شاخص بورس حمایت ۱.۵۳۰ میلیون واحدی را از دست داد

شاخص کل امروز ریزش ۱۳ هزار واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون ۵۲۰ هزار واحد رسید، در واقع حمایت یک میلیون ۵۳۰ هزار واحدی را نیز از دست داد، اما شاخص هم وزن روند متفاوتی را سپری کرد و رشد اندک ۳۶۷ واحدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز ارزش معاملات نسبت به روز چهارشنبه کاهش داشت و به سطح چهار هزار ۴۰۰ میلیارد تومان رسید، حجم معاملات نیز از ۹ میلیارد روز چهارشنبه به هفت میلیارد کاهش داشت و وضعیت مطلوبی را سپری نکرد، شاخص فرابورس نیز افت ۸۶ واحدی داشت.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

گروه خودرویی سبزپوش بودند و خساپا و خودرو هردو پنج درصد رشد کردند.

گروه بانکی نیز پرتقاضا بود و وبصادر و وپست رشد پنج درصدی داشتند اما بانک دی افت پنج درصدی را تجربه کرد.

گروه پالایشی یکپارچه قرمز پوش بودند و یکی از مهم‌ترین دلایل ان افت قیمت نفت است، شپنا، شبریز و شتران هرسه افت سه درصدی را تجربه کردند.

گروه فلزات وضعیت وخیمی را سپری می‌کنند و در چند هفته اخیر روند مناسبی نداشتند، فولاد و فملی منفی سه درصد.

گروه املاک و مستغلات وضعیت بهتری را سپری کردند و ثفارس رشد پنج درصدی داشت.

گروه فعالیت‌های مرتبط با بازار بورس نیز روند خوبی داشتند و به ترتیب تفارس رشد سه درصدی، فرابورس رشد شش درصدی و کالا رشد دو درصدی را تجربه کردند.

در بین صندوق‌های دولتی دارا یکم روند مثبت و پالایش منفی بود.

گروه سیمانی، دارویی، مخابرات، خدمات برق و مواد شیمایی همگی روند منفی داشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۳ هزار ۵۸ واحدی به سطح یک میلیون ۵۲۰ هزار ۳۴۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۳۶۷ واحدی در سطح ۴۲۲ هزار ۶۶۰ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۵۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۳۵

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۸۶ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۵۸۴ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۴

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۱

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۴ هزار ۷۱۵ و ۴۶ هزار ۳۳۵ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد ۴۵۰ و چهار میلیارد ۳۳۵ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. فملی

۳. خودرو

۴. همای

۵. خساپا

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خودرو

۳. خساپا

۴. خپارس

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. ورنا

۲. خگستر

۳. وساپا

۴. ختور

۵. ولغدر

بیشترین کاهش قیمت

۱. فاسمین

۲. فروش

۳. سپاها

۴. فنوال

۵. رکیشح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

شاخص بورس حمایت ۱.۵۳۰ میلیون واحدی را از دست داد

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: افت تا محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

مهم ترین‌های بازار

دسینا در خرداد

در سومین ماه سال مالی داروسازی سینا توانسته است فروشی برابر ۵۰ میلیارد تومان داشته باشد. فروش سه ماهه امسال رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش قطره شرکت ۷.۱ میلیون عدد ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته ۵.۷ میلیون عدد بوده است. دسینا در این ماه نیز تولید ۸.۵ میلیون عدد قطره را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۵.۸ میلیون عدد بوده است تولید سه ماهه امسال رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برای محصول قطره ۴۸,۲۶۲ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۵۰,۵۵۸ ریالی استوار بوده است.

سدور درخشش فروش در خرداد

در سومین ماه سال مالی سیمان دورود توانسته است فروشی برابر ۵۹ میلیارد تومان داشته باشد. فروش سه ماهه امسال رشد ۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۹۵ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۶۷ هزارتن بوده است. سدور در این ماه نیز تولید ۹۲ هزارتن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۶۷ هزارتن بوده است تولید سه ماهه امسال رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۶,۲۲۳ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۵,۰۴۱ ریالی استوار بوده است.

سفانو را مرور کنیم

در سومین ماه سال مالی سیمان فارس نو توانسته است فروشی برابر ۵۶ میلیارد تومان داشته باشد. فروش سه ماهه امسال رشد ۹۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۷۷ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۹۴ هزارتن بوده است. سفانو در این ماه نیز تولید ۷۷ هزارتن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۹۰ هزارتن بوده است تولید سه ماهه امسال رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۷,۲۲۶ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۴,۷۶۵ ریالی استوار بوده است. سفانو در ماه جاری در یک هفته عمده عرضه‌های انجام شده بورس کالا را ابطال داشت، رقم فروش بالاتر نیز می‌توانست ثبت شود.

سخاش روند صعودی فروش خود را حفظ کرده است

سومین ماه سال مالی سیمان‌خاش توانسته است فروشی برابر ۴۵ میلیارد تومان داشته باشد. فروش سه ماهه امسال رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۶۵ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۶۶ هزارتن بوده است. سخاش در این ماه نیز تولید ۴۷ هزارتن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۶۷ هزارتن بوده است تولید سه ماهه امسال کاهش ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۶,۸۷۵ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۵,۱۵۰ ریالی استوار بوده است.

با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفتی ندارم

فاطمی امین وزیر صمت: دو ماه پیش از عرضه خودرو در بورس اعلام شده بود که در این مقطع زمانی عرضه در بورس کالا به صلاح نیست و رانت زیادی را جابجا می‌کند و نامه‌ای که ۱ روز قبل از عرضه منتشر شد اتمام حجتی برای غیر قانونی بودن کار عرضه بود.

روند قیمت فولاد صادراتی ایران، بازار جهانی فولاد و احتمال رکود در اقتصاد دنیا

در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۳۲.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱۵ دلاری، معادل ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۵۳۴ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۲۷ دلاری معادل ۴.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت فولاد در بازارهای جهانی در حال تجربه یک روند نزولی شدید و کم‌سابقه است که علت اصلی آن نگرانی نسبت به وقوع رکود در اقتصاد جهانی است. جنگ اوکراین و افزایش خیره‌کننده قیمت انرژی و بر هم خوردن زنجیره تأمین جهانی که درپی آن به وجود آمد، اقتصاد جهان را در آستانه رکود قرار داده است.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت اسلب صادراتی CIS با کاهش ۵.۴ درصدی به ۵۲۰ تا ۵۴۰ دلار به ازای هر تن رسید… قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۵۴۱ دلار به ازای هر تن به ۵۰۸ دلار رسید.

نقشه بازار

شاخص بورس حمایت ۱.۵۳۰ میلیون واحدی را از دست داد

کد خبر 584095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.