۸۵ درصد از وسعت منطقه ۴ در حریم شهر قرار دارد/ در صدد تبدیل چالش‌های منطقه به فرصت هستیم

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: ۱۵ درصد وسعت منطقه چهار در محدوده قانونی و ۸۵ درصد آن در حریم شهر قرار دارد، لذا بر اساس قانون، شهرداری امکان اجرای فعالیت‌های عمرانی، تفکیکی و صدور مجوز در حریم شهر را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین جعفری‌فشارکی در نشست هم‌اندیشی با روحانیون و معتمدان منطقه چهار شهرداری با اشاره به مختصات جغرافیایی این منطقه، اظهار کرد: وسعت این منطقه از خیابان بزرگمهر آغاز می شود و تا پل اشکاوند ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه وسعت این منطقه بالغ بر ۱۳۳ هزار هکتار است که ۸۵ درصد منطقه خارج از محدوده قرار دارد و این عمده مشکل و چالش این منطقه است، ادامه داد: ۱۵ درصد وسعت منطقه چهار در محدوده قانونی و ۸۵ درصد آن در حریم شهر قرار دارد، لذا طبق قانون، شهرداری امکان اجرای فعالیت‌های عمرانی، تفکیکی و صدور مجوز در حریم شهر را ندارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حریم واقع شدن اراضی منطقه به آن معنا است که شهرداری نمی‌تواند هیچ‌گونه اقدامی در آن انجام دهد و علاوه‌بر این باید مراقب باشد که تخلفات ساخت‌وساز در آن محدوده انجام نشود.

وی خاطرنشان کرد: تنها ۱۵ درصد از اراضی منطقه چهار داخل محدوده قرار دارد و شهرداری می‌تواند برای اراضی آن پروانه ساختمانی صادر کند، لذا در تعامل با مدیر طرح تفصیلی شهر و معاون شهرسازی شهردار که تیم بسیار مجرب و همدل هستند، در صدد تبدیل این چالش به ظرفیتی مطلوب برای منطقه هستیم.

جعفری‌فشارکی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری منطقه چهار رشد ۴۷ درصدی داشته است و به مبلغ ۴۷۵ میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مختص بخش عمرانی است.

وی هدف از تشکیل چنین جلساتی را ایجاد همدلی و هم‌اندیشی بین معتمدان و موثران دانست و گفت: ارتقای کیفیت زندگی در محلات از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری است که جز با هم‌اندیشی با معتمدان امکان‌پذیر نیست.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیان نقطه نظرات و انتقادات شهروندان باعث شناسایی مشکلات منطقه و رفع آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: شهر یک موجود زنده است و برای زنده ماندن شهر اصفهان، هر دقیقه ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌شود.

کد خبر 584348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.