افت یک درصدی بیت کوین

پس از اینکه بیت کوین سطح ۲۰ هزار دلار را از دست داد، بازار رمزارزها شاهد افت قیمتش شد، بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر با افت یک درصدی به محدوده ۱۹ هزار دلار رسیده است، اتریوم با افت ۰.۷ درصدی به محدوده یک هزار دلار رسیده است و فعلاً این سطح را حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بی ان بی با افت ۱.۵۶ درصدی به سطح ۲۱۶ دلار رسید، در مجموع روند بازار نزولی بود و منجر به کاهش ارزش کل بازار حوزه کریپتوکارنسی و حوزه دیفای شد، شاخص ترس و طمع به محدوده ۱۴ واحد رسید و با اینکه بهبود یافته است همچنان در سطح ترس شدید است، بر اساس آخرین تحلیل تکنکیال انجام شده پیش بینی تداوم روند نزولی را برای بازار رمزارزها خواهیم داشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۹ هزار و ۲۲۵ دلار

تغییرات: افت ۱.۰۵ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۴۵ دلار

تغییرات: افت ۶.۸۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۱۶ دلار و یک سنت

تغییرات: افت ۱.۵۷ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۴۵ دلار

تغییرات: افت ۱.۵۲ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۱۲ دلار

تغییرات: افت ۱.۳۲ درصدی

سولانا (SOL): ۳۲ دلار و ۴۵ سنت

تغییرات: افت ۱.۴۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۶۵ دلار

تغییرات: رشد ۲.۰۲ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۶۹ سنت

تغییرات: افت ۶.۶۹ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۴۹ دلار

تغییرات: افت ۰.۲۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۶ دلار و ۲۳ سنت

تغییرات: رشد ۰.۶۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

افت یک درصدی بیت کوین

حمایت: ۱۸ هزار دلار.

مقاومت: ۲۰ و ۲۶ هزار دلار.

پیش بینی: پیش بینی می‌شود سطح ۱۹ هزار دلار در روزهای اینده از دست برود و تا سطح ۱۸ هزار دلار اصلاح قیمتی داشته باشیم، در ۱۰ کندل اخیر شاهد بهبود ارزش معاملات بوده‌ایم لذا احتمال برگشت قیمتی وجود خواهد داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

افت یک درصدی بیت کوین

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

افت یک درصدی بیت کوین

ارزش بازار حوزه دیفای

افت یک درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین

افت یک درصدی بیت کوین

روند شاخص ترس و طمع

افت یک درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

دولت کلمبیا برای ثبت زمین از بلاک چین ریپل استفاده می‌کند

یک شرکت نرم‌افزاری شریک ریپل به نام پیرسیست تکنالجی (Peersyst Technology) از راه‌اندازی اولین سامانه ملی ثبت زمین در بلاک چین ریپل خبر داده است. این راهکار برای آژانس ملی زمین کلمبیا توسعه داده شده است و امکان ثبت دارایی‌های دیجیتال در بلاک چین ریپل و تأیید اعتبار آن از طریق کد کیو آر را فراهم می‌کند.

السالوادور ۸۰ بیت کوین دیگر خریداری کرد

در شرایط نزولی بازار ارزهای دیجیتال، السالوادور بار دیگر با استفاده از کف قیمتی، ۸۰ بیت کوین دیگر را خریده است. نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، خبر خرید این مقدار بیت کوین را در توییت خود اینکونه بیان کرد: «السالوادور ۸۰ بیت کوین دیگر با قیمت واحد ۱۹,۰۰۰ دلار امروز خریداری کرد. بیت کوین آینده است! برای فروش ارزان از شما متشکریم.

کوین بیس اتهام فروش اطلاعات مشتریان به دولت آمریکا را رد کرد

صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس گزارشاتی مبنی‌بر اینکه این شرکت اطلاعات مشتریان را به اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده می‌دهد را تکذیب کرده است. در روز پنجشنبه اخباری مبنی‌بر اقدام کوین بیس برای فروش داده‌های موقعیت جغرافیایی کاربران را به اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده منتشر شد. کوین بیس در پاسخ به این شایعات ضمن رد این اتهام عنوان کرده است که تجربه امن کاربران پلتفرم خود را در اولویت قرار می‌دهد.

