آغاز موج هفتم کرونا در فرانسه

در حالی که تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه افزایش یافته دولت جدید فرانسه در میان بحران‌های سیاسی، به مردم تنها توصیه کرد در اماکن و حمل‌ونقل عمومی دوباره ماسک بزنند.

به گزارش ایمنا، تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه افزایش یافته به نحوی که در دو هفته گذشته آزمایش بیش از یک میلیون نفر مثبت اعلام شده است دولت جدید فرانسه در میان بحران‌های سیاسی، اخیراً با برپایی یک نشست اضطراری، به مردم تنها توصیه کرد در اماکن و حمل‌ونقل عمومی دوباره ماسک بزنند.

نمودار مبتلایان روزانه به کرونا در فرانسه چند روزی است به شدت روند صعودی یافته به نحوی که در دو هفته گذشته آزمایش بیش از یک میلیون نفر مثبت اعلام شده است.

ارزیابی دکتر ژان فرانسوا دِلفِرِسی رئیس شورای علمی فرانسه از پیک موج جدید طی یک ماه آینده است.

تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در فرانسه که بیشتر آن از نوع امیکرون است در هفته جاری حدود ۶۰ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته و باعث نگرانی مقامات فرانسوی شده؛ چند روزی است آمار روزانه در این کشور بیش از یکصد هزار مبتلاست. شب گذشته ۱۳۳ هزار و سیصد و چهل و شش نفر در فرانسه به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

دولت جدید فرانسه در میان بحران‌های سیاسی، اخیراً با برپایی یک نشست اضطراری، به مردم تنها توصیه کرد در اماکن و حمل‌ونقل عمومی دوباره ماسک بزنند.

از جمعیت حدوداً ۶۵ میلیون نفری فرانسه تاکنون ۳۱ میلیون نفر مبتلا به کرونا شده‌اند که از این تعداد متأسفانه ۱۵۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

درحال حاضر حدود شش هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فرانسه بستری هستند که یک هزار نفرشان در بخش آی سی یو به سر می‌برند.

منبع: صداوسیما

کد خبر 585330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.