بازار متعادل رمزازها

بیت کوین نسبت به روز گذشته تغییرات محسوسی را تجربه نکرد و به سطح ۲۱ هزار ۴۳۱ دلار رسید، اتریوم نیز با رشد .۸۴ درصدی به سطح یک هزار ۲۴۲ دلار رسید، سایر رمزارزها نیز روند متعادلی را سپری کردند و ارزش کل بازار ۹۴۳ و حوزه دیفای در محدوده ۴۵ میلیارد دلار بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز شاخص ترس و طمع در محدوده ۱۴ واحد و دامیننس بیت کوین در محدوده ۴۳.۲۸ درصد بود. بر اساس آخرین تحلیل تکنیکال انجام شده پیش بینی یک روند صعودی ملایم تا سطح ۲۶ هزار دلار را برای بیت کوین خواهیم داشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۱ هزار و ۴۳۱ دلار

تغییرات: افت ۰.۲۳ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۲۴۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۸۶ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۳۸ دلار و ۸۵ سنت

تغییرات: افت ۱.۰۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات: رشد ۲.۷۴ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۶۹ دلار

تغییرات: افت ۰.۵۰ درصدی

سولانا (SOL): ۴۱ دلار و ۴۴ سنت

تغییرات: افت ۱.۷۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۹۱ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۴ درصدی

پولکادات (DOT): هشت دلار و ۲۱ سنت

تغییرات: افت ۰.۸۱ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۵۰ دلار

تغییرات: رشد ۰.۸۰ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۱ دلار و ۲۱ سنت

تغییرات: افت ۰.۸۷ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازار متعادل رمزازها

حمایت: ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۲۶ و ۳۰ هزار دلار.

پیش بینی: با افت اندک بیت کوین در در روز جاری پیش بینی دستیابی به سطح ۲۶ هزار دلار همچنان پابرجاست مگر اینکه سطح ۲۱ هزار دلار از دست برود، پس از چندین روز صعودی رفتار امروز بیت کوین طبیعی بود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بازار متعادل رمزازها

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

بازار متعادل رمزازها

ارزش بازار حوزه دیفای

بازار متعادل رمزازها

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بازار متعادل رمزازها

روند شاخص ترس و طمع

بازار متعادل رمزازها

اخبار بازار رمزارزها

ثروتمندترین نهنگ بیت کوین اکنون بیش از ۲.۷ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد

بزرگ‌ترین نهنگ غیر صرافی بیت کوین جهان پس از یک رشته تراکنش‌های عظیم در اوایل ماه جاری، اکنون بیش از ۲.۷ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد. بر اساس داده‌های پلتفرم بیت‌اینفوچارتس، این نهنگ از روز ۱۴ ژوئن ۲,۵۵۴ بیت کوین در یک سری تراکنش به آدرس خود افزوده است. همچنین در فاصله روزهای ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) تا ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد)، این نهنگ ۱,۶۹۸ بیت کوین به ارزش ۳۶.۶۲ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. گفتنی است که ثروتمندترین نهنگ غیر صرافی بیت کوین در حال حاضر مجموعاً ۱۳۰,۲۲۷ بیت کوین با ارزشی بیش از دو میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار که معادل ۰.۶۸ کل عرضه در گردش است را در اختیار دارد. این نهنگ پس از کیف پول‌های متعلق به صرافی‌های بایننس و بیت‌فینکس سومین نهنگ بزرگ بیت کوین در جهان محسوب می‌شود.

استخراج‌کنندگان بیت کوین در بازپرداخت چهار میلیارد دلار وام دچار مشکل شده‌اند

همزمان با افت بهای بیت کوین در بازار، استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال در بازپرداخت حدود ۴ میلیارد دلار از وام‌های خود دچار مشکل شده‌اند. تحلیلگران می‌گوید که رشد تعداد فزاینده‌ای از وام‌ها در شرایط خطرناکی قرار دارند، زیر ارزش بسیاری از دستگاه‌های استخراجی که وام‌دهندگان به‌عنوان وثیقه پذیرفته‌اند، همراه با افت قیمت بیت کوین به‌شدت کاهش یافته‌اند.

