طرح‌های تفضیلی شهر چشم‌انداز ۲۰ ساله ندارد

شهردار تیران گفت:‌ طرح‌های تفضیلی شهر بدون چشم‌انداز بلند مدت ۲۰ ساله تدوین شده است که در بر روند توسعه شهر و احداث ساختمان‌ها تاثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حسن حجتی در دیدار مدیریت شهری، اعضای شورای اسلامی با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: پیش‌بینی نکردن چشم‌انداز در تدوین طرح جامع و تفضیلی، چالش‌های زیادی را برای شهروندان و مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

وی بر تعیین چشم‌انداز ۲۰ ساله در تدوین سندهای بالا دستی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر طرح تفضیلی شهر تیران ۱۰ سال نسبت به توسعه شهری عقب است.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: چنین وضعی موجب بروز معضلاتی برای شهروندان در احداث منزل و محیط کاری شده و مدیریت شهری برای ارائه خدمات و توسعه زیرساخت‌ها دچار مشکل می‌شود.

حجتی اعتبارات محدود اداره کل راه و شهرسازی برای بازنگری طرح‌های تفضیلی و جامع شهری را از عوامل تأخیر در به‌روزرسانی این برنامه اعلام و تصریح کرد: اعتبارات ملی اختصاص یافته به حوزه شهری استان اصفهان در مقایسه با دیگر استان‌ها از تناسب خاصی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه نگاه درآمدی به کمسیون ماده ۱۰۰ نداریم، تصریح کرد: نگاه درآمدی به این کمسیون تخلفات را افزایش و موجب ایجاد نابسامانی در مدیریت شهری می‌شود.

شهردار تیران تأمین درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و توجه به تخصیص اعتبارات در این حوزه را ضرورتی برای تغییر نگرش درآمدی به کمسیون ماده ۱۰۰ عنوان و تاکید کرد: چنانچه منابع مالی مورد نیاز تأمین شود، شهرداران به این کمیسیون به عنوان منبع درآمد نگاه نمی‌کنند.

حجتی به مشارکت مدیریت شهری برای پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: انجام به موقع مأموریت‌های عمرانی و توسعه خدمات فرهنگی در اطلاع‌رسانی و آموزش مردم به منظور پیشگیری از جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی لازم است.

وی گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش ازجمله مؤلفه‌های مورد نیاز در زندگی شهری برای کاهش پرونده‌های قضائی بوده و تعمیق و احیای چنین فرهنگ‌هایی نیازمند افزایش تعاملات اجتماعی است.

کد خبر 584250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.