صدور اولین پروانه الکترونیکی اصفهان در منطقه ۱۳

معاون شهرسازی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان از صدور اولین پروانه الکترونیک شهر در این منطقه از طریق سامانه «سرای ۱۰» خبر داد و گفت: شهرسازی الکترونیک در راستای شفافیت که به نوعی از مصوبات شورای اسلامی شهر و دستور شهردار اصفهان بوده است، در حوزه معاونت شهرسازی پیگیری می‌شود و در دستور کار قرار گرفت.

امین‌اله گلکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه ۱۳ بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان در سیستم «سرای ۱۰» به‌عنوان پایلوت انتخاب شد که با ارتقای سرای ۸ به سرای ۱۰، ساماندهی ارتفاعات برای شهروندان شفاف‌سازی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان در سیستم سرای ۱۰، همسان‌سازی ارتفاعات شهر اصفهان را تا شش طبقه روی پیلوت اصلاح کرد تا شهروندان در صورت داشتن تمام شرایط ارتفاع‌پذیری بتواند نسبت به درخواست پروانه اقدام کنند.

معاون شهرسازی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان در سیستم سرای ۱۰ اطلاعات مالکیتی و پلاک خود را ثبت و نسبت به نوبت بازدید پلاک بدون مراجعه به شهرداری اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: در ادامه مأمور بازدید نسبت به بازدید پلاک و درج اطلاعات شامل درج مساحت پلاک، گذربندی، مساحت پلاک شمالی، سند مالکیت و رعایت حقوق مجاوران را ثبت و مشخص می‌کند که پلاک مورد نظر تا چه حد قابلیت ارتفاع دارد.

وی با اشاره به صدور اولین پروانه الکترونیک شهر در سامانه سرای ۱۰ در منطقه ۱۳ شهرداری، اضافه کرد: یکی از شهروندان با استفاده از سیستم سرای ۱۰ وارد عمل شد و پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و طی مراحل ذکر شده، درخواست پروانه را که زمان بسیار کمی در جریان بود، ارسال کرد و پروانه ساختمانی برای اولین ساختمان صادر شد.

گلکار با بیان اینکه پروانه شهرسازی الکترونیک به نوعی با درخواست الکترونیکی شهروند ظرف مدت بسیار کوتاهی صادر و با رضایت شهروندان و شهرداری روبه‌رو شد، تصریح کرد: طرح شهرسازی الکترونیک از ابتدای تیرماه امسال در اصفهان با شعار «در خانه پروانه بگیرید» اجرایی شده است.

وی افزود: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، حذف امضاهای طلایی، غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه و شفافیت در هزینه‌های پرداختی، از جمله اهداف طرح شهرسازی الکترونیک است.

معاون شهرسازی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرسازی الکترونیک در این منطقه در راستای شفافیت که به نوعی از مصوبات شورای اسلامی شهر و دستور شهردار اصفهان بوده است، در حوزه معاونت شهرسازی پیگیری می‌شود و در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 585096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.