ایجاد ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در بوستان‌های مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از برنامه‌ریزی برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در بوستان‌های شهری به‌ویژه برای بانوان مشهدی خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بوستان‌های شهری به عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای یک کلان‌شهر به دلیل وجود بسترهای اکولوژیک و طبیعت محور، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به تفاوت قابل توجه اقلیم خرد در این اماکن شهری نسبت به سایر نقاط شهر از مطلوبیت و کاربران بیشتری برخوردار است‌.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار انواع تجهیزات ورزشی در بوستان‌های شهری و وجود زمین‌های ورزشی گوناگون، طی سال‌های اخیر یکی از مطالبات شهروندان توسعه خطوط دوچرخه‌سواری در این بوستان‌ها بوده است که در این راستا تاکنون بیش از ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در بوستان‌های سطح شهر احداث شده است.

معاون شهردار مشهد افزود: بیشترین مسیرهای دوچرخه سواری احداث شده به ترتیب در مناطق شش. هفت و ۹ شهرداری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مکرر بانوان به منظور ایجاد تسهیلات لازم ورزشی اختصاصی به ویژه مسیرهای دوچرخه سواری ویژه بانوان، تاکنون بالغ بر ۸.۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری بانوان در بوستان‌های شهر احداث شده است که این مسیرها در بوستان‌های وحدت، ریحانه و مادر و کودک با استقبال بسیار خوبی از سوی بانوان مشهدی روبرو بوده است.

نجفی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در پروژه‌های عمرانی سال جاری نیز مسیرهای دوچرخه‌سواری عمومی در بوستان‌های شهری توسعه خواهد یافت.

کد خبر 585490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.