رهایی از فرهنگ غرب، ثمره تلاش امثال شهید بهشتی‌ها است

شهردار اصفهان گفت: برای همیشه مدیون امام راحل و امثال شهید بهشتی‌ها و همه افرادی هستیم که ما را از ماندن در گذشته یا رها شدن در مسیر ترویج و توسعه غرب به دنیایی جدید به اسم تمدن نوین اسلامی وارد کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده روز سه‌شنبه _هفتم تیرماه_ در آئین رونمایی از مجموعه ۱۰ جلدی شهید بهشتی اظهار کرد: افرادی هستند که قدرت انطباق یا درک تحولات و روزآمدی را ندارند.

وی تصریح کرد: افرادی به اصطلاح متحجران همواره در گذشته می‌مانند و قدرت و علم به زمان و مکان پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر عده‌ای مقهور زمان و مکان می‌شوند، مثل کسی که خود را در رودی رها می‌کند متأثر از زمان و مکان بدون اراده، به‌مانند خسی در آب رها می‌شوند و رنگ زمان و مکان می‌گیرند.

شهردار اصفهان ادامه داد: علم به زمان و مکان همچنین تسلط به معادلات زمانه از مزیت‌های شهید بهشتی بود.

وی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: «علم به زمان و مکان باید جزو منابع اجتهاد و فتوای مجتهدان قرار بگیرد چرا که درک بالا و روزآمدی از این مهم داشتند.»

قاسم‌زاده تصریح کرد: شهید بهشتی خالق زمان و مکان بود و حتی جلوتر از زمان حرکت می‌کرد.

وی اظهار کرد: برای همیشه مدیون امام راحل و امثال شهید بهشتی‌ها و همه افرادی هستیم که ما را از ماندن در گذشته یا رها شدن در مسیر ترویج و توسعه غرب به دنیایی جدید به اسم تمدن نوین اسلامی وارد کردند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: بنیانی که امام گذاشتند، امثال شهید بهشتی از مسیر مجلس خبرگان و دیگران نظام‌مند کردند و تا به امروز رهبر فرزانه انقلاب امانت‌دار یادگار امام و تلاش‌های بی‌وقفه و مجاهدانه شهید بهشتی بودند؛ امید است که ما نیز بتوانیم در این مسیر ادامه دهیم.

به گزارش ایمنا، همزمان با هفتم تیرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دکتر سیدمحمدحسین بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در ساختمان حزب جمهوری، مجموعه ۱۰ جلدی «آقای بهشتی» نوشته «حبیب حمیدی» با حضور جمعی از مسئولان، مدیران شهری، خانواده شهدا و جمعی از پیشکسوتان انقلاب در خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان، رونمایی شد.

این مجموعه شامل عناوین ادب آقای بهشتی، اقتدار آقای بهشتی، اندیشه آقای بهشتی، بردباری آقای بهشتی، خلوص آقای بهشتی، سادگی آقای بهشتی، معنویت آقای بهشتی، عدالت آقای بهشتی، مدیریت آقای بهشتی و نظم آقای بهشتی است که در مجموع در حدود ۴۸۰ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 584774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.