افزایش آمار غرق‌شدگی، سوختگی و مصدومان تصادفات در اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان آمار اجساد معاینه‌شده، فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO، برق‌گرفتگی، غرق‌شدگی، مصدومان و فوتی‌های حوادث کار، مصدومان و فوتی‌های حوادث ترافیکی، نزاع و درگیری‌ها، مسمومیت با قرص برنج و فوتی‌های ناشی از سوختگی طی دو ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.

‌منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌طورکلی ۶۰۳ جسد در دو ماهه نخست سال جاری معاینه شد که این آمار در مدت مشابه ۱۴۰۰ برابر با ۶۳۸ جسد بوده و معاینه اجساد کاهشی ۵.۵ درصدی داشته است.

وی افزود: فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO در دو ماهه ابتدایی سال جاری برابر با ۱۳ نفر بوده است که از این تعداد دو نفر زن و ۱۱ نفر مرد بودند. این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با دو نفر بوده و مسمومیت ناشی از گاز CO با افزایش مواجه شده است.

کاهش آمار برق‌گرفتگی در دو ماهه ابتدایی سال جاری

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به آمار برق‌گرفتگی در دو ماهه ابتدایی سال جاری، ادامه داد: سه نفر در پی حوادث دچار برق‌گرفتگی شدند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برابر با هشت نفر بوده، کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه پنج نفر در دو ماهه ابتدایی سال جاری بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد دو نفر در رودخانه، یک نفر در استخر شنا و یک نفر در دریا غرق شده‌اند. این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با دو نفر بوده است و با افزایش آمار غرق‌شدگی روبه‌رو هستیم.

افزایش ۶.۸ درصدی مصدومان حوادث کار

فیروزبخت اضافه کرد: تعداد مصدومان حوادث کار در دو ماه ابتدایی ۱۴۰۱ برابر با ۴۲۲ نفر است که از این تعداد ۲۴ نفر زن و مابقی مرد هستند و نسبت به سال گذشته که این تعداد برابر با ۳۹۵ نفر بوده است، با افزایش ۶.۸ درصدی مواجه هستیم. همچنین درپی حوادث کار ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه درپی حوادث ترافیکی دو ماه نخست سال جاری ۱۵۴ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی طی مدت مذکور برابر با چهار هزار و ۵۲۴ نفر است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با سه هزار و ۴۷۲ نفر بوده و تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی طی دو ماهه ابتدایی سال جاری با ۳۰.۳ درصد افزایش روبه‌رو شده است.

کاهش ۳.۸ درصدی مصدومان نزاع و درگیری‌ها

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان اظهار کرد: در دو ماهه سال جاری آمار مصدومان نزاع و درگیری‌ها برابر با شش هزار و ۵۹۳ نفر است و این آمار در مقایسه با مصدومان نزاع و درگیری در سال گذشته که برابر با شش هزار و ۸۵۵ نفر بوده، کاهش ۳.۸ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه طی دو ماهه ابتدایی سال جاری همانند مدت مشابه سال گذشته دو مرد دچار مسمومیت با قرص برنج شدند، افزود: فوتی‌های ناشی از سوختگی طی مدت مذکور برابر با ۳۴ نفر است و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که برابر با ۳۲ نفر بوده، ۶.۳ افزایش یافته است.

کد خبر 584792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.