لزوم جمع‌آوری و پاک‌سازی پسماند منطقه ۸ شهرداری کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از جمع‌آوری و پاک‌سازی محیط‌ زیست منطقه هشت شهرداری کرج خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای امحای حیوانات موذی در راستای پیشگیری از بیماری‌های مسری انجام شده است تا سلامت شهروندان حفظ شود.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه‌های جامع مدیریت شهری در حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلودگی‌های زیست‌محیطی، اظهار کرد: فرایند جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای انباشته شده در منطقه هشت شهرداری کرج و انتقال آنها به مرکز دفن و پردازش حلقه دره، به همت همکاران اداره ماشین‌آلات و به‌کارگیری تجهیزات سازمان جهت ایمن‌سازی در برابر حریق انجام شد.

وی ادامه داد: از شهروندان انتظار می‌رود زباله‌های خشک را از تر تفکیک کنند تا روزانه زباله کمتری به سمت مرکز دفن و پردازش زباله روانه شود و به تبع آن شاهد کاهش خطرات آتش‌سوزی باشیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج زباله را تهدیدی جدی برای محیط زیست دانست و گفت: سازمان مدیریت پسماند با همکاری تشکل‌های مردمی و مشارکت ارگان‌ها و نهادهای مختلف، برای ترویج فرهنگ پاسداشت طبیعت تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در عمل به وظایف خود طبق برنامه‌های اعلامی اقدام می‌کند، تصریح کرد: استمرار این امر نیاز به مشارکت شهروندان در حفظ هر چه بهتر محیط زیست دارد.

خسروی گفت: طرح طعمه‌گذاری و امحای جانوران موذی و مضر که با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه و پاک‌سازی محیط‌های شهری از جوندگان موذی به ویژه موش توسط سازمان مدیریت پسماند در منطقه هشت شهرداری کرج اجرایی شد.

امحای حیوانات موذی در راستای پیشگیری از بیماری‌های مسری

وی با بیان اینکه زیست سالم و آرام در شهر پاکیزه و منضبط، حق هر شهروند محسوب می‌شود، تاکید کرد: بر این اساس محل‌ها و محورهای آلوده به حیوانات موذی و منافذ ورود و خروج آن‌ها در معابر و انهار واقع در میدان دانشگاه آزاد تا چهارراه نبوت، چهارراه نبوت تا سه‌راه مطهری، سه‌راه حسن‌آباد تا جنگلبانی، دِه حسن‌آباد، میدان آزادگان (زیر پل) شناسایی و با مقداری طعمه سم‌گذاری شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه عملیات مبارزه با موش به صورت مستمر اجرا می‌شود، افزود: اکیپ‌ها با تجهیزات مخصوص در منافذ شناسایی شده در معابر، کانال‌ها، انهار و فضاهای سبز را طعمه‌گذاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: مشارکت شهروندان در جمع‌آوری پسماندها، رعایت ساعت تحویل پسماندهای شهری و قرار دادن آنها در مخازن مخصوص حمل ضمن کمک به مدیریت شهری در راستای داشتن محیطی عاری از آلودگی و بیماری‌های مسری، باعث کاهش تعداد حیوانات مضر شهری می‌شود.

خسروی خاطرنشان کرد: از آنجا که سموم ویژه اتلاف جوندگان برای انسان نیز خطرناک است، از شهروندان به خصوص بزرگسالان انتظار می‌رود مراقبت‌های لازم را از کودکان به عمل آوردند و از دست زدن و لمس کردن طعمه‌ها و لاشه حیوانات اتلاف شده به طوری جدی خودداری کنند، همچنین توزیع بروشور و نصب پلاکارد جهت آموزش و اطلاع‌رسانی شهروندان انجام می‌شود.

کد خبر 584832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.