عصرانه خبری علم‌وفناوری ۹ تیر

در این بسته خبری در مورد رونمایی بلکین از پایه شارژر بی‌سیم سه به یک و آغاز تولید تراشه‌های سه نانومتری GAA سامسونگ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

نسخه جدید گوگل‌کروم مشکل کنفرانس ویدیویی را حل کرد

آخرین نسخه گوگل کروم، تجربه تماس ویدیویی را بهبود می‌بخشد و ابزارهای بیشتری را اضافه می‌کند.

آخرین نسخه بتا گوگل کروم (بتا ۱۰۴) شامل تعدادی تغییر مفید است. بروزرسانی‌های این نرم افزار در دستگاه‌های Android، Chrome OS، Linux، macOS و Windows در دسترس خواهند بود؛ البته این نرم افزار در iOS نسخه کمی متفاوت را اجرا می‌کند.

سرفصل فهرست بروزرسانی‌های نسخه ۱۰۴ که از اوایل این هفته در دسترس است، Region Capture نام دارد. ویژگی کنفرانس ویدئویی مبتنی بر مرورگر، مدت‌ها است که در کروم پشتیبانی می‌شود، اما اشتراک‌گذاری صفحه نمایش گاهی اوقات منجر به "اثر سالن آینه" می‌شود.

سخنگوی وزارت ارتباطات: فروش VPN غیرقانونی بوده و با آن مقابله خواهیم کرد

حدود ۱۰ روز می‌شود که بسیاری از کاربران با کندی و اختلال ارتباطات با بسیاری از سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های ارتباطی مواجه هستند. اتفاقی که باعث شده تا کاربران نسبت به محدودیت‌های موجود اعتراض داشته باشند و گمانه‌زنی‌هایی در مورد اعمال اختلالات عمدی از سوی وزارت ارتباطات یا دیگر مراجع مطرح شود.

حال مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات نسبت به این اعتراضات واکنش نشان داده است. سالم در مصاحبه اخیر خود گفته که محدودیت‌های به‌وجود آمده صرفاً برای سایت‌های غیرقانونی بوده و وزارت ارتباطات هم هیچ وظیفه‌ای برای ارائه خدمات به سایت‌های غیرقانونی ندارد.

سخنگوی وزارت ارتباطات گفت: وزارتخانه هیچ وظیفه یا مسئولیتی در قبال ارائه سرویس به سایت‌های غیراخلاقی، قمار و یا سایت‌های فروش رمزارز غیرقانونی ندارد و در حال حاضر آن دسته از سایت‌هایی که اقدام به فروش غیرقانونی فیلترشکن کرده‌اند، محدود شدند که البته اتفاق جدیدی هم محسوب نمی‌شود.

تولید تراشه‌های سه نانومتری GAA سامسونگ شروع شد

پس از اعلان هفته گذشته شرکت سامسونگ فاندری توانست برای نخستین‌بار فرآیند تولید تراشه سه نانومتری خود را به صورت رسمی آغاز کند. این فرآیند تولید از فناوری سه نانومتری GAAFET استفاده می‌کند که در مقایسه با فناوری ترانزیستورهای FinFET مزایای بسیاری دارد.

شرکت سامسونگ ساعاتی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که اولین ویفرهای تراشه سه نانومتری خود را که از ترانزیستورهای اثر میدانی با گیت سراسری یا همان Gate All Around Field Effect Transistors (GAAFET) به صورت تجاری مورد استفاده قرار می‌دهد.

در مقایسه با نسل قبلی ترانزیستورهای FinFET در GAAFET ارتقایی بارز در همه پارامترهای فنی تراشه‌های سه نانومتری خواهیم دید که به صورت بارزی در توان مصرفی، توان پردازشی و صرفه‌جویی در استفاده از مواد، ارتقای مشهودی حاصل می‌شود. علت اصلی این ارتقا، کاهش ابعاد ترانزیستورها و ولتاژ سوئیچ گیت ترانزیستورهاست که دو عامل اصلی در مصرف توان هستند.

سامسونگ گوشی جان‌سخت گلکسی XCover 6 Pro را با باتری قابل تعویض معرفی کرد

پس از درز تصاویر و مشخصات حالا سامسونگ رسماً گوشی جان‌سخت گلکسی XCover 6 Pro خود را معرفی کرده است.