ای تن ورا، بنیان‌گذار شرکت استخراج ارزهای دیجیتال لوکسور تکنولوژی (Luxor Technologies) تخمین می‌زند که در حال حاضر چهار حدود میلیارد دلار وام با پشتوانه ماشین‌آلات استخراج وجود دارد. تحلیلگران می‌گویند که تعداد کمی از ماینرها کماکان دارایی‌های خود را حفظ کرده‌اند، اما برخی از آنها ذخایر بیت کوین خود را فروخته‌اند که فشار کاهشی بیشتری بر قیمت‌ها وارد می‌کند. بر اساس این گزارش، اگر وام‌دهندگان شروع کنند به نقد کردن ماشین‌آلات استخراجی که در اختیار دارند، ممکن است قیمت و ارزش این تجهیزات نیز حتی کمتر از قبل شود.

الکس کروگر می‌گوید تغییر روند سیاست‌های فدرال رزرو دلیل احتمالی روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر است.

بیلی مارکوس (Billy Marku)، یکی از دو بنیان‌گذار دوج کوین، در توئیتر متوجه رشد ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام شده و از دنبال‌کنندگان خواسته است که دلایل خود را برای آن پیشنهاد کنند. الکس کروگر (Alex Kruger)، اقتصاددان و تاجر، در پاسخ به او گفته که دلیل احتمالی این روند صعودی تغییر روند سیاست‌های فدرال رزرو است. او چند روز پیش در توئیتی گفته بود که هفته پیش رو برای دارایی‌های پرریسکی مثل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خوب خواهد بود؛ زیرا جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، اعلام کرده بود که هدف جدید فدرال رزرو بازگشت به سطح تورم دو درصدی است و نشان داده بود که سیاست‌های این نهاد کمی نرم‌تر شده است.

رشد هشت درصدی بی‌بی دوج هم‌زمان با سوازندن دو هزار میلیارد توکن

حساب توئیتر بی‌بی دوج بِرن (babydogeburn) اعلام کرده که طی ساعات اخیر بیش از ۲٬۰۱۸ میلیارد توکن بی‌بی دوج از کل عرضه درگردش این میم کوین خارج شده است. این توکن‌ها با ارزش تقریبی ۳٬۳۷۲ دلار، طی سه تراکنش مختلف سوزانده شده‌اند. جامعه بی‌بی دوج امیدوار است که با سوزاندن مرتب توکن‌ها، عرضه درگردش را کاهش دهد تا قیمت افزایش پیدا کند. توکن بی‌بی دوج در ۲۴ ساعت اخیر بیش از هشت درصد رشد کرده است.

آلبانی از سال ۲۰۲۳ از درآمدهای مرتبط با ارزهای دیجیتال مالیات دریافت می‌کند

مقامات آلبانیایی در حال نهایی‌کردن مقرراتی هستند که دریافت مالیات از درآمد و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را ممکن می‌سازد. دولت آلبانی قصد دارد در سال ۲۰۲۳ دریافت مالیات را پس از تصویب قوانین لازم که اکنون به شورای عمومی واگذار شده‌اند، اجرایی کند. در پی تصویب این قانون، هر درآمدی از تراکنش ارزهای دیجیتال یا استخراج آن‌ها به‌عنوان درآمد تجاری دسته‌بندی می‌شود. اشخاص خصوصی ملزم به پرداخت مالیات ۱۵ درصدی از درآمد خود از ارزهای دیجیتال خواهند بود.

یک نهنگ اتریوم ۱۵ میلیون توکن پالیگان خریداری کرد

داده‌های پلتفرم ویل استاس (WhaleStats) نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته نهنگی به نام «BlueWhale۰۰۷۲» طی دو تراکنش، به‌ترتیب حدود ۱۰ و ۴.۷ میلیون توکن پالیگان (MATIC) خریداری کرده است. ارزش خرید او حدوداً ۸.۷ میلیون دلار است. نهنگ‌ها طی شش روز اخیر مرتباً در حال خرید پالیگان بوده‌اند و میزان دارایی کیف پول‌های خود را که حاوی ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد توکن مَتیک بوده است، به میزان ۹ درصد افزایش داده‌اند.

