از مثله کردن جنازه همسر تا بازداشت چهار مرد با ۱۱۰ کیلو شیشه

مثله کردن جنازه همسر، دستگیری قاتل فراری پس از سه سال، آدم‌ربایی توسط باند مهاجرت غیرقانونی، دستگیری اعضای کلینیک غیرمجاز دندانپزشکی، قتل با خفه کردن همسر و بازداشت چهار مرد با ۱۱۰ کیلو شیشه را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از بهمن سال ۹۷ و با گزارش ناپدید شدن زنی جوان توسط خانواده‌اش آغاز شد. مأموران با ردیابی تلفن زن جوان به نام فرناز، متوجه شدند تلفن او آخرین بار در شهر رودهن آنتن داشته‌است. ماجرا وقتی پیچیده شد که مأموران رد تلفن همراه پسر عموی وی را همان حوالی پیدا کردند.

مرد ۴۲ ساله به نام داوود دستگیر شد و در تحقیقات به قتل فرناز اعتراف و اظهار کرد: فرناز همسر دوم من بود و بعد از مرگ شوهرش او را صیغه کرده بودم؛ البته کسی از این موضوع خبر نداشت و رابطه ما پنهانی بودم. روز حادثه برای تفریح به رودهن رفته‌بودیم که آنجا با هم درگیر شدیم. به او گفتم خانه‌ات را به نام من کن که مقاومت کرد.

وی افزود: در مسیر برگشت می‌خواست خود را از ماشین به بیرون پرت کند که او را با کمربند به صندلی بستم. نمی‌دانم چطور ضربه مغزی شد و مرد. بعد هم جسد را به یک افغانستانی دادم تا سر به نیست کند. فکر کنم او جسد را تکه تکه کرده و در سطل زباله رها کرده است.

بعد از این اعترافات مرد افغان هم دستگیر شد. جست‌وجوها برای یافتن بقایای جسد نیز بی نتیجه ماند. با گذشت بیش از سه سال از ناپدید شدن زن جوان، داوود و همدستش در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه وکیل اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کرد و گفت: کشف لکه‌های خون در خودروی این مرد نشان می‌دهد وی قاتل است.

سپس متهم در جایگاه ایستاد و در دفاع از خود گفت: من و فرناز همدیگر را دوست داشتیم و مرتکب قتل او نشدم. وقتی او را صیغه کردم تا سوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده بودم، اما بعد از آن با تشویق‌های همسرم، لیسانس حقوق گرفتم. فرناز خودش فوق لیسانس داشت و کارهای پایان‌نامه‌اش را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: قرار بود با هم دفتر وکالت بزنیم و برای آینده برنامه داشتیم. روز حادثه او را نزدیک خانه‌اش پیاده کردم و بعد هم ناپدید شد. در پلیس آگاهی تحت فشار و به دروغ به قتل اعتراف کردم. مطمئن هستم فرناز زنده است و جایی مخفی شده تا کسی وی را پیدا نکند.

پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه، رسیدگی به اتهام مرد افغان را به جلسه بعد موکول کردند.

دستگیری قاتل فراری پس از سه سال

سرهنگ جوکار اظهار کرد: اوایل اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ درپی قتل مردی جوان در یکی از محلات شهرستان دلگان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و با بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی عامل این جنایت که از اقوام مقتول بود، شناسایی و مشخص شد وی به علت اختلافات خانوادگی با سلاح کمری مرتکب این قتل شده و به مکانی نامعلوم گریخته است.

وی افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده که به دنبال دستگیری این قاتل فراری بودند چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد او در سطح شهرستان دلگان دریافت کردند و شناسایی مخفیگاه متهم را دستور کار قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سرانجام با تلاش پلیس مخفیگاه قاتل فراری در یکی از روستاهای شهرستان دلگان شناسایی و متهم طی عملیاتی ضربتی پس از سه سال فرار دستگیر شد. همچنین وی پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

آدم‌ربایی توسط باند مهاجرت غیرقانونی

تیرماه جاری، رسیدگی به پرونده آدم‌ربایی و ضرب و جرح دو مرد افغانستانی و پاکستانی در دستور کار محمدامین تقویان بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جرائم‌جنایی قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی بازپرس پرونده مشخص کرد دو مرد جوان که قصد مهاجرت به اروپا را داشتند با یک گروه در فضای مجازی آشنا شدند و پس از مذاکرات اولیه در منطقه چهاردیواری تهران سوار خودرو متهمان شدند و به سمت ماکو حرکت کردند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد مالباختگان پس از حضور در ماکو توسط اعضای همان گروه با چشمانی بسته مکانی نامعلوم ربوده شدند و هدف ضرب و جرح شدید و آزار و اذیت قرار گرفتند. در ادامه براساس ادعای شاکیان که مقرون به واقعه بوده است مشخص شد، متهمان پس از ضرب و جرح شدید از دو مرد جوان درخواست پول کردند و قصد برداشتن کلیه مردان جوان را با عمل جراحی داشته‌اند.

