رویکرد جدید ملبورن برای سهیم‌سازی مردم در امور شهری

مدیران ملبورن، پایتخت ایالت ویکتوریا در استرالیا، نوآوری پرتال‌های محلی آنلاین را آغاز کرده‌اند تا برای اعضای شورای شهر امکان ایجاد ارتباط با شهروندان و پاسخگویی به نیازهای آن‌ها را فراهم آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم ملبورن به زودی قادر خواهند بود با اعضای شورای شهر ارتباط مستقیم آنلاین برقرار کنند و از این طریق به اشتراک ایده‌های خود برای بهبود وضعیت مناطق خود در آینده بپردازند. در پرتال‌های آنلاین جدیدی که برای این کار راه‌اندازی شده است، امکان آگاهی از اخبار روز شهری فراهم می‌آید که در نتیجه آن، شهروندان می‌توانند نظرات خود را با اعضای شورای شهر برای حل بحران‌ها یا بهبود وضعیت مناطق خود به اشتراک بگذارند. این نوآوری بخشی از "مدل محلی" ملبورن به حساب می‌آید که به منظور سهیم‌سازی شهروندان در تصمیم‌گیری‌های شهری ایجاد شده است.

در مدل محلی ملبورن، چرخه‌ای پایدار از مشارکت شهروندان ایجاد می‌شود که در آن، دانش و اولویت‌های محلی به اعمال اقدامات مؤثر، سرمایه‌گذاری و حمایت منجر می‌شود. در این رابطه، ناحیه تجاری مرکزی و پرتال‌های جدید به صورت آنلاین در مناطق کارلتون، ملبورن شمالی، غرب ملبورن، ملبورن شرقی، پارکویل، داکلندز، ساوث‌بنک و ساوث‌یارا فعالیت خود را آغاز می‌کند و سپس به سایر مناطق شهر گسترش می‌یابد.

پرتال‌های جدید ویژگی‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· تجزیه و تحلیل نمودارها و واقعیت‌های مربوط به هر منطقه

· شناسایی مالکان قدیمی و مکان‌های شرکت میراث فرهنگی Wurundjeri Woi Wurrung دارای نقشه تعاملی

· تهیه لیستی از اولویت‌های محلی، بازخوردهای مردم و برنامه‌های در حال اجرای اعضای شورای شهر

· تبادل اخبار و وقایع

اعضای شورای شهر در نظر دارند از طریق حمایت بهتر از نیازهای مردمی، برنامه جدیدی را آغاز و به افرادی با بهترین ایده، هدیه دو هزار دلاری اعطا کنند. نکته جالب توجه این‌که، هر یک از مناطق ملبورن از ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود برخوردار است، ضمن این‌که بحران‌های مختلفی نیز به ایجاد نیازهای متفاوت میان مردم هر محله منجر شده است. به همین دلیل، مدیران شهر رویکرد منطقه‌ای را آغاز کرده‌اند تا نیازهای فردی شهروندان را بهتر درک کنند و به حل آن‌ها بر اساس ایده‌های خود مردم بپردازند.

رویکرد جدید ملبورن برای سهیم‌سازی مردم در امور شهری

کد خبر 584416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.