اصفهان در انتظار تندباد لحظه‌ای و گردوخاک/ کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک استان اصفهان را در می‌نوردد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از روز یکشنبه یازدهم تیرماه _ وزش باید شدید و تندباد لحظه‌ای در مناطق شرقی و شمالی استان اصفهان را دربرمی‌گیرد، اظهار کرد: طی مدت یاد شده با شدت خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط از فردا و اواسط _دوشنبه سیزدهم تیرماه_ دمای هوا بین شش تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا خواهد کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان، افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتاً پایدار تا اواسط هفته در استان است. بر این اساس وضعیت جوی امروز در اکثر مناطق استان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان اصفهان تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه هوا بامداد فردا به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند درباره اینکه غبار محلی در مناطق مرکزی و صنعتی اصفهان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد، خاطرنشان کرد: خنک‌ترین نقطه استان، بویین ومیاندشت با دمای ۱۲ درجه بالای صفر و گرم‌ترین نقطه نیز خوروبیابانک با دمای ۴۴ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 585510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.