در جست‌وجوی آفتاب بی‌غروب ما

کاربران توئیتر یاد و خاطره «کونیکو یامامورا» تنها مادر شهید کشور با اصالت ژاپنی را گرامی داشتند؛ مادر شهید محمد بابایی روز گذشته _جمعه دهم تیرماه_ به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «کونیکو یامامورا»، مادر شهید «محمد بابایی» به علت بیماری روز گذشته _جمعه دهم تیرماه_ در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) در تهران درگذشت.

او در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا و تحت تأثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شد و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید.

یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که عازم جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی شد و به شهادت رسید.

کونیکو یامامورا در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه‌گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و پس از آن تاکنون به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بود.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، روایت زندگی این مادر شهید توسط حمید حسام از نویسندگان آثار دفاع مقدس و با همکاری مسعود امیرخانی گردآوری و تنظیم و از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر شد.

کاربران توئیتر به مناسبت درگذشت این مادر شهید، یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

کاربری با نام احمد نوشت: «خانم سبا بابایی، این مهاجر سرزمین آفتاب با پرورش فرزند دلاورش، شهید گران‌قدر محمد بابایی و تقدیم آن در مسیر دفاع از میهن اسلامی ایران، نام و یاد خود و فرزندش را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.

در جستجوی آفتاب بی‌غروب ما

کاربر دیگری نوشت: «از دختر بودایی ژاپن تا مادر شهید مسلمان ایرانی؛ این مسیری بود که کونیکو یامامورا یا همان سبا بابایی در ۶۴ سال گذشته طی کرده بود.»

در جستجوی آفتاب بی‌غروب ما

کاربری با نام محمد نیز نوشت: «از سنگلاخ سختی دوران، آزاد شد، آرام شد، این رود، آری بهشت او دیدار فرزند شهیدش بود.»

در جستجوی آفتاب بی‌غروب ما

کاربری دیگری به سروده میلاد عرفان‌پور در وصف مادر شهید ژاپنی اشاره کرد و نوشت: «از سرزمین آفتاب آمد، از سرزمین معبد و بودا، در جست‌وجوی آفتاب بی‌غروب ما، آن زن که از روز ازل، آئینه صبح تماشا بود، نامش پر از عطر گل یاس، نامش کنیز نام زهرا بود.»

در جستجوی آفتاب بی‌غروب ما

کد خبر 585449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.