باید امکان ورزش را برای همه شهروندان فراهم کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف سازمان ورزش شهرداری باید ترویج و گسترش ورزش همگانی در بین شهروندان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور _امروز چهارشنبه هشتم تیرماه_ در جریان بازدید از سازمان ورزش شهرداری جلسه مشترکی را با رئیس و معاونان این سازمان برگزار و اظهار کرد: مجموعه‌های ورزشی به دلیل رسیدگی نکردن مناسب در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند.

وی در خصوص زیرساخت‌های ورزشی شهرداری تهران ادامه داد: بسیاری از مجموعه‌های ورزش شهروندی مستهلک و همین موضوع باعث شده تا امکان پاسخگویی مناسب به نیازهای مردم نباشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای رفع این معضل با توجه به ضرورت تعمیر و تجهیز و به‌روزرسانی مجموعه‌ها و نگهداشت آنها باید برنامه‌ ریزی مناسبی انجام شود تا روند خدمت رسانی به مردم در مدار مناسب خود قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیماری کرونا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی در جامعه را با مشکل روبه‌رو کرد و حالا بعد از فروکش کردن این بیماری، جامعه مشتاق فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی است.

معدنی پور افزود: از آنجا که زیرساخت‌ها به دلیل فرسودگی قابلیت پاسخگویی به حجم بالای نیازها را ندارد، ضرورت دارد تا برای ایجاد و افزایش نشاط عمومی برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی گفت: باید به این نکته توجه داشت که برنامه‌های فرهنگی اجتماعی هزینه محسوب نمی‌شوند بلکه سرمایه گذاری برای آینده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اجرای بخشی از فعالیت‌های سازمان ورزش همچون برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ضروری است، اضافه کرد: این دست از فعالیت‌ها باعث می‌شود تا حال مردم شهر خوب شود و نشاط شهروندی افزایش پیدا کند؛ بنابراین فعالیت در این بخش اقدامی مهم و مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: هدف سازمان ورزش باید ترویج و گسترش ورزش همگانی بین شهروندان باشد؛ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ورزش همگانی تاکید ویژه‌ای دارند که این امر مسؤلیت سازمان ورزش را سنگین‌تر می‌کند.

معدنی‌پور ادامه داد: سازمان ورزش، باید بر اساس وظایف و مأموریت‌های تعیین شده و سیاست‌های شورای شهر و اسناد بالادستی، برنامه‌هایی را تعریف و پس از اجرا، میزان اثربخشی آنها را بررسی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توجه به ورزش بانوان و رفع مشکلات و چالش‌های آن‌ها ضرورت دارد، گفت: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت فعال جامعه را تشکیل می‌دهند و نقش مؤثری در خانواده دارند، ضرورت دارد تا سازمان ورزش برای این قشر تأثیرگذار، برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

وی افزود: باید شعار «ورزش ارزان، در دسترس و برای همه» سرلوحه کار سازمان ورزش باشد و بنا به نیاز جامعه خدمات خود را به‌روزرسانی کنند؛ که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر نیز بهره برد.

معدنی‌پور با بیان اینکه سازمان ورزش دارای ظرفیت‌های بسیاری برای خوداتکایی و درآمدزایی است، گفت: این سازمان باید روی پای خود بایستد و بودجه‌های سالانه به صورت مبالغ کمکی در کنار درآمدهای این سازمان قرار گیرد. تحقق این مهم دور از تصور نیست، چراکه سال‌ها تجربه در این سازمان وجود دارد که با تکیه بر این تجارب می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.

کد خبر 584970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.