صهیونیست‌ها به دنبال بی‌ثبات کردن سوریه هستند

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه صهیونیست‌ها به دنبال بی‌ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند، گفت: اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهرها و منازل مسکونی خود هستند می‌خواهند با این اقدامات، دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: سفر اخیر رئیس جمهوری سوریه به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. در این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم. امروز فرصت بسیار خوبی است که با همکارم آقای فیصل المقداد آخرین وضعیت مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: اقدامات رژیم صهیونیستی و تجاوز آنها به تمامیت ارضی سوریه را قویاً محکوم می‌کنیم. در کنار تحریم‌هایی که علیه مردم و مقاومت سوریه اعمال می‌شود، صهیونیست‌ها به دنبال بی‌ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهرها و منازل مسکونی خود هستند می‌خواهند با این اقدامات، دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مردم و دولت و رهبری سوریه در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان با قوت عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: نگرانی‌های ترکیه را در مورد مسائل امنیتی درک می‌کنیم و قویاً مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوءتفاهمات موجود بین ترکیه و سوریه از طریق دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: برای حل سوء تفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 585505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.