صادرات ۴۱۰ قلم کالای تولیدی یزد به ۹۰ کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه ۴۱۰ قلم کالای تولیدی این استان به ۹۰ کشور دنیا صادر می‌شود، گفت: تکمیل زنجیره تولید، لازمه فعالیت معادن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا علمدار امروز _چهارشنبه هشتم تیرماه_ در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مسئولان و مردم در کنار روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها هستند اظهار کرد: بحث اطلاع‌رسانی در شرایط فعلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این حوزه رسانه‌ها مهمترین نقش را ایفا می‌کنند.

وی به دهه تولید و تجارت اشاره کرد و گفت: این دهه با روز اصناف شروع و با دهم تیر، روز صنعت و معدن به پایان می‌رسد و در همین راستا برنامه‌های متعددی از سوی دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، همایش اصناف، دیدار با صنف‌های مختلف و سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار شده است.

وی در ارتباط با وضعیت معادن استان یزد گفت: در حال حاضر ۷۰۹ پرونده فعال بهره‌برداری معدن داریم و نزدیک به ۱۴ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

علمدار یزدی با بیان اینکه خام فروشی بزرگترین خسارت معادن و سرمایه‌های معدنی کشور است، خاطرنشان کرد: اگر در داخل کشور به محصولات معدنی نیاز باشد، هیچ دستگاهی نمی‌تواند مجوز صادرات آنها را صادر کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که ما زنجیره تولید را در حوزه محصولات معدنی تکمیل نکنیم تا چند سال آینده نه تنها صادر کننده نخواهیم بود، بلکه باید وارد کننده برخی از این محصولات باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صادرات ۴۱۰ کالای تولیدی استان یزد به بیش از ۹۰ کشور جهان خبر داد و گفت: در اردیبهشت سال گذشته ۲۰۳ هزار تن و در اردیبهشت امسال هم ۲۷۵ هزار تن صادرات انجام شده است.

علمدار یزدی تصریح کرد: این آمار نشان دهنده حجم بالای صادرات استان و پیشرفت روز افزون آن است، به‌ویژه آنکه به لحاظ ارزش ریالی هم این صادرات بسیار رشد داشته است.

کد خبر 584972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.