مخالفت اعضای کمیسیون آموزش با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی درباره کنکور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مخالف مصوبه شورای علی انقلاب فرهنگی هستند زیرا در این مصوبه توزیع عدالت آموزشی میان معلم‌هایی که در مناطق مختلف تدریس می‌کنند، وجود ندارد.

رضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اصلاحیه کنکور ۱۴۰۲ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این راستا مصوبه‌ای داشته و این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تلاش اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر این است که از اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جلوگیری کنند تا آنچه به نفع دانش‌آموزان است اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانش‌آموزان نباید تحت فشار باشند و باید براساس توزیع حوزه و مناطق آموزشی مدیریت صورت بگیرد تا دانش‌آموزان به حق خود برسند.

وی اضافه کرد: اکثر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مخالف مصوبه شورای علی انقلاب فرهنگی هستند زیرا در این مصوبه توزیع عدالت آموزشی میان معلم‌هایی که در مناطق مختلف تدریس می‌کنند، وجود ندارد. از این رو این موارد باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مدنظر قرار بگیرد.

حاجی‌پور بابیان اینکه اجرای مصوبات باید بر پایه عدالت باشد، گفت: قانون اساسی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی حقی در نظر گرفته است، بر همین اساس این شورا تصمیماتی می‌گیرد و ما نمی‌توانیم از این تصمیمات عبور کنیم به هر حال باید تدابیری اندیشیده شود. در خصوص اصلاحیه کنکور ۱۴۰۲، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش می‌کند.

کد خبر 584933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.