رفع نیازهای آموزشی جامعه قرآنی در دانشگاه علمی‌کاربردی

رئیس مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت گفت: ارائه خدمات نوآور، پرورش استعدادها و تقویت خلاقیت، نوآوری در حوزه قرآنی، برطرف کردن نیازهای آموزشی جامعه قرآنی و فرهنگی و تربیت نیروهای انسانی ماهر ازجمله اهداف این مرکز علمی است.

ابراهیم یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مؤسسه مهد قرآن و ولایت استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ مرکزی تحت عنوان «مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت» تأسیس کرده است، اظهار کرد: در ابتدا این مرکز علمی، پنج رشته برای دانشجویان ارائه می‌شد، اما درحال‌حاضر ۹ رشته برای دانشجویان و علاقه‌مندان در این مرکز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهریه مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت نسبت به دیگر دانشگاه‌ها بسیار کمتر است، ادامه داد: در مقطع کاردانی حرفه‌ای رشته‌های امور فرهنگی، تکنولوژی آموزش، تربیت مربی پیش‌دبستانی، مدیحه و مرثیه‌سرایی، تربیت‌مربی قرآن کریم و رشته مروج اندیشه و تربیت اسلامی ارائه می‌شود. همچنین در مقطع کارشناسی حرفه‌ای رشته‌های تربیت‌مربی پیش‌دبستانی، مدیریت امور فرهنگی و برنامه‌ریزی و رشته تربیت مبلغ قرآن برای علاقه‌مندان به این حوزه وجود دارد.

رئیس مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت با بیان اینکه این دانشگاه تنها مرکز علمی‌کاربردی قرآنی است، مطرح کرد: این مرکز به عنوان یک مرکز تخصصی در زمینه قرآنی فعال است و تلاش می‌کند پاسخ‌گوی نیازهای قرآنی و فرهنگی جامعه باشد.

یزدی درخصوص اهداف مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت گفت: ارائه خدمات نوآور، پرورش استعدادها و تقویت خلاقیت، نوآوری در حوزه قرآنی، برطرف کردن نیازهای آموزشی جامعه قرآنی و فرهنگی و تربیت نیروهای انسانی ماهر از جمله اهداف این مرکز علمی است.

وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروهای ماهر یکی از اهداف مرکز علمی‌کاربردی مهد قرآن‌کریم و ولایت است تصریح کرد: با ایجاد رشته «کارشناسی حرفه‌ای مبلغ قرآن» افرادی که حافظ قرآن هستند با تحصیل در این رشته می‌توانند به عنوان مبلغ قرآن نیز فعالیت کنند.

کد خبر 585597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.