جمع شدن سفره دلالان با صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی

شهردار اصفهان گفت: بر اساس تدبیر مدیریت شهری پروانه ساختمانی به تازگی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، با این اقدام دیگر نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری نیست و سفره دلالان در این عرصه جمع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در نشست هم‌اندیشی با روحانیون و معتمدان محله منطقه چهار شهرداری، اظهار کرد: شورای شهر دوره ششم عزم جدی برای رفع معضلات و مشکلات شهروندان دارد، در این راستا اعضای شورای اسلامی شهر در محلات حضور می‌یابند تا مشکلات را احصا و سپس تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه عمده هزینه شهرداری‌ها صرف نگهداشت شهر می‌شود به طوری که بخش زیادی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد، ادامه داد: اگر شهروندان، شهرداری را در نگهداری شهر کمک کنند، هزینه‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر هزینه‌های نگهداری شهر کاهش یابد، می‌توان این بودجه را صرف عمران شهر کنیم و اعتبارات را به سمت و سوی رفع مشکلات و توسعه شهری هدایت کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال به صورت روزانه حدود ۹۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود که ۳۵۰ تن آن شیرابه‌های زباله است که عامل بسیاری از بیماری‌ها و نازیبایی محلات است؛ لذا اگر این موضوع در منازل مدیریت شود، هزینه‌های شهرداری کاهش می‌یابد.

قاسم‌زاده افزود: رویکرد مدیریت شهری در این دوره، ارتقای کیفیت زندگی در محلات است، در این راستا امیدواریم بعد از چهار سال، در محلات مشکلات و معضلات عدیده و اساسی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری این است که هر سال ۳۰ محله را در مناطق پانزده‌گانه شناسایی و اولویت‌بندی کرده و به صورت خاص در جهت رفع مشکلات محلات در زمینه ترافیک، حمل‌ونقل، زیباسازی، عمرانی و مشکلات فرهنگی و اجتماعی آنها اقدام کند.

شهردار اصفهان با اشاره به صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، اظهار کرد: بر اساس تلاش و تدبیر مدیریت شهری پروانه ساختمانی به تازگی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، با این اقدام دیگر نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری نیست و سفره دلالان در این عرصه جمع می‌شود.

وی در خصوص اهمیت تکریم ارباب رجوع، گفت: هدف شهرداری این است که اگر شهروندان به شهرداری مراجعه کنند، جلوی پای شهروندان بلند شویم و به آنها خدمت‌رسانی کنیم.

کد خبر 584344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.