عصرانه خبری علم‌وفناوری ۸ تیر

در این بسته خبری درمورد واکنش وزیر ارتباطات به مطرح شدن شایعه فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ از سمت نماینده مجلس و افشای طراحی و لوازم‌جانبی گوشی گیمینگ ROG Phone 6 ایسوس‌، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سونی مانیتورها و هدست‌های سری InZone را برای گیمرها رونمایی کرد

سونی دو مانیتور و سه هدست جدید در قالب خانواده InZone معرفی کرده که بر عملکرد گیمینگ متمرکز هستند و مدل‌های پرچم‌دار قابلیت‌های شاخصی ارائه می‌دهند.

سونی برند جدیدی تحت عنوان InZone ایجاد کرده که لوازم جانبی گیمینگ تولید می‌کند و به این شرکت امکان می‌دهد افراد بیشتری را سمت محصولات خود بکشاند. مانیتورها و هدست‌های جدید سری این‌زون سونی صرفاً با هدف جلب رضایت گیمرهای پلی استیشن پنج تولید نشده‌اند و مزایایی برای کاربران دیگر نیز ارائه می‌دهند.

مانیتور جدید InZone M9 مخصوص کامپیوترهای شخصی است اما قابلیت‌هایی دارد تا از قدرت پردازشی پلی استیشن پنج و ایکس باکس سری ایکس نهایت استفاده را ببرد. این مانیتور ۸۹۹ دلاری مدل پرچم‌دار مانیتورهای سری InZone است که صفحه‌نمایشی ۲۷ اینچ از نوع IPS LCD با وضوح 4K دارد و در طراحی‌اش از المان‌های پلی استیشن پنج الهام گرفته شده است.

مانیتور ۸۹۹ دلاری InZone M9 تقریباً تمامی قابلیت‌هایی را که گیمرها به دنبالش هستند در خود دارد، به غیر از پنل OLED. صفحه‌نمایش این مانیتور از نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند، به‌طور معمول مانیتورهای 4K چنین نرخ نوسازی بالایی ندارند.

افشای طراحی و لوازم جانبی گوشی گیمینگ ROG Phone 6 ایسوس

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه گوشی جدید ROG Phone 6 ایسوس در پنجم ژوئیه (چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱) مشخصات بیشتر و تصاویری از طراحی و لوازم جانبی این تلفن همراه مناسب گیمیرها منتشر شده است.

گوشی ROG Phone 6 شرکت ایسوس یکی از اولین دستگاه‌ها با تراشه اسنپ‌دراگون ۸+ نسل یک در بازار است. ROG مخفف عبارت Republic of Gamers است و این گوشی گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقه‌مندان به بازی خواهد بود. تصاویر جدیدی که به‌شکل غیررسمی پیش از عرضه این گوشی منتشر شده خنک‌کننده جدید با نام AeroActive Cooler 6 و یک قاب محافظ که به دور دوربین می‌پیچد را نشان داد.

این گوشی در سمت چپ دارای یک درگاه USB و یک اسلات سیم کارت است، در حالی که سمت راست که در زمان بازی گرم می‌شود دارای محرک‌های شانه‌ای است. تنظیمات دوربین شامل سه شوتر و یک فلاش LED است، البته افرادی که می‌خواهند از گوشی برای بازی استفاده کنند به‌ندرت از این ویژگی استفاده خواهند کرد.

ویژگی‌های مهم‌تری در این گوشی وجود دارد، از جمله کلیدهای اضافی در پشت که همراه با خنک‌کننده AeroActive است. این لوازم جانبی بسیار متفاوت‌تر از مدل قبلی است که برای سری ROG Phone 5 عرضه شده بود. با این حال مهم‌ترین ویژگی مدل قبلی یعنی دو دکمه قابل کلیک در دو طرف فن حفظ شده است.

نوکیا G11 پلاس با دوربین ۵۰ مگاپیکسل و عمر باتری سه روزه معرفی شد

جی ۱۱ پلاس جدیدترین گوشی نوکیا محسوب می‌شود که دارای صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی و چهار گیگابایت رم است.

نوکیا از گوشی G11 خود در ماه فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) رونمایی کرد و امروز نیز از مدل پلاس پرده برداشت. به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، نوکیا جی ۱۱ پلاس، صفحه‌نمایش ۶٫۵۱ اینچ با وضوح +HD، نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۹۰ هرتز با بریدگی‌ای برای میزبانی دوربین سلفی هشت مگاپیکسل دارد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در قسمت پشت، درون برآمدگی مستطیلی شکل قرار گرفته که با دوربین دو مگاپیکسل و فلاش LED همراه شده است.

پنل پشتی این گوشی بافت مخصوصی دارد و اسکنر اثر انگشت نیز تعبیه شده است. وب‌سایت رسمی نوکیا تراشه به‌کاررفته‌شده در G11 Plus را اعلام نکرده؛ اما به‌گفته‌ شرکت، گوشی مذکور از چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قابلیت ارتقا تا ۵۱۲ گیگابایت توسط کارت microSD بهره می‌برد.

