دغدغه معتمدان منطقه ۴ از تعیین تکلیف اراضی خارج از محدوده تا تأمین روشنایی محلات

نشست هم‌اندیشی مدیران شهری اصفهان با روحانیون و معتمدان منطقه چهار شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از اتفاقات مهمی که در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان رقم خورده است برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با معتمدان و نخبگان شهر است در این راستا تاکنون نشست‌های مختلفی برای احصای مشکلات و معضلات شهری برگزار شده است. روز گذشته نیز نشست هم‌اندیشی شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و معتمدان و روحانیون منطقه چهار شهرداری در مسجد امام محمد باقر (ع) برگزار شد.

برگزاری جشن‌های باشکوه غدیر در سطح محلات

حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدپناه، امام جماعت مسجد امام محمد باقر (ع) به عنوان نخستین نفر بین معتمدان این منطقه دغدغه خود را اظهار کرد: برگزاری این نشست‌ها سریع‌ترین راه برای رفع مشکلات خواهد بود، بنابراین درخواست داریم برپایی این جلسات ادامه یابد.

وی افزود: شهرداری و ائمه جماعات برای مهجوریت زدایی از غدیر خم و حضرت علی (ع) باید تلاش و همکاری کنند، نهج‌البلاغه امام علی (ع) شامل عرصه‌های مختلف هدایت‌گری است، اما این امام معصوم در این زمانه غریب است بنابراین باید نسبت به مهجوریت زدایی فعالیت کرد.

حجت‌الاسلام ایزدپناه خاطرنشان کرد: ۶۴ مسجد در منطقه چهار وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت برای برگزاری جشن‌های باشکوه غدیر در سطح محلات به صورت گسترده استفاده کنیم. شهرداری در این زمینه می‌تواند مساجد را حمایت کند.

روشنایی کم خیابان علامه امینی

عبدالهی یکی از ساکنان خیابان علامه امینی از مشکلات ترافیکی این محدوده گفت و اظهار کرد: انتهای خیابان علامه امینی غربی بسته شده این در حالی است که این موضوع نه تنها مشکلی از این منطقه حل نکرده، بلکه بر بار مشکلات آن افزوده است. ایجاد مسیر دوچرخه در خیابان علامه امینی باعث ایجاد ترافیک شده است.

وی افزود: کم بودن روشنایی این محله و رشد شاخه و برگ درختان در مقابل تیرهای چراغ برق از معضلات این محله است که درخواست داریم به آن رسیدگی شود.

تعیین تکلیف اراضی خارج از محدوده شهر

صابری یکی از معتمدان محله کلمه‌خواران نیز درباره مشکلات این محله گفت: اراضی پشت بیمارستان چمران خارج از محدوده شهر قرار دارد و طی ۲۰ سال مشکلاتی را برای ساکنان این محدوده ایجاد کرده است، بنابراین درخواست داریم این اراضی زودتر تعیین تکلیف شود.

ضرورت ایجاد دسترسی محلی برای محله کردآباد

یکی از معتمدان محله کردآباد نیز در مورد دغدغه‌ها و مشکلات چندین ساله این محل تاکید کرد: قول‌هایی در دوره‌های گذشته شهرداری برای ایجاد دسترسی محلی داده شده اما هنوز اقدامی نشده است و ما برای رفت و آمد با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ مورد از مشکلات اساسی این محله را آماده کرده و به شهرداری این منطقه تحویل داده‌ایم امیدواریم که به آن رسیدگی شود.

ساماندهی جمعیت سالمندان متخصص

قادریان دیگر معتمد منطقه چهار نیز بر تکریم سالمندان این منطقه تاکید و دغدغه‌های خود را این گونه اظهار کرد: استفاده از تجربیات سالمندان یکی از اصول مهم در تمام دنیا است که به آن اهمیت داده نمی‌شود، بنابراین باید با ساماندهی جمعیت سالمند متخصص و با تجربه در این منطقه مانع از گذران وقت این قشر در پارک‌ها به بطالت شویم.

ساماندهی خیابان بازارچه

یکی از معتمدان محله بازارچه نیز از مشکلات این محل گفت: تعریض خیابان بازارچه ماه‌ها است به حال خود رها شده است و همین موضوع رفت و آمد مردم منطقه را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی افزود: باغی در این محله به تازگی تخریب و به حال خود رها شده است که این در زمان وزش باد باعث ایجاد گرد و خاک می‌شود.

تجمع معتادان در مادی‌ها

حسین جلالی، معتمد محله چشمه باقرخان نیز از دغدغه‌ها و مشکلات این محله اظهار می‌کند: شهرداری دسترسی‌هایی برای رفت و آمد به سمت مادی‌ها ایجاد کرده، اما باعث تجمع معتادان شده است، از شهرداری درخواست می‌کنم به این وضعیت رسیدگی کنند.

روشن‌دشت فاضلاب ندارد

مرادی از محله روشن‌دشت با اشاره به مشکلات این محله اظهار کرد: این محله فاضلاب ندارد و همیشه بوی بد ساکنان این محله را آزار می‌دهد.

نبود روشنایی، سالن ورزشی و کتابخانه از مشکلات محله پینارت

اکبری از محله پینارت نیز از مشکلات این محله گفت: نبود روشنایی کافی در این محله باعث بروز خلاف‌هایی در این محله به خصوص محدوده‌های جنگلی آن می‌شود. همچنین نبود سالن ورزشی و کتابخانه و دیگر امکانات اجتماعی از دیگر درخواست‌های مردم این محله است.

نام خیابان هشت بهشت شرقی تغییر نکند

حجت‌الاسلام بیگی از ائمه جماعات منطقه نیز در خصوص دغدغه‌های خود مطرح کرد: در نامگذاری معابر و خیابان‌های شهری در دوره قبل مدیریت شهری بی‌دقتی‌هایی شده است که آثار آن هنوز باقی است، امیدواریم این بی‌دقتی‌ها اصلاح شود.

وی تاکید کرد: نام خیابان هشت‌بهشت شرقی به همین نام بماند و تغییر نکند.

حجت‌الاسلام بیگی تصریح کرد: مساجد منطقه آمادگی کامل دارند در صورت همکاری شهرداری، برای مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی همچون عید سعید غدیر، در فضاسازی شهری و محلات مشارکت کنند.

کد خبر 584397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.