بنیان‌گذار بورد ایپ یات کلاب ارتباط این مجموعه با نمادهای مرتبط با نازی‌ها را رد کرد

ویلی آرونو، یکی از بنیان‌گذاران یوگا لبز (Yuga Labs)، اخیراً با انتشار مطلبی در وب‌سایت مدیوم به کمپینی اشاره کرده است که ادعا می‌کند او و تیمش «نازی‌های فوق‌سِری» هستند. آرونو این اتهامات را به‌طور کلی رد کرده و گفته است که با جزئیات بیشتری به این اتهامات پاسخ نداده، چون بسیار دور از ذهن و کاملاً نادرست هستند. آرونو به این موضوع هم اشاره کرده است که تیم آنها متشکل از چند فرد یهودی، ترکیه‌ای، پاکستانی و کوبایی است که رابطه دوستانه‌ای هم با یکدیگر دارند.

بانک گلدمن ساکس به دنبال خرید دارایی‌های سلسیوس است

بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs) قصد دارد دو میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کند تا دارایی‌های پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius) را که در روزهای اخیر به مشکل خورده است، بخرد. گفتنی است اگر پرونده ورشکستگی سلسیوس تشکیل شود، گلدمن ساکس می‌تواند دارایی‌های آن را با تخفیف قابل‌توجهی خریداری کنند. به نظر می‌رسد که گلدمن ساکس برای انجام این سرمایه‌گذاری قصد دارد با صندوق‌های ویژه ارزهای دیجیتال و وب ۳.۰، صندوق‌های متخصص در دارایی‌های آسیب‌دیده و مؤسسات مالی سنتی با نقدینگی بالا همکاری کند.

صرافی FTX احتملاً به‌زودی بخشی از سهام بلاک‌فای را خریداری می‌کند

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) قصد دارد درصدی از سهام پلتفرم بلاک‌فای (BlockFi) را خریداری کند. بر اساس گفته افراد مطلع از ماجرا، گفت‌وگو بین این دو شرکت ادامه دارد، اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و مبلغ این قرارداد هنوز مشخص نیست. بلاک‌فای چند روز پیش نیز ۲۵۰ میلیون دلار خط اعتباری از اف‌تی‌ایکس دریافت کرده بود.

صرافی ارزهای دیجیتال بیت پاندا ۷۳۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد

صرافی ارزهای دیجیتال بیت پاندا (Bitpanda) به دلیل شرایط نامطلوب بازار ۷۳۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است. این پلتفرم معاملاتی که توسط پیتر تیل، هم‌بنیان‌گذار پی پل پشتیبانی می‌شود، گفته است که این تصمیم سخت برای حفظ سلامت مالی این شرکت اتخاذ شده است. بیت پاندا در ماه اوت سال پیش پس از جذب سرمایه ۲۶۰ میلیون دلاری در دور سوم تأمین مالی خود، به ارزش چهار میلیارد دلار رسید.

پلتفرم سلسیوس پیش از ورشکستگی احتمالی خود چندین مشاور استخدام کرد

بر اساس گزارش وال‌استریت جورنال، پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال سلسیوس نتورک (Celsius Network) تعدادی مشاور بازسازی از شرکت آلوارز اند مارسال (Alvarez & Marsal) استخدام کرده است تا در رابطه با تشکیل پرونده احتمالی ورشکستگی به این شرکت مشاوره دهند. گفتنی است که هم‌زمان با تصمیم سلسیوس برای متوقف‌کردن تمامی برداشت‌ها، مبادلات و انتقال بین حساب‌ها، نوسان چشم‌گیر قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شده بود.

نقشه بازار

بازار متعادل رمزازها

کد خبر 584307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.