نظارت ۱۰۰ درصد بر فرآیند ثبت‌نام تمام مدارس استان اصفهان

رئیس اداره مشارکت‌ها و امور مدارس غیردولتی استان اصفهان گفت: امسال قرار است نظارت ۱۰۰ درصد بر فرآیند ثبت‌نام تمام مدارس ۴۱ منطقه استان اصفهان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی حمیدی امروز _چهارشنبه هشتم تیرماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دو هزار و ۴۱۸ مدرسه غیردولتی در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۶۰ پیش دبستانی، یک هزار و ۲۷۷ مدرسه و ۸۱ هنرستان است؛ همچنین غریب به ۱۳۶ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

سهم ۱۵.۴ درصدی مدارس غیردولتی استان اصفهان در آموزش

وی افزود: آموزش و پرورش استان اصفهان در زیر مجموعه خود یک هزار و ۵۹۹ مرکز آموزشی غیر دولتی دارد که در آن ۴۹ هزار و ۱۸۱ فراگیر در حال آموزش هستند.

رئیس اداره مشارکت‌ها و امور مدارس غیردولتی استان اصفهان با بیان اینکه سهم آموزش مدارس غیردولتی در استان اصفهان ۱۵.۴ درصد است، تصریح کرد: میزان محاسبه شهریه مدارس غیر دولتی به پارامترهایی همچون اجاره بهای ساختمان مدرسه، حقوق معلمان و میزان فعالیت مدرسه دارد که این فرمول خاص در وزارتخانه آموزش و پرورش محاسبه و به عنوان نرخ مصوب شهریه به ما ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: مدارس غیر دولتی دارای دو شهریه مصوب و مکمل است و هیچ مدرسه غیر دولتی حق ندارد، بیش از این دو شهریه از دانش آموزان شهریه دریافت کند، اما ممکن است مدرسه اعلام کند که بابت خدمات ویژه همچون برگزاری اردو، کلاس‌های فوق برنامه مبلغی جداگانه دریافت خواهد کرد که پرداخت آن توسط والدین دانش آموزان اختیاری است و در صورت اجبار برای دریافت، تخلف صورت گرفته و با آن برخورد جدی صورت می‌گیرد.

برخورد قاطع با متخلفان مدارس غیر دولتی

حمیدی گفت: اداره مشارکت‌ها و امور مدارس غیردولتی استان اصفهان قاطعانه با اینگونه تخلف‌ها برخورد جدی می‌کند؛ چند مدیر مدرسه و مؤسس مدرسه غیر انتفاعی برند بخاطر این تخلف‌ها عزل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهریه جدید به مدارس غیردولتی ابلاغ نشده است، اظهار کرد: مدارس غیردولتی نباید هیچ مبلغی به خانواده‌ها اعلام کنند و معیار گرفتن وجه برای پیش ثبت‌نام مدارس، همان شهریه مصوب سال گذشته باشد.

رئیس اداره مشارکت‌ها و امور مدارس غیردولتی استان اصفهان ادامه داد: هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند تا ابلاغ شهریه مصوب جدید، رقمی بیشتر از شهریه مصوب سال گذشته از خانواده‌ها دریافت کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تخلف مدارس غیردولتی استان اصفهان در بحث دریافت شهریه بسیار پایین است؛ تا امروز (هشتم تیرماه) از میان دو هزار و ۴۱۸ مدرسه غیر دولتی شاهد ۲۳ مورد تخلف بوده‌ایم.

حمیدی با تاکید بر اینکه حقوق معلمان مدارس غیردولتی باید بر طبق قانون کار و بیمه آن‌ها کامل پرداخت شود، گفت: مردم می‌توانند گزارش تخلف مدارس غیر دولتی را به سامانه‌ای الکترونیکی به نشانی الکترونیکی ERP.isfedu.ir/eforms/shekayat ارسال کنند.

طراحی سامانه «بازدید» برای نظارت بر ثبت نام مدارس

مصطفی درستکار، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه این نشست اظهار کرد: تمام دانش‌آموزان که در محدوده مدرسه مورد نظر قرار دارند باید برای پایه ورودی ثبت نام شوند. جهت ایجاد عدالت، امسال فرم امتیاز بندی طراحی شده است که مدارس را در حین ثبت‌نام مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

وی افزود: علاوه بر آن سامانه بازدید طراحی شده است که تمام بازدیدها برای ثبت‌نام در مدارس استان اصفهان ثبت می‌شود تا نظارت ۱۰۰ درصد بر فرآیند ثبت نام تمام مدارس ۴۱ منطقه استان اصفهان داشته باشیم.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌ وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: تا امروز _چهارشنبه هشتم تیرماه_ یک هزار و ۹۵ نفر در سامانه بازدید ثبت‌نام کرده‌اند و علاوه بر آن فرم‌های نظرسنجی به دو صورت دستی و کد QR طراحی و در مدارس استان توزیع شده است که تا کنون ۹۵۰ نفر از طریق نظرسنجی کد QR اعلام رضایتمندی از وضعیت ثبت نام در مدارس استان اصفهان کرده‌اند.

خط قرمز آموزش و پرورش تنبیه بدنی دانش‌آموزان است

درستکار تاکید کرد: مردم می‌توانند شکایات و گزارش تخلف مدارس را به سامانه شکایت آموزش و پرورش اعلام، همچنین با شماره‌ گیری شماره‌های ۳۷۱۰۸۱۱۳، ۳۷۱۰۸۷۱۴ گزارش تخلف مدارس را به ما اعلام کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر آخرین اقدام آموزش و پرورش استان اصفهان در برخورد با معلم یکی از شهرستان‌های استان اصفهان که اقدام به تنبیه بدنی دانش‌آموز کرد، گفت: پرونده این شخص در جریان است و خط قرمز آموزش و پرورش استان تنبیه بدنی دانش آموزان است.

کد خبر 585018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.