پالیت از کارت گرافیک GeForce GTX 1630 Dual رونمایی کرد

شرکت پالیت، یکی از تولیدکنندگان نام آشنا و پیشرو در زمینه کارت گرافیک است، که امروز کارت گرافیک GeForce GTX 1630 Dual Series را معرفی کرد. کارت گرافیکی که در نگاه اول شاید چندان جذاب به نظر نرسند، اما با توجه به مشخصات و توانایی‌های این کارت گرافیک، می‌توان گفت که GeForce GTX 1630 انتخاب هوشمندانه و به صرفه‌ای برای گیمرها و تولید کنندگان محتوا است که به دنبال کارت گرافیک سطح ابتدایی هستند.

کارت گرافیک پالیت GeForce GTX 1630 با عملکرد گرافیکی پیشرفته معماری انویدیا Turing ساخته شده است. گرافیک GeForce GTX 1630 جدید با عملکرد ۱.۱۷ برابر بهتر از GTX 1050 و عملکردی همتراز با GTX 1050 Ti، حتی با مشخصات و ویژگی‌های پیشرفته‌تر، از جمله حافظه سریع‌تر GDDR6، پشتیبانی از DX12 و پشتیبانی‌های CODEC ویدئویی فراوان برای پخش، ارائه می‌شود.

سامسونگ با تصاحب استارت‌آپ Cynora به دنبال تولید پنل‌های OLED باکیفیت‌تر است

گفته می‌شود سامسونگ در قراردادی به ارزش تقریباً ۳۰۰ میلیون دلار استارتاپ آلمانی Cynora را تصاحب کرده است. این استارت‌آپ فناوری‌هایی اختصاصی برای بهبود نمایشگرهای OLED دارد.

سم‌موبایل، یکی از رسانه‌های نزدیک به سامسونگ می‌نویسد این شرکت یک استارت‌آپ آلمانی به نام Cynora را که در زمینه‌ی فناوری‌های OLED تخصص دارد تصاحب کرده است. جزئیات قرارداد بین سامسونگ و Cynora هنوز به‌صورت عمومی اعلام نشده، اما بلومبرگ به نقل از منابعی ناشناس می‌گوید این قرارداد حدوداً ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

گفته می‌شود فناوری‌های توسعه‌داده‌شده توسط متخصصان Cynora باعث افزایش دوام پنل‌های OLED و کاهش مصرف انرژی آن‌ها می‌شود. Cynora می‌گوید که می‌تواند بهره‌وری ساب‌پیکسل‌های آبی‌رنگ را در پنل‌های OLED بهبود دهد تا درنتیجه‌ی این اقدام بازده توان پنل افزایش یابد، رنگ‌ها بهتر نمایش داده شوند و در نهایت پنل به وضوح بالاتری دست پیدا کند. سامسونگ ممکن است از فناوری‌های استارت‌آپ Cynora برای تولید صفحه‌نمایش تاشدنی باکیفیت‌تر بهره بگیرد.

واکنش وزیر ارتباطات به مطرح شدن شایعه فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ از سمت نماینده مجلس

وزیر ارتباطات روز گذشته با رد کردن شایعه فیلتر شدن اینستاگرام و واتس‌اپ، تاکید کرد که هیچ تصمیمی در هیچ بخش از مدیریت کشور در خصوص این موضوع گرفته نشده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته در واکنش خبر احتمال فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند اینستاگرام و واتس‌اپ گفت: این موضوع یک شایعه است و هیچ تصمیم در این خصوص در هیچ‌یک از بخش‌های کشور گرفته نشده، نمی‌دانم چرا این مباحث و شایعات در کشور مطرح می‌شود، زیرا تنها موجب نگرانی مردم را فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون نگرانی ایثارگران شرکت مخابرات برای بحث اجرای قانون تبدیل وضعیت اظهار کرد: تصمیم‌گیری در این حوزه با وزارت ارتباطات نیست زیرا تنها ۲۰ درصد سهام شرکت مخابرات در اختیار این ما قرار دارد و به این ترتیب تصمیم‌گیری اصلی توسط خود مخابرات انجام می‌شود. ما موافقت کرده‌ایم تا براساس همان سهام ۲۰ درصدی دولت و اختیار یک نفر از پنج نفر هیأت مدیره شرکت مخابرات، پای کار آمده و هرچه سریع‌تر قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در این مجموعه اجرایی شود.

افشای مشخصات گوشی شیائومی 12T

شیائومی 12T با جدیدترین پردازنده اسنپدارگون هشت پلاس نسل یک و در سه پیکربندی مختلف عرضه می‌شود.

شیائومی در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند جدید سری ۱۲، به نام شیائومی 12T است. پیش از اعلام رسمی، یک منبع آگاه مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند را فاش کرده است. این منبع ادعا می‌کند که گوشی هوشمند شیائومی 12T با پردازنده پرچمدار کوالکام، نرخ تازه سازی بالا و شارژ سریع عرضه می‌شود.

شیائومی 12T احتمالاً به زودی راه اندازی خواهد شد؛ این دستگاه اخیراً در وب سایت گواهی FCC مشاهده شده است. "موکول شارما" افشاگر معروف برخی از مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند را منتشر کرده است. به گفته او شیائومی 12T با جدیدترین پردازنده اسنپدارگون هشت پلاس نسل یک و در سه پیکربندی مختلف عرضه می‌شود؛ هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۱۲ گیگابایت رم ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی.

کد خبر 584906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.