شرکت ونِک برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله بورسی اسپات بیت کوین خود دوباره به SEC درخواست داد

ونِک (VanEck)، یکی از اولین شرکت‌های جهان که برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله بورسی (ETF) بیت کوین خود درخواست داده است، از برنامه خود برای راه‌اندازی این صندوق در آمریکا تسلیم نشده است. این شرکت دوباره درخواست خود برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله بورسی با پشتوانه فیزیکی بیت کوین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه داده است. گفتنی است که درخواست قبلی ونِک برای راه‌اندازی این صندوق در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۱ آبان ۱۴۰۰) توسط SEC رد شده بود.

سازمان امور مالیاتی آرژانتین بیش از ۱۲۰۰ کیف پول ارزهای دیجیتال بدهکاران مالیاتی را ضبط کرد

سازمان امور مالیاتی آرژانتین توقیف کیف پول‌های دیجیتال مالیات‌دهندگان را در این کشور تشدید کرده است. این سازمان تاکنون بیش از ۱۲۰۰ کیف پول بدهکاران مالیاتی فاقد حساب بانکی یا سایر دارایی‌های دیگر را توقیف کرده است. این سازمان احتمالاً درآینده ارزهای دیجیتال بیشتری را توقیف کند. هیچ محدودیتی در نوع دارایی قابل توقیف توسط سازمان امور مالیاتی آرژانتین وجود ندارد و این یعنی ارزهای دیجیتال نگهداری‌شده در صرافی‌های این کشور و سرویس‌های امانی نیز امکان توقیف‌شدن را دارند.

وزارت دادگستری آمریکا پروژه بالر ایپ کلاب را به دلیل راگ پول‌بودن تحت پیگرد قرار دارد

وزارت خرانه‌داری آمریکا اتهاماتی علیه سازنده مجموعه توکن‌های غیرمثلی بالر ایپ کلاب (Baller Ape Club) به دلیل ارتکاب کلاهبرداری راگ پول (rug pull) طرح کرد. این دومین باری است که دادستان‌های فدرال یک طرح راگ پول توکن‌های غیرمثلی را تحت پیگرد قرار می‌دهند. در این پروژه سازندگان، توکن‌های غیرمثلی را با وعده دروغین کاربردی‌بودن و منفعت‌داشتن برای کاربران، به فروش می‌رسانند، اما پس از مدتی پروژه را ترک و پول سرمایه‌گذاران را به سرقت می‌برند.

متا آزمایش توکن‌های غیرمثلی پروفایل کاربران را در بلاک چین اتریوم و پالیگان آغاز کرد

متا یا همان فیسبوک سابق، راه‌اندازی توکن‌های غیرمثلی را برای برخی از خالقان آثار در این شبکه اجتماعی آغاز کرده است. طبق گفته نماینده فیسبوک، این شبکه اجتماعی کار خود را با عرضه توکن‌های غیرمثلی در بلاک چین اتریوم و پالیگان آغاز می‌کند و به زودی پشتیبانی از توکن‌های غیرمثلی سولانا و فلو را نیز اضافه می‌کند.

مدیرعامل بلاک‌فای اعلام کرد که این شرکت به قیمت ۲۵ میلیون دلار فروخته نمی‌شود

زک پرینس، مدیرعامل بلاک‌فای (BlockFi) در توییترش با قاطعیت ۱۰۰ درصدی تأیید کرد که برخلاف گزارش اخیر سی‌ان‌بی‌سی، این شرکت وام‌دهی ارزهای دیجیتال به قیمت ۲۵ میلیون دلار فروخته نشده است. پرینس همچنین این خبر را به شایعات بازار نسبت داد و همه را تشویق کرد که تنها به جزئیاتی که مستقیماً توسط بلاک‌فای ارائه داده می‌شوند، اعتماد کنند. با این حال، مدیرعامل بلاک‌فای در توییت خود بحث فروش شرکت را تکذیب نکرد و همچنین به صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) نیز اشاره‌ای نکرد.

گفتنی است که سی‌ان‌بی‌سی امروز گزارش داد که انتظار می‌رود صرافی اف‌تی‌ایکس، بلاک‌فای را با قیمتی در حدود ۲۵ میلیون دلار خریداری کند که ۹۹.۵ درصد پایین‌تر از ارزش‌گذاری پیشین این شرکت است. گفتنی است که شرکت بلاک‌فای در تابستان سال گذشته ارزشی در حدود ۴.۸ میلیارد دلار داشت.