مالباختگان پس از مواجه با قصد هولناک آدم‌ربایان در ماکو با پرداخت پول زیاد آزاد شدند و پس از حضور در تهران برای تنظیم شکایت به دادسرای امور جرائم‌جنایی مراجعه کردند. تحقیقات تکمیلی در رابطه با این پرونده توسط محمدامین تقویان بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جرائم‌جنایی، ادامه دارد و کارآگاهان پلیس آگاهی برای کشف ابعاد پنهان پرونده وارد عمل شده‌اند.

دستگیری اعضای کلینیک غیرمجاز دندانپزشکی

سرهنگ محمد محمدپور اظهار کرد: درپی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی در حوزه دندان پزشکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان و مأموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دریافتند که این افراد به صورت باند فعالیت می‌کردند و با استفاده از دستگاه‌های تاریخ گذشته و از رده خارج دندان‌پزشکی با نمایش یک کلینیک تخصصی برای فریب افکار عمومی، هیچیک از اصول اولیه بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: مأموران با هماهنگی قضائی و در عملیاتی هماهنگ نسبت به دستگیری، پلمب و ممانعت از خروج اقلام غیراستاندارد پزشکی اقدام کردند. در این خصوص سه متهم شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

قتل با خفه کردن همسر

رسیدگی به پرونده قتل زن جوان در خیابان ۱۷ شهریور، سی‌ام خردادماه امسال در دستور کار ساسان غلامی، بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد گزارش قتل این زن ۲۰ ساله با تماس مادر شوهر او با پلیس در جریان رسیدگی قرار گرفته بود. مادر شوهر زن در اظهارات خود به مأموران گفته بود پسرم با من تماس گرفت و گفت همسرش را به قتل رسانده است و سپس متواری شد.

ساعتی بعد مرد جوان دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. رسیدگی به پرونده آغاز شد و این متهم در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی قرار گرفت. این متهم اظهار کرد: همسرم را خفه کردم و پشیمانم. قبول دارم که زنم را کشتم، اما من قصد این کار را نداشتم.

وی افزود: آن روز با همسرم بحثم شد. مثل جر و بحث‌های همیشگی که به خاطر حساب و کتاب مالی بین ما رخ می‌داد. غر زدن‌هایش کلافه‌ام کرد و نمی دانم چه شد که شالش را دور گردنش انداختم و فشار دادم. فکر نمی‌کردم با این کار خفه شود و ناگهان دیدم زمین افتاد. نگران فرزند دو ساله‌ام بودم و برای همین به مادرم گفتم که مراقب او باشد. افغان هستم و بعد از ازدواج به ایران آمدم تا کار کنم. در کار جمع‌آوری ضایعات بودم. همسرم را دوست داشتم و خیلی ناراحتم که این اتفاق افتاده است.

بازداشت چهار مرد با ۱۱۰ کیلو شیشه

سرهنگ ضرغام آذین اظهار کرد: مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر در بررسی‌های اطلاعاتی شبانه روزی دریافتند متهمان با تشکیل یک باند پس از خریداری و تهیه مقدار قابل توجهی مواد افیونی از همسایه‌های شرقی کشور روانگردان‌های تهیه شده را به مخفیگاهی در جنوب پایتخت منتقل و قصد اقدام به توزیع گسترده آن دارند.

وی افزود: با پیگیری‌های محلی و تحقیقات گسترده و کسب اطلاعات در بررسی‌های میدانی، سرانجام مختصات و آدرس دقیق مخفیگاه و انبار موادمخدر شناسایی شد و پس از هماهنگی‌های قضائی، آماده‌سازی تیم عملیاتی برای اقدام غافلگیرانه و دستگیری متهمان صورت گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه در نهایت تیم عملیات ویژه پلیس به محل اعزام و ظهر روز گذشته با رعایت جوانب قانونی، مأموران وارد محل شدند و متهمان را دستگیر کردند، ادامه داد: با دستگیری چهار متهم و در جست‌وجوی خانگی، مأموران موفق به کشف ۱۱۰ کیلوگرم ماده روانگردان شیشه که در نوع خود از کشفیات کم نظیر پلیس پایتخت در هفته‌های گذشته به حساب می‌آید، شدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه یکی از موادمخدرهای بسیار خطرناک، شیشه است که علاوه بر اعتیاد و مشکلات مرتبط با آن به دلایل ساختار صنعتی خود می‌تواند استفاده کنندگان را گاهی مبدل به یک جانی خطرناک کند که در این خصوص حوادث تلخی به وقوع پیوسته است.

آذین خاطرنشان کرد: مردم و به ویژه جوانان به سمت اعتیاد و مصرف موادمخدر و خاصه نوع صنعتی آن همچون شیشه نروند، چراکه هیچ انتهایی جزو آسیب و تهدید بسیار جدی جسمی و روانی آن برای مصرف کنندگان، ندارد و قانون‌گذار نیز در این خصوص قوانین بسیار سخت و غیرقابل اغماضی وضع کرده است.

کد خبر 585551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.