اقدام فوری برای مقابله با آبله میمون در اروپا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار اقدام فوری برای مقابله با آبله میمون در اروپا شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که تعداد موارد ابتلاء به آبله میمون در اروپا در دو هفته گذشته سه برابر شده است. مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت بر افزایش تلاش‌ها در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو برای جلوگیری از شیوع آبله میمون در اروپا تاکید کرده است. ویروس آبله میمون در بیش از ۵۰ کشور در خارج از آفریقا که در این قاره یک بیماری بومی محسوب می‌شود، شناسایی شده است.

بیشترین راه انتقال بیماری آبله میمون، تماس نزدیک ازجمله تماس پوست به پوست است. البته انتقال از طریق تنفس، تماس انسان به حیوانات آلوده و خوردن گوش آلوده نیز امکان‌پذیر است؛ همچنین ممکن است بیماری آبله میمون از طریق مادر به جنین انتقال پیدا کند.

نخستین مورد شناخته شده ویروس آبله میمونی در سال ۱۹۵۸ در بین میمون‌هایی که برای پژوهش‌ها نگهداری می‌شدند، مشاهده شد. اولین مورد انسانی این بیماری نیز در سال ۱۹۷۰ در آفریقا تشخیص داده شد. آبله میمون در کشورهای مرکزی و غرب آفریقا و در مناطق پوشیده شده از جنگل‌های بارانی استوایی شیوع پیدا کرد، زیرا این محیط‌ها منبع میمون‌ها و بسیاری از جوندگان است. تماس بین انسان و حیوانات در این مناطق باعث انتقال بیماری به انسان شده است.

کد خبر 585335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.