نصب ۳۲۰۰ دستگاه کارتخوان در نانوایی‌های اصفهان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: با اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد، تغییری در تقاضای مصرف‌کنندگان و قیمت نان ایجاد نمی‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. همچنین شفافیت در خریدوفروش آرد و نان، یکی از مزایای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد خواهد بود.

محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد در استان اصفهان، حدوداً از ماه گذشته در حال اجرا است و از مجموع ۴,۴۰۰ نانوایی استان تاکنون حدود ۳,۲۰۰ نانوایی به دستگاه کارتخوان مخصوص این طرح مجهز شدند؛ بقیه نانوایی‌های استان نیز تا پایان ماه جاری به دستگاه‌های کارتخوان مخصوص متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد، تغییری در تقاضای مصرف‌کنندگان و قیمت نان ایجاد نمی‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد؛ همچنین شفافیت در خریدوفروش آرد و نان، یکی از مزایای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد خواهد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اضافه کرد: طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد علاوه بر اینکه موجب جلوگیری از سوءاستفاده یارانه نان می‌شود، موجب افزایش کیفیت تولید این محصول در سطح کشور خواهد شد. با اجرای این طرح دیگر شاهد فروش و قاچاق آرد نخواهیم بود.

ضیایی گفت: با اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد، محدودیت خاصی برای میزان تقاضای نان توسط افراد ایجاد نمی‌شود، همچنین قیمت نان با اجرای این طرح تغییر نمی‌کند.

وی تاکید کرد: با آموزش‌های بسیاری که نانوایان استان دیده‌اند، همچنین با فرهنگ بالای مردم، استان اصفهان دارای کمترین دور ریز نان در کشور است

قیمت نان تغییر نمی‌کند

امید شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص اجرای طرح هوشمندسازی فروش نان، اظهار کرد: یکی از کالاهای مورد هدف طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که دولت فعلی آغاز کرده، گندم، آرد و نان است. در این حوزه، هوشمندسازی و ساماندهی یارانه آرد و نان در دستور کار دولت قرار گرفت که گام اول آن، نصب دستگاه‌های هوشمند عرضه و فروش نان است.

تغییری در قیمت و نحوه خرید نان اعمال نمی‌شود

وی اضافه کرد: فرآیند انجام این عملیات صرفاً در حوزه تکنولوژی، فناوری و هوشمندسازی است و برای مردم تغییری در قیمت و نحوه خرید اعمال نمی‌شود. مردم همان قیمتی را که در سال گذشته برای نان پرداخت می‌کردند، امسال نیز پرداخت می‌کنند و فقط در قالب این دستگاه‌های پوز هوشمند که نظام‌مند است، به واحد نانوایی مراجعه می‌کنند؛ این دستگاه‌ها منو دارد و افراد می‌توانند نوع و تعداد نان را انتخاب کنند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه قیمت نان برای مردم افزایش نخواهد داشت، تصریح کرد: دولت مشوق ۱۵ درصدی برای این طرح تعیین کرده و در پایان هر روز به میزان تعداد نانی که در هر واحد نانوایی به فروش رسیده است، ۱۵ درصد به مجموع قیمت نان فروش رفته در آن واحد، تشویقی به واحد نانوایی پرداخت می‌کند.

شریفی گفت: با توجه به اینکه قیمت گندم به ۱۲ هزار تومان و قیمت آرد به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان رسیده است، پس از نصب این واحدهای هوشمند در همه استان‌ها، آغاز فرایند تغییر مکانیزم یارانه به صورت ملی انجام خواهد شد.

شریفی اضافه کرد: مردم هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند. این فرآیندها در دولت در حال انجام است و مردم به روش‌های معمول و پیشین خرید انجام می‌دهند و درخصوص قیمت و تأمین گندم و آرد نگرانی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل اجرایی شدن این طرح، جلوگیری از مفسده‌های حوزه آرد ازجمله عرضه خارج از شبکه و قاچاق بوده است. دولت با پرداخت یارانه به مردم و نانوایان از این موارد جلوگیری و قیمت آرد را یکنواخت کرده است.

کد خبر 584854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.