امکان تهیه ویلچر داخلی برای جانبازان فراهم است

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امکان تهیه ویلچر تولید داخلی برای جانبازان فراهم است، گفت: برخی از جانبازان که خواستار ویلچر و پای مصنوعی هستند، باید به معاونت بهداشت و درمان استان خود مراجعه کنند و افراد خارج از دوره نمی‌توانند درخواست مجدد داشته باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیر کریمی درباره افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی ایثارگران اظهار کرد: قرارداد بیمه تکمیلی هر سال تمدید می‌شود، اما سال گذشته به دلایلی از جمله مسائل مربوط به بودجه، عقد قرارداد جدید با وقفه صورت گرفت و مقرر شده است که شرکت بیمه دی همچنان به ایثارگران محترم خدمت ارائه کند.

وی افزود: یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند و از این تعداد یک میلیون نفر پایه بیمه سلامت و مابقی پایه بیمه تأمین اجتماعی هستند که بخشی از هزینه‌های درمانی را بیمه پایه و مابقی را بیمه دی به عنوان بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد تأخیر در پرداخت هزینه‌های ایثارگران توسط شرکت بیمه‌گر، گفت: برخی از تأخیرها به دلیل اشکال در مدارک ارسالی است، اما یکی از مشکلات اصلی عدم پرداخت حق بیمه توسط دولت به این شرکت و در نتیجه نبود نقدینگی برای پرداخت این خسارات است که با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.

وی در خصوص فاکتورهای دارویی که هنوز پرداخت نشده است، اظهار کرد: ما به واسطه شرکت بیمه دی روزانه بالغ بر ۶۰ هزار خدمت به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنیم که شامل خدمات سرپایی، پاراکلینیک، بستری و بیمارستانی است و از این رقم تنها ۲۰ درصد خدمات مستقیم و بقیه غیرمستقیم است، موضوع دریافت مبلغ فاکتورهایی که ارائه می‌شود، بخشی از این ۲۰ درصد است و عوامل متعددی مانند خارج از تعرفه بودن در آن دخیل است.

وی در خصوص تخلفات یا نبود پاسخگویی مناسب تعدادی از داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: سوءرفتار داروخانه‌های طرف قرارداد به دلایل متعدد رخ می‌دهد، اما اگر داروخانه‌ای این رفتار را داشته باشد با شکایت ایثارگران از طریق مراجع مسئول برخورد لازم انجام می‌شود.

مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: پرداخت هزینه دارو مانند سایر خدمات حوزه سلامت بر عهده بیمه تکمیلی است، اما اگر دارویی مشابه داخلی داشته باشد بر اساساً دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان بیمه‌گر مجاز به پرداخت هزینه داروی داخلی است، در غیر این صورت با کسب مجوز از این وزارتخانه می‌تواند برای تهیه آن از خارج از کشور اقدام کند.

کریمی در پاسخ به این سوال که چرا خدمات دندانپزشکی به ایثارگران ارائه نمی‌شود، گفت: خدمات مرتبط با مجروحیت فک و دندان به صورت صددرصد تحت پوشش قرار دارد یعنی اگر جانبازی مجروحیتی از ناحیه فک و دندان داشته باشد تمام خدماتی که دریافت می‌کند در تعهد بنیاد است، برای سایر گروه‌ها هم تمهیداتی اندیشیده شده و مساعدت‌هایی می‌شود، اما کامل نیست، زیرا در دندان‌پزشکی ردیف مستقلی نداریم و اگر بخواهیم این خدمات را به طور کامل به ایثارگران ارائه دهیم سرانه کامل درمانی بیمه تکمیلی که در حال حاضر ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه بوده است شاید بالغ بر ۲.۵ برابر شود که نیازمند حدود هشت میلیارد تومان است که تاکنون در بودجه‌های مصوب منظور نشده است.

وی با بیان اینکه امکان تهیه ویلچر تولید داخلی برای جانبازان فراهم است، گفت: برخی از جانبازان که خواستار ویلچر و پای مصنوعی هستند، باید به معاونت بهداشت و درمان استان خود مراجعه کنند و افراد خارج از دوره مطابق مقررات نمی‌توانند درخواست مجدد داشته باشند.

مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوالی در مورد شیوه انتخاب شرکت بیمه‌گر بیمه تکمیلی ایثارگران، گفت: انتخاب شرکت بیمه‌گر بر اساس قوانین و مقررات کشوری و قانون مناقصات است و شرکت‌های بیمه برتر با توجه به امتیازات و سرانه‌ای که دارند، انتخاب می‌شوند و دستگاه‌های نظارتی تمام مراحل مناقصه را تحت‌نظر دارند، بنابراین انتخاب بیمه دی بر اساس قانون صورت گرفته است.

کد خبر 584691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.