ایجاد سامانه یکپارچه‌سازی اسناد در مدیریت شهری شیراز

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به اینکه اسناد کاغذی موجود در شهرداری در معرض خطر جدی از بین رفتن قرار دارد، این موضوع باید به سرعت در شهرداری پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نصیری امروز _شنبه‌، یازدهم تیرماه_ در جلسه بررسی پیشرفت پروژه سامانه یکپارچه‌سازی اسناد حقوقی و املاک شهرداری، اظهار کرد: پروژه سامانه یکپارچه‌سازی اسناد در آبان‌ماه سال گذشته توسط شورای اسلامی شهر مصوب شده بود و با توجه به اینکه اسناد کاغذی موجود در شهرداری در معرض خطر جدی از بین رفتن قرار دارد، این موضوع باید به سرعت در شهرداری در سه مرحله اسکن پرونده‌ها، تبدیل اسناد اسکن شده به متن با کمک هوش مصنوعی و در نهایت قرارگیری در سامانه یکپارچه مدیریت اسناد برای مدیریت بهتر انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت کندی که این پروژه توسط شهرداری داشته است، با حضور شهردار زمان‌بندی جدیدی به مجموعه شهرداری جهت اقدام سریع در این زمینه اعلام شد تا با نظارت خود شهردار این پروژه که یکی از بزرگ‌ترین عملکردهای شهرداری در راستای هوشمندسازی خواهد بود، انجام شود.

ایجاد سامانه یکپارچه‌سازی اسناد یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شورای ششم

افسانه خواست‌خدایی، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شورای ششم موضوع ایجاد سامانه یکپارچه‌سازی اسناد بوده است، اظهار کرد: در یک سال گذشته با وجود مصوبه شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های جدی در این زمینه، موضوع ایجاد سامانه جامع یکپارچگی اسناد پیشرفت قابل قبولی در شهرداری نداشته است و این موضوع هماهنگی و همکاری اداره کل حقوقی و املاک، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز اسناد و اطلاعات و اداره کل حراست شهرداری را می‌طلبد.

وی گفت: اداره کل حقوقی با مشکلات زیرساختی بسیاری از جمله نبود نرم‌افزار و ابزار به‌روز، فراهم نبودن شرایط بایگانی الکترونیک و کمبود فضا روبه‌رو است، لذا این کمبودها باید رفع شود تا از تضییع حقوق بیت‌المال پیشگیری شود.

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه باید نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اداره کل حقوقی از سوی سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری پیگیری و رفع شود، اضافه کرد: موضوع بایگانی فیزیکی پرونده‌ها، طبقه‌بندی، تفکیک، کدینگ و اسکن پرونده‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

کد خبر 585421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.