بررسی محله وحیدیه تهران توسط اعضای شورای شهر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مشکلات اصلی محله وحیدیه وضعیت ناهنجار آسفالت معابر است که نیازمند توجه شهرداری است و با اینکه شبکه فاضلاب تکمیل شده، جوی‌های معابر همچنان رو باز هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز _یک‌شنبه، پنجم تیرماه_ در صحن علنی شورا گزارشی از محله گردی در «وحیدیه» ارائه داد و اظهار کرد: گزارش خود را با تأخیر و عرض معذرت از مردم محله وحیدیه منطقه هشت شهرداری تهران به صورت خلاصه خدمت مردم، رسانه‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر ارائه می‌کنم.

وی افزود: در چهارراه اصلی محله که به چهارراه نظام‌آباد معروف است توقف می‌کنیم؛ نیروجرسی‌های بزرگ و روی هم قرار گرفته در پیاده‌راه خاکی خیابان نظر هر عابری را جلب می‌کند؛ چه آنان که پیاده‌اند و ناچارند برای عبور از پیاده‌راه وارد خیابان شوند و چه آنان که سواره‌اند از خود می‌پرسند اینجا چه خبر است؟ سینمای قدیمی که به زیبایی بازسازی شده اما توسط شهرداری با نیوجرسی‌های بزرگ و بد شکل و روی هم قرار گرفته مسدود شده که البته حتماً برای اجرای قانون و استیفای حقوق مردم است اما به نظر من زیباتر از این می‌توان کار کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با فاصله کمتری از چهارراه به پاساژ امیر می‌رسیم که آن هم به خاطر عمل نکردن مالک به تعهداتش و ساخته نشدن پارکینگ در زمین مجاور، به یکی دیگر از معضلات این محله قدیمی که در شرق تهران است، تبدیل شده است. خیابان اصلی که به این چهارراه ختم می‌شود مرز بین دو منطقه هفت و هشت شهرداری تهران است به نحوی که از خیابان پیاده راه به سمت منطقه هفت و به سمت شرق منطقه هشت است. این در این مرز درختان با ارزش منتظر آبیاری و نظافت و مسیر جوی آن منتظر گذر پیمانکاران یکی از این دو منطقه است اما شهردار ناحیه و منطقه هم منتظر تعیین تکلیف مرز بین دو منطقه توسط معاونت امور مناطق هستند و این مشکلی است که در بسیاری از محلات و نواحی شهر تهران داریم که مرز بین دو ناحیه و محله معمولاً رها می‌شود و دچار مشکلاتی است.

وی اضافه کرد: علی رغم تکمیل شبکه فاضلاب جوی‌های معابر همچنان رو باز هستند و به جز یک خیابان که یک سمت آن سرپوشیده شده مابقی باقی مانده و باعث انتشار بوی تعفن و جولان حیوانات موذی و موش در سطح معابر محله شده است.

امانی تاکید کرد: وقتی ضعف در نظافت و شست و شوی مخازن انجام نشود، هوای گرم به این وضعیت اضافه می‌شود شرایط غیر قابل تحمل خواهد شد.

وی ادامه داد: ۵۶ درصد بافت محله فرسوده است و همانند بسیاری از محلات کم برخوردار شهر تهران که به بیش از ۶۰ محله بالغ می‌شود، منتظر بسته‌های مشوق برای ایجاد انگیزه در نوسازی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درختان ارزشمند حاشیه معابر اصلی و فرعی محله نیازمند به آبیاری و حفاظت هستند، زیرا این محله هم از نظر سرانه فضای سبز و بوستان به شدت فقیر است و تنها یک بوستان کوچک در محله وجود دارد که آن هم از نظر نگهداری و پیرایش نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: همزمان ملکی معروف به حمام مرمر که اکثر سهام آن توسط شهرداری تملک شده به دلیل توافق نکردن با مالک بر سر دو سهم باقی مانده همچنان بلاتکلیف رها شده است، در صورتی اگر توافق انجام شود امکان تبدیل آن به فضای سبز یا کاربری فرهنگی برای مردم وجود خواهد داشت. مجموعه ورزشی شهدا که متعلق به شهرداری است نیز در اختیار بخش خصوصی است و از نرخ‌گذاری‌های مصوب شورای اسلامی شهر تبعیت نمی‌کند؛ مردم محروم محله امکان پرداخت هزینه‌های سنگین هر سانس استفاده از این ورزشگاه را ندارند، در حالی که این ورزشگاه با پول مردم ساخته شده است.

امانی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی محله وضعیت ناهنجار آسفالت معابر است که جدا نیازمند توجه شهرداری است و سهمیه روزانه منطقه پاسخگوی نیاز این محله نیست. ستون‌های برق به ویژه تعدادی که مزاحم تردد وسایل نقلیه شخصی و مخصوصاً خودروهای امدادی و خدمات شهری در معابر و کوچه‌های فرعی محله هستند باید جمع‌آوری و یا جا به جا شوند.

کد خبر 584319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.