عصرانه خبری علم‌وفناوری ۵ تیر

در این بسته خبری در مورد بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا، معرفی تلویزیون هوشمند Y1S Pro وان پلاس با صفحه‌نمایش ۵۰ اینچی 4K و معرفی ساعت هوشمند هیبریدی Fossil Gen 6 Hybrid، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی است. این روزها پیدا کردن سامسونگ گلکسی S21 اولترا سخت‌تر شده است و سامسونگ حتی دیگر آن را ارائه نمی‌دهد چرا که گلکسی S22 اولترا وارد بازار شده است.

مدل پایه S21 Ultra دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین می‌توانید فضای ذخیره سازی را به ۲۵۶ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی ارتقا دهید.

S21 Ultra با مشخصات ۶.۸ اینچی و وزن ۲۲۷ گرمی، ضخیم‌تر و سنگین‌تر از iPhone 12 Pro Max است. بر خلاف گلکسی اس ۲۱ معمولی، نمایشگر به آرامی خمیده است، اما آزاردهنده نیست.

یکی از ارتقاهای طراحی، استفاده از سنسور اثر انگشت ۱.۷ برابر بزرگ‌تر است که باز کردن قفل گوشی را آسان‌تر می‌کند.

طبق شایعات اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد

مینگ چی کو گفته که اپل قرار است هدست بحث برانگیز واقعیت ترکیبی خود را اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه کند.

مینگ چی کو تحلیل‌گر خوش سابقه اپل بار دیگر تاکید کرده که اپل احتمالاً هدست واقعیت ترکیبی خود را که مدت‌هاست شایعه شده، در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد.

او در یک پست نسبتاً مفصل، توضیح داده که هدست اپل به معنای واقعی بازی را در بازار هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده تغییر خواهد داد. کو در تشریح برخی عملکردهای این دستگاه گفته که در حالی که اپل بارها تمرکز خود را بر روی واقعیت افزوده اعلام کرده است، این هدست «تجربه غوطه‌وری عالی» و حالت «تصویربرداری ویدئویی» را ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود این هدست تقاضا برای تجربه‌های سرگرمی و سرگرمی‌های چندرسانه‌ای همه جانبه را افزایش دهد.

او گفته که این دستگاه «پیچیده‌ترین محصولی است که اپل تا به حال طراحی کرده است» و باعث شده اپل از قطعات بسیاری از تامین کنندگان فعلی خود استفاده کند. کو همچنین معتقد است که اپل در زمینه هدست‌ها پیشرو در صنعت خواهد بود، مزیت‌های رقابتی قابل توجهی خواهد داشت و اصلاً نیازی به پیوستن به انجمن استانداردهای متاورس ندارد. قابل ذکر است که مینگ چی کو فکر می‌کند که رقبا برای تقلید از هدست اپل پس از عرضه آن رقابت خواهند کرد و صنعت سخت افزار هدست را به مرحله بعدی رشد سریع هدایت خواهد کرد.

هواوی نوا ۱۰ پرو از شارژ باسیم ۱۰۰ واتی بهره می‌برد

جدیدترین گوشی هواوی تنها در عرض ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد.

دیروز بود که هواوی به طور رسمی اعلام کرد سری گوشی‌های هوشمند هواوی نوا ۱۰ قرار است در تاریخ چهارم ژوئیه مصادف با ۱۳ تیر در چین رونمایی شود. در همین راستا، هرچه به زمان معرفی این گوشی هوشمند نزدیک‌تر می‌شویم، جزئیات بیشتری از آن در دسترس قرار می‌گیرد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، حجم باتری و توان شارژ هواوی نوا ۱۰ پرو مشخص شده است.

