انتقال ۴ زندان‌ البرز به خارج این استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: در حال رایزنی برای ایجاد شرایطی جهت انتقال چهار زندان استان به خارج از البرز هستیم تا با این اقدام شاهد کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسینی در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: به جز دهه ۶۰ که به دلیل باورهای اعتقادی و مذهبی آمار درگیری با اعتیاد کاهش داشت، در سایر دهه‌ها با افزایش آمار معتادین مواجه بودیم.

وی ادامه داد: دشمنان از پیروزی انقلاب تاکنون هجمه‌های زیادی به ایران وارد کرده و یکی از این موارد تلاش برای درگیر کردن مردم با معضل اعتیاد بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز تاکید کرد: هرچند ایران همسایه کشوری مثل افغانستان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده‌های مواد مخدر است ولی با تلاش‌های صورت گرفته بیشترین کشفیات محوله‌های مواد مخدر در ایران اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به موقعیت ویژه استان البرز افزود: مهاجرپذیر بالا، وجود چهار زندان بزرگ و همواری با پایتخت باعث شده بحث اعتیاد در این استان با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.

حسینی تصریح کرد: در حال رایزنی برای ایجاد شرایطی جهت انتقال چهار زندان به فضایی خارج از استان هستیم تا از این طریق شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و نقش مهم رسانه‌ها در آگاه سازی جامعه از خطرات اعتیاد افزود: پیشگیری بهترین راه مقابله با اعتیاد است و در این خصوص نقش خانواده و رسانه‌ها بسیار پررنگ است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز ادامه داد: وقتی فردی در خانواده از لحاظ روانی و سایر نیازها تأمین باشد و خانه را جای امنی برای خود بداند کمتر سمت مصرف مواد مخدر کشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اغلب مردان به خاطر تأمین معیشت خانواده ناچارند وقت زیادی را در بیرون از منزل سپری کنند، مادران نقش تعیین کننده‌ای در پرورش فرزندان و آگاه سازی آنها از آسیب‌های اعتیاد دارند.

حسینی گفت: در کنار خانواده و رسانه، دولت مسئولین هم باید نقش خود را در مقابله با اعتیاد به خوبی ایفا کنند تا قطعه این پازل به درستی کامل شود.

این مسئول تاکید کرد: در مجموع ۲۴ دستگاه در بحث پیشگیری و مقابله با اعتیاد مسئولیت دارند که هر یک باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

کد خبر 584072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.