ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی/ جهاد تبیین نوعی از جهاد فکری است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه، شهید شاطری را دارای سیک در اخلاق اجتماعی و سیاسی می‌دانست و عقیده داشت که باید مدال انسانیت و اخلاق را به وی تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، امروز _دهم تیرماه ۱۴۰۱_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک ایام ذی‌الحجه، اظهار کرد: شهید شاطری یکی از کسانی بود که در چند سال اخیر طی یک حادثه تروریستی شهید شد، شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه، شهید شاطری را دارای سبک در اخلاق اجتماعی و سیاسی می‌دانست و عقیده داشت که باید مدال انسانیت و اخلاق را به وی تقدیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهید شاطری در ابتدای نوروز منتظر شعار سال بود و به محض اینکه متوجه عنوان سال جدید می‌شد، شروع به برنامه‌ریزی برای کمک به تحقق شعار سال جدید می‌کرد، زیرا شهید شاطری همیشه کمک به تحقق شعار سال را وظیفه خود می‌دانست و به آن عمل می‌کرد.

وی تاکید کرد: هنگامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی این چند ماه اخیر تاکید فراوانی نسبت به جهاد تبیین کرده‌اند باید عموم مردم فعالیت خود را در این راستا آغاز کنند. همانطور که شهید شاطری نسبت به تحقق شعار سال خود را مسئول می‌دانست، مردم نیز باید به جهاد تبیین توجه کنند و هر کس به نوبه خود، فعالیت خود را آغاز کند.

وی در رابطه با وظیفه مردم در جهاد تبیین گفت: رهبر معظم در دهه فجر جهاد تبیین را واجب، فوری و عینی معرفی کردند، یعنی این عمل بر عموم مردم واجب است، برهمین اساس برای انجام این عمل باید دیگر تکالیف را کنار گذاشت و تمام مردم باید وظیفه خود را در رابطه با جهاد تبیین انجام دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شرح وظیفه مردم نسبت به جهاد تبعین بسیار مفصل است و باید تمام مردم در جلساتی که طی ماه‌های جاری برگزار می‌شود، به شرح موضوع جهاد تبیین بپردازند.

وی اشاره کرد: پیامبر اسلام (ص) خطاب به امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند، اگر کسی حضرت علی (ع) را دوست داشته‌باشد، دوست داشتن خود را بیان کند و او را همراهی کند، مانند این است که تمام قرآن را ختم کرده؛ بنابراین ما می‌توانیم نسبت به جهاد تبیین با قلب، زمان و زبان خود فعالیت کنیم.

مهروی‌پور تاکید کرد: در روایتی آمده است که همراهی کردن دین و اهل بیت با کمک زبان، پاداشی کمتر از جنگیدن در راه خدا ندارد؛ بنابراین در دوره‌ای که معروف به روزهای پایانی آخرت است، اگر می‌خواهیم با ایمان از دنیا برویم، باید شرایط را برای زندگی خود و جامعه اصلاح کنیم.

وی افزود: مردم باید دقت کنند در چنین دوره‌ای که هجوم دشمن افزایش یافته و جنگ ترکیبی در پیش است، باید با زبان خود شروع به فعالیت کرده و از دین و اسلام محافظت کنیم. اگر به دنبال حفظ و تثبیت دین هستیم، باید شرایط را تبیین کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جهاد تبیین از دو واژه جهاد و تبیین تشکیل شده است که تبیین به معنای توضیح‌دادن است واژه جهاد انواع گوناگونی دارد؛ درواقع جهاد تبیین نوعی از جهاد فکری است که انسان با مطالعات، زبان و حضور خود طی آن از دین و اسلام مراقبت می‌کند.

وی اشاره کرد: جهاد تبیین صرفاً در فضای حقیقی نیست، بلکه با توجه به شرایط کنونی، بخش بسیاری از آن در فضای مجازی است. امروزه به دلیل نبود جهاد تبیین، فضای مجازی به تهدید تبدیل شده، اما باید این فضا را به فرصت تبدیل کنیم.

مهروی‌پور در رابطه با مسائل شوار شهر گفت: خوشبختانه تصمیم‌گیری‌های خوبی نسبت به پروژه‌های کلان استان اصفهان انجام شده است و امیدواریم در سال جاری بتوانیم خطوط مترو را تکمیل کنیم.

وی افزود: در کنار مباحث کلان، مردم استان اصفهان درخواست داشته‌اند که نسبت به محلات این استان، توجه بیشتری شود که در بودجه سال جاری مقدار مطلوبی برای محلات در نظر گرفته شده و قرار است کیفیت زندگی در استان ارتقاء یابد.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 585254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.