اگر از گوشی‌های ظریف و شکننده امروزی خسته شده‌اید و به دنبال گزینه‌ای بادوام هستید، گلکسی XCover 6 Pro سامسونگ می‌تواند بهترین گزینه باشد. این گوشی به‌تازگی با باتری قابل تعویض و اتصال 5G معرفی شده است.

گلکسی ایکس کاور شش پرو از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی PLS LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند. به لطف بهبود حساسیت لمسی، می‌توانید از این گوشی حتی با دستکش یا انگشتان خیس نیز کار کنید. سامسونگ این نمایشگر را همچنین با قوی‌ترین پوشش گوریلا گلس ویکتوس پلاس نیز پوشانده است.

گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra بزرگ‌ترین حسگر را در بین گوشی‌ها خواهد داشت

شیائومی اعلام کرده است که 12S Ultra آینده از سنسور یک اینچی IMX989 سونی استفاده خواهد کرد. این گوشی که با همکاری لایکا ساخته شده و چهارم جولای معرفی خواهد شد.

این شرکت می‌گوید که 12S Ultra جدیدش از بزرگ‌ترین سنسور تلفن همراه سونی موجود استفاده می‌کند و در نتیجه عملکرد بهتری در نور کم دارد و فوکوس سریع‌تر و محدوده دینامیکی بهتری برای عکاسی موبایل به ارمغان می‌آورد.

البته این اولین گوشی هوشمندی نیست که از سنسور یک اینچی استفاده می‌کند. سال گذشته سونی Xperia Pro-I را معرفی کرد که اولین گوشی هوشمندی بود که دارای سنسور یک اینچی بود، اما مشکل این بود که گوشی در واقع از همه مساحت سنسور نمی‌توانست استفاده کند و فقط قسمت مرکزی آن، استفاده می‌شد.

لنوو Legion Halo با تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

شرکت لنوو در ماه مارس از نخستین (و تاکنون تنها) اسمارت‌فون خود مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون هشت نسل یک با نام Legion Y90 رسماً رونمایی کرد. مدل جانشین این هندست، دستگاهی با تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک خواهد بود. این هندست از اسم رمز Lenovo Legion Halo استفاده می‌کند.

این مدل خاص مجهز به هشت گیگابایت رم است؛ ظرفیتی که برای یک گوشی پرچم‌دار سری Legion ناچیز بوده و یکی از ویژگی‌های منفی آن قلمداد می‌شود. به‌عنوان مثال مدل پایه لنوو Legion Y90 مجهز به ۱۲ گیگابایت رم است و این رقم در پیشرفته‌ترین مدل تا حداکثر ۱۸ گیگابایت ارتقا پیدا می‌کند.

بلکین از پایه شارژر بی‌سیم سه به یک جدید برای دستگاه‌های اپل رونمایی کرد

بلکین یک پایه شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی جدید برای دستگاه‌های اپل معرفی کرده است. این پایه شارژ بی‌سیم Belkin BOOST CHARGE PRO 3-in-1 نام داشته و دارای ویژگی‌های بهبود یافته‌ای نسبت به نسل قبلی خود است. پایه شارژ بی‌سیم جدید اکنون از شارژ سریع اپل واچ سری هفت و محصولات موجود در اکوسیستم اپل پشتیبانی می‌کند.

پایه شارژ بی‌سیم جدید BOOST+ CHARGE PRO 3-in-1 شباهت‌هایی با مدل قبلی خود دارد. این محصول با روکش فولاد ضد زنگ عرضه می‌شود و به خوبی با جدیدترین پرچم‌داران اپل مطابقت دارد. یک نشان‌گر LED سفید وضعیت شارژ را نشان می‌دهد. هنگامی که فرآیند شارژ با مشکل مواجه می‌شود LED به رنگ کهربایی در می‌آید.

پایه شارژ بی‌سیم BOOST+ CHARGE PRO 3-in-1 دارای MagSafe فعال است که تراز کامل و شارژ بی‌سیم سریع را همیشه تضمین می‌کند. MagSafe راحت‌ترین راه برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی است. MagSafe دستگاه را از افتادن در هنگام شارژ ایمن نگه می‌دارد. با استفاده از پایه شارژ بی‌سیم Belkin BOOST+ CHARGE PRO 3-in-1 می‌توانید به طور همزمان سه دستگاه را شارژ کنید. پایه شارژ بی‌سیم جدید بلکین ۱۴۹.۹۵ دلار قیمت دارد.

کد خبر 585102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.