روند افزایشی بیماری کرونا در اصفهان/وبا و آبله‌میمون تاکنون شناسایی نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به نبود موارد وبا و آبله‌میمون در استان اصفهان، گفت: روند ابتلای قطعی به کرونا در ۱۱۰ کشور جهان افزایش داشته و در ایران هم به تدریج درحال افزایش است، به‌طوری‌که در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا، به تعداد شهرهای با وضعیت زرد افزوده شده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه طبق آمارها روند ابتلای قطعی به کرونا در ۱۱۰ کشور جهان افزایش داشته است، اظهار کرد: این آمار در ایران هم به تدریج در حال افزایش است، به‌طوری‌که در جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، به تعداد شهرهای با وضعیت زرد افزوده شده است.

کاهش شهرهای با وضعیت آبی در استان اصفهان

وی درباره آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان اصفهان با شناسایی موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا، تصریح کرد: همچنان بیماری کرونا در استان روند افزایشی دارد. در رنگ‌بندی اعلام شده جدید نیز که تنها پنج شهرستان در وضعیت زرد به سر می‌بردند، اکنون تعداد آن‌ها به ۹ شهرستان رشد داشته و به نسبت از شهرهای با وضعیت آبی‌ها کاسته شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، از ۳۱۱ مورد آزمایش ۵۸ نمونه مثبت اعلام شده است، افزود: طبق این آمار، نمونه تست افراد مبتلا به کرونا در استان اصفهان روند افزایشی داشته که با تداوم شناسایی موارد مثبت ابتلاء، رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری است.

وی درخصوص میزان موارد فوتی ناشی از کرونا در استان اصفهان، گفت: خوشبختانه طی دو هفته آمار فوتی‌ها در استان تقریباً صفر بوده است و تنها یک مورد مشکوک اعلام شده بود، اما تعداد افراد مبتلا به کرونا طی دو هفته گذشته بین ۳۰ تا ۵۰ نفر متغیر بوده است.

ماسک زدن در فضاهای عمومی سربسته الزامی است

عقدک با ابزار تأسف از شناسایی ۵۸ مورد مثبت ابتلای قطعی به کرونا طی یک هفته اخیر در استان اصفهان، اظهار کرد: ابتلای این تعداد افراد طی این مدت تقریباً بالاترین تعداد شناخته شده است.

وی درباره لزوم تداوم استفاده از ماسک در فضاهای سربسته و عمومی، خاطرنشان کرد: طبق تصمیم ستاد، در شهرهای زرد و آبی الزام استفاده از ماسک در فضای باز برداشته شده است اما اکنون با افزایش شناسایی موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا باید تمام پروتکل‌های بهداشتی در تمام مکان‌های بسته و پرخطر رعایت شود.

بیماری وبا و آبله میمون در استان شناسایی نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره وضعیت روند بیماری آبله میمون، تاکید کرد: مورد ابتلاء به آبله‌میمون نه تنها در استان اصفهان بلکه در کشور نیز گزارش نشده است.

وی با اشاره به وضعیت بیماری وبا در استان اصفهان، اظهار کرد: گزارش ثبت شده مبنی بر ابتلاء به بیماری وبا در استان وجود ندارد، این بیماری در کردستان عراق شایع شده و در کشور ما هم تنها در شهر مریوان از توابع استان کردستان این بیماری شناسایی شده است.

کد خبر 585477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.