لزوم بررسی مشکلات پروژه‌های نیمه تمام شهرداری ارومیه

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:به پروژه های نیمه تمام به ویژه کمربندی اصلی ارومیه باید توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقی کریمی امروز _شنبه‌ یازدهم تیرماه_ در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه، اظهار کرد: ارومیه یک شهر کشاورزی است و درآمدها در این حوزه مستقیم بر درآمدهای شهرداری تأثیر می‌گذارد همچنین باید از ظرفیت ریلی استان برای رفع مشکلات باغداران و فروش سیب به سایر استان‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: باید مسئولان متولی این حوزه به صحن شورا دعوت و با هماهنگی و همراهی آن‌ها به فکر مشکلات سیب‌های زیر درختی باشیم؛ ما نماینده مردم هستیم و مردم ارومیه نیز اکثراً باغدار هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید از ظرفیت بازارهای جنوب کشور برای فروش سیب زیر درختی ارومیه استفاده کنیم چرا که قیمت بسیار بالاتری نسبت به منطقه ارومیه دارند.

وی با اشاره به ورود خبرنگاران به صحن علنی شورای شهر افزود: طبق قانون تمامی جلسات شورای شهر علنی است مگر اینکه با مصوبه دو-سوم اعضا و درخواست فرماندار و بخشدار غیرعلنی برگزار شود، اما افرادی که خبرنگار رسمی هستند، می‌توانند در جلسات شورا حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی از بودجه‌های دولتی در شهر ارومیه ضرورت دارد؛ ۴۰ درصد بودجه راه و شهرسازی باید به بحث بازآفرینی شهرها اختصاص پیدا کند؛ باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم. بهره‌مندی از ظرفیت‌های مسئولان و مقامات ارومیه‌ای در تهران به نفع شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمی اضافه کرد: به پروژه‌های نیمه تمام و به ویژه کمربندی اصلی ارومیه باید توجه کرد و مشکلات مربوط به تملک املاک موجود در پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری باید در اسرع وقت رفع و موارد موجود استملاک شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید به مباحثی مانند نظارت نکردن سازمان نظام مهندسی ساختمان بر برخی پروژه‌های بزرگ مدیریت شهری توجه داشت؛ پروژه‌های بزرگ حتماً باید مهندس مشاور داشته باشند و مهندسان مشاور نیز تحت نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان فعالیت کنند. باید مشخص شود در حوزه پروژه‌های بزرگ مدیریت شهری نظارت عالی برعهده چه کسی است؟ تکلیف نظارت عالی در پروژه‌های سرمایه گذاری مشخص و باید نحوه ساخت و ساز و نظارت بر کیفیت اجرای پروژه معلوم شود.

کریمی خاطر نشان‌کرد: باید دستگاه دانسیته‌سنج شهرداری ارومیه با انعقاد تفاهم نامه به دانشگاه ارومیه داده شود تا طبق تفاهم‌نامه هر زمان شهرداری نیاز داشت از آن بهره مند شود.

کد خبر 585479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.