ملکه کریپتو، روخا ایگناتووا در فهرست تحت پیگرد اف‌بی‌آی قرار گرفت

به گفته مسئولان پلیس آمریکا، روخا ایگناتووا، خالق طرح پانزی وان‌کوین (oneCoin) از سال ۲۰۱۴ بیش از چهار میلیارد دلار از سه میلیون سرمایه‌گذار کلاهبرداری کرده است. وی روز پنج‌شنبه در فهرست تحت پیگرد پلیس فدرال آمریکا قرار گرفت. پلیس آمریکا همچنین جایزه ۱۰۰ هزار دلاری برای هرگونه اطلاعاتی که به دستگیری ایگناتووا منجر شود تعیین کرد. به گفته اف‌بی‌آی، ایگناتووا آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در شهر آتن دیده شده است.

صندوق بیت کوین گری‌اسکیل پس از صدور رأی SEC معاملات را با ۳۵ درصد تخفیف آغاز کرد

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط YCharts، سهام صندوق گری‌اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) معاملات امروز خود را در کمال ناامیدی با تخفیف گسترده تقریباً ۳۵ درصدی آغاز کرد. این امر پس از آن اتفاق افتاد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEX) درخواست گری‌اسکیل برای تبدیل این صندوق به یک صندوق قابل معامله بورسی (ETF) را به‌رغم ماه‌ها لابی شدید این شرکت، رد کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار در توضیح رد مجدد این درخواست، نگرانی‌هایی را در مورد دستکاری بازار مطرح کرد. گری اسکیل نیز در نتیجه تهدید خود برای شکایت از رگولاتور ارشد بازارهای مالی آمریکا را دنبال کرد و بلافاصله پس از صدور رأی SEC از این آژانس فدرال به دادگاه شکایت کرد.

خالق دوج کوین: مردم تنها در طول زمستان ارزهای دیجیتال شروع به درک این دارایی‌ها می‌کنند

بیلی مارکوس، خالق دوج کوین در توییترش درباره بازار اثر بازار نزولی کنونی بر فضای جامعه ارزهای دیجیتال اظهارنظر کرده است. مارکوس بازار نزولی کنونی را زمستان ارزهای دیجیتال خوانده است و ظاهراً معتقد است که این بازار نزولی برای مدت طولانی ادامه دارد و امسال تمام نخواهد شد. او که از منتقدان فضای حاکم بر جامعه ارزهای دیجیتال است، در توئیتر خود نوشته که تنها در طول زمستان‌های ارزهای دیجیتال است که مردم واقعاً شروع به درک و فهم ارزهای دیجیتال می‌کنند. مارکوس اضافه کرد که آنها در این مرحله چیزهایی که دانش اولیه محسوب می‌شوند؛ مانند اینکه بیت کوین به‌راحتی قابل ردیابی است و صرافی‌ها متمرکز و ناامن هستند را درک می‌کنند.

وی همچنین معتقد است زمانی که تحت تأثیر طمع شدید برای دستیابی به سود ارزهای دیجیتال قرار نگیرند، تمایل دارند تصویر منطقی‌تری از ارزهای دیجیتال در ذهن خود داشته باشند. مارکوس افزود که با این حال، آنها اغلب از «ایمان غیرمنطقی افراطی» نسبت به ارزهای دیجیتال، به «نفرت غیرمنطقی شدید» روی می‌آورند.

کوین بیس داده‌های مربوط به موقعیت مکانی مشتریان را به اداره مهاجرت و گمرک آمریکا می‌دهد

گزارش جدید رسانه خبری مستقل اینترسپت (Intercept) نشان می‌دهد که صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس مجموعه‌ای از قابلیت‌ها که برای ردیابی مشتریان این صرافی در نظر گرفته شده را در اختیار مأموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) قرار داده است. بر اساس این گزارش، اداره مهاجرت و گمرک به یک برنامه جمع‌آوری اطلاعات به نام کوین بیس تریسر (Coinbase Tracer) دسترسی پیدا کرده است که امکان انواع ردیابی داده‌های مکانی را فراهم کرد.

