آنچه در جلسه ۴۸ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات جلسه علنی امروز شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه، دوازدهم تیرماه_ در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: چهل‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز برگزار شد، ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی و همکاران در نطق‌ها ابراز ناراحتی و مطالبه نسبت به مسئله ناحسنه‌ای داشتند که در بعضی از مناطق شهر اصفهان در محدوده کلان‌شهر دچار نوسان‌های جریان آب و قطعی آب بودند. کمبود آب شرب مطالبه جدی از دستگاه‌های متولی است که مساعدت مجموعه وزارت نیرو برای رفع آن نیاز است.

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه‌ای برای سرویس مدارس در دستور کار قرار گرفت، افزود: بعد از نوروز آغاز مدارس را به شکل حضوری داشتیم و شاهد افزایش ترددها به شکل ناگهانی بودیم، نبود سرویس‌های مدارس از جانب دستگاه‌های متولی از جمله انجمن‌های اولیا و مربیان و مجموعه مدارس باعث بروز ترافیک در سطح شهر اصفهان شده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به همین دلیل همکاران موضوع را در سازمان تاکسیرانی پیگیری کردند و بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۱۸ و طرح‌های مختلفی از سمت آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و سازمان تاکسیرانی سرانجام فهرست پیشنهادی کرایه سرویس مدارس به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه و بررسی شد تا علاوه‌بر به صرفه بودن برای سرویس‌ها بتوان خدمات خوبی را به شهروندان ارائه داد، در این راستا کنترل هزینه‌های خانواده نیز مورد توجه قرار گرفت و نرخ جدید به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: این نرخ جدید با طی مراحلی از ابتدای سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در اول مهرماه با فعال شدن سرویس مدارس بخشی از مشکلات ترافیکی که بعد از حدود دو سال کرونا وجود داشت به مراتب کمتر خواهد شد.

لایحه نامگذاری ۱۱ کوچه و ۷ بن‌بست تصویب شد

صالحی با تاکید بر اینکه در ادامه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان بحث افزایش نرخ پارکینگ‌های عمومی وجود داشت، گفت: با وجود اپیدمی کرونا هیچ تغییری در این بخش رخ نداده بود و تأثیرات ترافیکی وجود داشت، نبود توجه و رسیدگی به پارکینگ‌ها به لحاظ مراجعه و استفاده مردم کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه پیشنهادهایی برای نرخ پارکینگ‌ها ارائه شده بود تا بعد از سه سال اصلاح شود، تصریح کرد: نرخ پارکینگ‌ها با پیشنهادی که از سوی اتحادیه فروشندگان خودرو و توجه به اینکه بعضی از پارکینگ‌های سطح شهر خصوصی و بعضی دیگر در اختیار شهرداری است، بررسی شد، هماهنگی نرخ بین مجموعه معاونت حمل‌ونقل شهرداری و اتحادیه مربوطه اتفاق افتاده بود، اما موضوع امروز به تصویب نرسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان بازگشت داده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ادامه بحث امروز جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح پیشنهادی تعمیر و نوسازی غیراساسی ابنیه مطرح بود. با توجه به الزاماتی که برای بهسازی و ایمن‌سازی ساختمان‌ها وجود داشت، هزینه‌های پروانه تعمیر ساختمان‌های سطح شهر با توجه به افزایش سن بناها مورد پیگیری قرار گرفت تا کاهش یابد یا رایگان شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح پیشنهادی تعمیر و نوسازی غیراساسی ابنیه در شورای اسلامی شهر اصفهان وصول و بررسی‌های کارشناسی در چند جلسه کمیسیون اقتصادی انجام شد، گفت: در نهایت برای اینکه ضابطه‌ها دقیق‌تر و قابلیت اجرایی داشته باشد، جمع‌بندی این طرح باید به سمت شهرداری برود تا شهرداری در آینده‌ای نزدیک لایحه مربوط به این موضوع را ارائه دهد و هزینه بازسازی و نوسازی غیراساسی اماکن و منازل مسکونی در حداقل قرار گیرد و نهضتی در حوزه بازسازی ایجاد شود تا کمتر شاهد حوادث باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد: در آخر جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه نامگذاری برای ۱۱ کوچه و هفت بن‌بست وجود داشت که این لایحه مورد تصویب قرار گرفت و برای طی مراحل قانونی به مراجع بعدی ارسال شد.

کد خبر 585699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.