نمایشگاه مدیریت شهری، فرصتی برای ارائه خدمات فناورانه

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان از برگزاری نمایشگاه مدیریت شهری خبر داد و گفت: این نمایشگاه می‌تواند محل ارائه خدمات فناورانه و نقطه تلاقی میان نیازها و خدمات باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز -یکشنبه، پنجم تیرماه- در نطق میان دستور چهل‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، با گرامیداشت سال روز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی، اظهار کرد: شهید بهشتی بحق در بخش‌های مختلف شکل‌گیری انقلاب و نظام از جمله قانون اساسی نقش بی‌نظیری داشت.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با رعایت و اجرای قوانین کشور و توجه ویژه به قانون اساسی و سایر قوانین روزگار بهتری را برای کشور و نظام خود رقم بزنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مدیریت شهری که از چهارم تا هفتم تیرماه برگزار می‌شود، ادامه داد: در شهر اصفهان از سال ۸۴ یا ۸۵ نمایشگاه‌های مبلمان شهری و بعد خدمات شهری را برگزار می‌کردیم که چند سال بعد به نمایشگاه مدیریت شهری تبدیل شد. این نمایشگاه می‌تواند محلی برای گردهمایی مدیران شهری باشد، چرا که استفاده‌کنندگان از خدمات و تولیدات، مشاوران و شرکت‌هایی حضور دارند که برای مدیریت شهری فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند محل حضور طراحان، مشاوران و گروه‌های مختلف خلاق و فناور باشد و این موضوع اتفاق بسیار مهمی در حوزه مدیریت شهری خواهد بود. در این راستا جلسه‌ای از سوی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در معاونت خدمات شهری برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شد، لذا از مدیران استان و کشور دعوت می‌کنم که در این نمایشگاه حضور فعالی داشته باشند.

سامع خاطرنشان کرد: در همایش‌ها و کارگاه‌های جنبی و در محل برگزاری نمایشگاه می‌توانیم نقطه تلاقی بین نیازها، تولیدات و خدمات را داشته باشیم و باید از این فرصت استفاده کرد.

تأثیر کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناورانه در اداره بهتر شهر

وی با بیان اینکه کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناورانه می‌توانند به مدیریت شهری برای اداره شهر با روش‌های مؤثرتر و کم هزینه‌تر کمک کنند، گفت: معتقد هستیم که این کسب و کارها نیز یکی از ستون‌های اصلی برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه در سطح بین‌المللی، اظهار کرد: می‌توانیم از شهرهای خواهرخوانده دعوت کنیم تا در نمایشگاه حضور یابند و روش‌ها، راهکارها و تجربیات مثبتی که در زمینه مدیریت شهری دارند را ارائه دهند.

وی گفت: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز می‌توانند حضور مؤثری در این نمایشگاه داشته باشند، همچنین شرکت‌های مشاور و طراح، شرکت‌های سازنده و صنعتی نیز باید از فرصت برگزاری این نمایشگاه برای ارائه خدمات خود استفاده کنند.

سامع افزود: در بخش‌هایی نیاز است که مدیریت شهری روش‌های بهتری را برای اداره شهر ارائه کند، از جمله این موارد می‌توان به محیط زیست، انرژی، سیستم‌های کاهش مصرف انرژی، انرژی‌های نو، سرمایش و گرمایش ساختمان، سیستم‌های تصفیه آب، آب شیرین‌کن‌ها، سیستم‌های بهبود و تصفیه مجدد آب، بخش‌های ایمنی آتش‌نشانی، پسماند، نظافت شهر، شهر هوشمند، اینترنت اشیا و ارائه خدمات غیرحضوری اشاره کرد که برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی در این خصوص به شمار می‌رود.

اهمیت حضور دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های خلاق در نمایشگاه مدیریت شهری

وی با اشاره به نقش فعال طراحان و تولیدکنندگان در این نمایشگاه، اظهار کرد: فعالان حوزه‌های برنامه‌ریزی و ناوبری شهری، سیستم‌های هیبریدی، هوشمند و حمل‌ونقل برقی، می‌توانند تولیدات و خدمات خود را در این نمایشگاه ارائه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در حوزه عمران شهری نیز فعالان این حوزه با آخرین تجربیاتی که در استفاده از مواد جدید در ساخت و ساز اماکن و فضاهای شهری دارند می‌توانند حضور یابند.

وی اضافه کرد: نقشی که معاونت برنامه‌ریزی شهری برای دعوت از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های خلاق دارد، بسیار مهم است و مقرر شد این ارتباط برقرار و شرکت‌ها دعوت شوند.

سامع گفت: معاونت خدمات شهری و همکارانمان در حوزه حمل‌ونقل و عمران نیز می‌توانند طرف‌های کسب و کار خود را برای تبادل و برقراری ارتباط در این نمایشگاه دعوت کنند، ضمن اینکه قرار شد شرکت نمایشگاه‌ها نیز تمهیدات لازم را برای ظهور و بروز ایده‌های جدید بیندیشد.

وی با اشاره به حضور شهرهای مختلف در این نمایشگاه، گفت: مقرر شد هر شهر اگر تجربیات مثبتی در موضوعی دارد در این فضا محصولات خود را ارائه کند؛ همچنین اساتید دانشگاه در کارگاه‌های جنبی می‌توانند حضور داشته باشند، زیرا بستری است برای آموزش افرادی که به دنبال به ظهور رساندن طرحی هستند.

وی اظهار کرد: امیدوارم با همت مجموعه مدیریت شهری و با تاکید شهردار، سازمان‌ها، معاونت‌ها و شرکت‌های وابسته حضور فعالی در این نمایشگاه داشته باشند؛ این نمایشگاه طی سال‌های اخیر در کشور توانسته در حوزه مدیریت شهری پیش‌رو باشد و امیدواریم امسال نیز بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

کد خبر 584235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.