ویروس آبله میمون سریع‌تر از انتظارات جهش پیدا کرده است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس آبله میمون با سرعتی بیشتر از آنچه معمولا انتظار می‌رود جهش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که ویروس آبله میمون با سرعتی بسیار بیشتر از آنچه معمولاً انتظار می‌رود جهش پیدا کرده است و احتمالاً یک دوره تکامل سریع را پشت سر گذاشته است. سرعت جهش‌های این ویروس حداکثر ۱۲ برابر انتظارات بوده است. ویروسی که اولین بار در ماه مه در خارج از آفریقا کشف شده است، حالا در مجموع ۵۰ جهش جدید دارد که در سویه‌های مشابه قبلی مربوط به سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مشاهده نشده بود.

سویه‌های ویروس آبله میمون را می‌توان در دو گروه غرب آفریقا و حوضه کنگو تقسیم‌بندی کرد؛ ویروس‌های هرکدام از این دو دسته قدرت کشندگی متفاوتی دارند. ویروسی که هم‌اکنون شیوع پیدا کرده است مربوط به شاخه غرب آفریقا است که میزان مرگ‌ومیر آن تقریباً یک درصد برآورد شده است.

با وجود اینکه نام این بیماری به میمون اشاره می‌کند، اما ویروس آن معمولاً از طریق جوندگان به انسان منتقل می‌شود. درمان مستقیم آبله میمون هنوز تأیید نشده است، اما پزشکان از داروهای ضدویروسی و آنتی‌بادی افرادی که واکسن آبله زده‌اند، استفاده می‌کنند. همچنین، میزان انتقال این ویروس در صورت تزریق واکسن آبله کمتر می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

کد خبر 584288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.