هدف کوین بیس تریسر، کمک به اداره مهاجرت در ردیابی تراکنش‌های مخرب و جعلی در بلاک چین‌ها عنوان شده است. اینترسپت می‌گوید که این ابزار به عوامل اداره مهاجرت و گمرک آمریکا اجازه می‌دهد تا آدرس‌های کاربران را به افراد و موجودیت‌هایی در دنیای واقعی متصل کند و می‌توانند به‌صورت آزادانه از ابزار ردیابی داده‌ها استفاده کنند. این همکاری پس از آن ایجاد شده که کوین بیس سال گذشته قراردادی ۱.۳۶ میلیون دلاری با این اداره امضا کرد.

ایروالکس با کمک ریپل سرویس پرداخت بین‌المللی در نیوزیلند راه‌اندازی می‌کند

شرکت ایروالکس (Airwallex)، شریک ریپل در نیوزیلند از راه‌اندازی خدمات پرداخت بین‌المللی خود در این کشور خبر داد. با معرفی این قابلیت جدید، کسب‌وکارها در کشور نیوزیلند به سرویس پرداخت جهانی ایروالکس که با کمک ریپل و به‌عنوان جایگزینی برای سیستم بانکی متعارف ایجاد شده، دسترسی خواهند داشت. گفتنی است که ایروالکس از زمان پیوستن به شبکه بلاک چین سازمانی ریپل در سال ۲۰۱۷، از سرویس ریپل‌نت (RippleNet) استفاده می‌کند.

صرافی FTX پلتفرم وام‌دهی بلاک فای را در معامله‌ای ۲۵ میلیون دلاری خریداری می‌کند

صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌اکس (FTX) در حال خرید پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال بلاک فای (BlockFi) است. طبق گزارش خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی و به نقل از منابع نزدیک این موضوع، این معامله به مبلغ ۲۵ میلیون دلار تعیین شده است. مبلغ ذکر شده یک ریزش ۹۹ درصدی نسبت به ارزش ۴.۸ میلیارد دلاری سابق بلاک فای را نشان می‌دهد. این قرارداد در مراحل نهایی خود قرار دارد و انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری به امضا برسد.

بانک جی‌پی مورگان مدعی شده که وضعیت ارزهای دیجیتال چندان بد نیست

غول بانکی جی‌پی مورگان (JP Morgan) در یادداشت تحلیلی اخیری که منتشر کرده ادعا می‌کند که وضعیت صنعت ارزهای دیجیتال چندان هم بد نیست. جی‌پی مورگان مدعی شده که چرخه رکود کنونی ممکن است چندان طولانی نباشد. این بانک می‌گوید که شرکت‌های ارز دیجیتالی که ترازنامه سالم‌تری دارند، وارد عمل می‌شوند تا تسری بیشتر این رکود در بازار جلوگیری کنند. علاوه بر این، تأمین مالی از طریق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر به رغم آشفتگی بازار در سطح ثابتی باقی مانده و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ثروتمند هنوز هم اعتقاد زیادی به صنعت ارزهای دیجیتال دارند.

بازار ارزهای دیجیتال فروپاشی‌های بزرگی در پیش دارد

دن مورهد، مدیرعامل شرکت پنترا کپیتال (Pantera Capital) می‌گوید که فدرال رزرو برای مدتی طولانی مرتکب اشتباهاتی جدی شده است و این اشتباهات حالا بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، جایی که احتمال وقوع فروپاشی‌های بزرگ بیشتری وجود دارد. او فروپاشی ترا را نمونه‌ای از یک مدل اقتصادی ناپایدار می‌داند و از سلسیوس به‌عنوان نمونه‌ای از شرکت‌هایی که رویه‌های مدیریت ریسک ضعیفی دارند، یاد کرد. او از حوادث اخیر پیرامون ترا، سلسیوس و تری اروز کپیتال به‌عنوان فروپاشی‌های بزرگ یاد می‌کند. مورهد معتقد است که احتمالاً طی ماه‌های آتی چند مورد مشابه دیگر از این فروپاشی‌ها رخ خواهد داد.

مدیرعامل پنترا کپیتال همچنین اظهار داشت که این شرکت در طول رکود بازار، میزان انباشت بیت کوین خود را بیش‌تر از قبل کرده تا ریسک‌های نزولی را کاهش دهد.

نقشه بازار

افت یک درصدی بیت کوین

کد خبر 585509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.