همه باید مانند شهید بهشتی پیرو امام و ولایت باشیم

یک کارشناس مذهبی گفت: امروز در هر رده و جایگاهی هستیم باید ولایتمدار و پیرو رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله) باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محسن بهشتی‌نژاد امروز -سه‌شنبه، هفتم تیرماه- در خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان در آئین رونمایی از مجموعه ۱۰ جلدی شهید بهشتی، اظهار کرد: آن شهید والامقام تا آخرین لحظه دست از امام (ره) برنداشت و این درس را به همه آموخت که نباید دست از از رهبری و ولایت برداریم.

وی ادامه داد: پس از شهادت شهید بهشتی تا چهل روز اجازه ندادند، مادر بزرگوارشان متوجه شهید شدن وی شود و همین مادر در زمان رحلت امام (ره) گفته بود که تأثر و ناراحتی من از ارتحال امام بیشتر از شهادت فرزندم بود.

عموزاده شهید بهشتی افزود: شهید بهشتی هر آنچه برای خدا و مردم از دستش بر می‌آمد انجام می‌داد و شهادت بهترین هدیه‌ای بود که خداوند متعال به وی هدیه کرد.

وی با بیان اینکه سال‌های ۶۰ و ۵۹ هجمه‌های گسترده‌ای بر شهید بهشتی وارد می‌شد، اظهار کرد: اعتقاد شهید این بود که فرصت خدمت محدود است و نباید این فرصت را با توجه یا پاسخ دادن به این هجمه‌ها تلف کرد و از دست داد.

حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد پیروی از دستورات دینی را ویژگی مهم شهید بهشتی دانست و گفت: وی در هر فضا و زمینه‌ای وارد می‌شد به دنبال نشر معارف اسلام بود.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی در زمان ورود به هامبورگ آلمان وقتی دید بر سردر مسجد نوشته شده مسجد ایرانیان، نام آن مکان مقدس را به نام مرکز جهانی اسلام تغییر داد تا منتشرکننده معارف دین و اهل بیت باشد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خطبه‌های نمازجمعه شهید بهشتی در هامبورگ به چند زبان ارائه می‌شد تا جمع زیادی از مردم با زبان‌های مختلف دین مبین اسلام را بشناسند و مجذوب اسلام شوند.

وی تاکید کرد: تسلیم پذیری در برابر امام، رهبر و ولایت فقیه ویژگی مهم دیگر شهید بهشتی بود. با اینکه وی مجتهد و عالم جامع‌الشرایط بود، در برابر امام (ره) همواره حالت تمکین داشت.

به گزارش ایمنا، دوره ۱۰ جلدی کتاب شهید بهشتی با حضور شهردار اصفهان، مدیر کل آموزش و پرورش، معاون دستگاه قضائی استان دیگر مدیران، به دست خواهر شهید بهشتی رونمایی شد.

خانه فرهنگ شهید بهشتی (منزل شهید) در خیابانی به همین نام در غرب شهر اصفهان واقع شده است.

کد خبر 584752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.