هواوی نوا ۱۰ پرو از شارژ باسیم ۱۰۰ واتی برخوردار خواهد بود که از عمکرد بسیار خوبی نیز برخوردار خواهد بود. باتری ۴۵۰۰ میلی‌امپر ساعتی هواوی نوا ۱۰ پرو تنها در عرض ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد و می‌تواند علی‌رغم ولتاژ پایین خود به رقیب مستقیم دیگر گوشی‌های سایر برندها مانند شیائومی، ریلمی و وان پلاس با توان شارژهای ۱۲۰ واتی و ۱۵۰ واتی بدل شود.

همچنین سایر مشخصات فنی هواوی نوا ۱۰ پرو بیان شده که از جمله آن‌ها می‌توان نمایشگر امولد ۶.۷۸ اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حفره کپسولی شکل دوربین سلفی دوگانه نام برد. به علاوه، در پنل پشتی هواوی نوا ۱۰ پرو دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، لنز فوق عریض هشت مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق پیشرفته قرار دارد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز برعهده دو دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی و لنز پرتره تله‌فوتو هشت مگاپیکسلی خواهد بود.

ساعت هوشمند هیبریدی Fossil Gen 6 Hybrid معرفی شد؛ تلاقی دو نسل

ساعت هوشمند هیبریدی Gen 6 Hybrid فسیل در دو نسخه Machine و Stella عرضه می‌شود که اولی ۴۵ میلی متری است و در سه رنگ مشکی، دودی و نقره‌ای عرضه می‌شود. Stella نسخه کوچک‌تر با اندازه ۴۰.۵ میلی متر و رنگ‌های زنانه چون رز گلد، نقره‌ای و دو رنگ است. هر دو نسخه از بندهای قابل تعویض با پهنای به ترتیب ۱۸ و ۲۴ میلی متر برخوردار هستند که در سه جنس مختلف شامل فلزی، چرمی و سیلیکونی عرضه می‌شود.

ساعت‌های هیبریدی جدید فسیل در کنار نمایش زمان با عقربه‌های کلاسیک، دارای قابلیت پایش خواب، شمارش گام‌ها، نمایش اعلان‌ها، واچ فیس های قابل شخصی سازی، نمایش مستمر ضربان قالب، پایش فعالیت بدنی و اندازه گیری اشباع اکسیژن خون هستند. همچنین این محصول جدید از میکروفن داخلی با پشتیبانی از دستیار صوتی آمازون الکسا بهره می‌برد.

تلویزیون هوشمند Y1S Pro وان پلاس با صفحه‌نمایش ۵۰ اینچی 4K به‌زودی معرفی می‌شود

وان‌پلاس چند ماه پس از عرضه Y1S Pro با صفحه‌نمایش ۴۳ اینچی 4K، اکنون، این برند در حال آماده شدن برای اولین نسخه ۵۰ اینچی تلویزیون Y1S Pro است.

وان‌پلاس تلویزیون Y1S Pro تحت سری Y را در آوریل با صفحه‌نمایش ۴۳ اینچی عرضه کرد و به‌زودی شاهد معرفی مدل ۵۰ اینچی در این سری خواهیم بود؛ چراکه صفحات تبلیغاتی OnePlus TV Series Y 50 Y1S Pro در وب‌سایت‌های هندی منتشر شده است.

مدل ۵۰ اینچی Y1S Pro ظاهراً شبیه نسخه ۴۳ اینچی خواهد بود و با صفحه‌نمایش 4K با عمق رنگ ۱۰ بیتی عرضه می‌شود. افزون‌براین، از فناوری MEMC و HDR10 و بلندگوهای ۲۴ واتی با پشتیبانی از Dolby Audio بهره خواهد برد.

تلویزیون آینده وان‌پلاس می‌تواند با دیگر دستگاه‌های این شرکت ارتباط یکپارچه برقرار کند و همچنین با استفاده از قابلیت کنترل هوشمند صدا (Smart Volume Control) می‌توان صدای تلویزیون را با ساعت وان‌پلاس تنظیم کرد. جداازاین موارد، تلویزیون مذکور دارای قابلیت تشخیص خواب (Sleep Detection) خواهد بود.

کد خبر 584232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.