۴ مدال نقره حاصل تلاش تکواندوکاران کشورمان در روز دوم

تیم‌ملی تکواندوی ایران در دومین روز قهرمانی آسیا کره‌جنوبی صاحب چهار مدال نقره شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یست‌وپنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشور از روز جمعه آغاز شد و این تورنمنت به‌مدت چهار روز در سالن «هوبان» شهر چانچئون کره‌جنوبی ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه مبارزات روز دوم از مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا مهدی حاج‌موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم در اولین تجربه آسیایی خود موفق به کب مدال نقره شد.

وی برای کسب مدال طلای وزن ۵۸- کیلوگرم به مصاف «بائه سئو» از کره‌جنوبی دارنده نشان طلای ۲۰۱۹ جهان و ۲۰۲۰ آسیا با رنکینگ ۱۶ المپیکی رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

حاج موسایی برای رسیدن به دیدار نهایی «مارک خلیفه» از لبنان، «هارون خان» از پاکستان و «اسرایلوف» از ازبکستان با نتایج مشابه ۲ بر صفر در راند شماری شکست داده بود.

میرهاشم حسینی دومین نماینده تیم مردان و تکواندوکار وزن ۷۴- کیلوگرم تیم‌ملی کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف «جایسانوف» نماینده ازبکستان رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را به این رقیب واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

حسینی پس از یک دور استراحت سیویانگ از چین، یانگ لای از ویتنام و هائوهونگ از تایلند را شکست داد و به مبارزه پایانی رسیده بود.

۴ مدال نقره حاصل تلاش تکواندوکاران کشورمان در روز دوم

در ادامه مبارزات پایانی روز دوم از رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا مبینا نعمت زاده در مبارزه پایانی وزن ۴۹- کیلوگرم به مصاف «گو گیونگ» از چین رفت و هر دو راند را به رقیب واگذار کرد و سومین نقره را برای تیم ملی کشورمان کسب کرد.

نعمت‌زاده با پیروزی مقابل «آدلاید» از تیمور شرقی، «جونگ کلراتا» از تایلند و «بورا کانگ» از کره جنوبی به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

آخرین فینال روز دوم از رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا را نمایندگان کره جنوبی و ایران برگزار کردند. در دیدار نهایی وزن ۶۲- کیلوگرم نسترن ولی‌زاده از کشورمان به مصاف «نام مین سئو» از کره جنوبی رفت و نتیجه را به حریفش واگذار کرد.

ولی‌زاده در مسابقات امروز صبح ابتدا «باک تای خیم» از ویتنام و سپس «فروزا سادیکوا» از ازبکستان را در دو راند متوالی از پیش رو برداشت به فینال صعود کرده بود.

۴ مدال نقره حاصل تلاش تکواندوکاران کشورمان در روز دوم

تا پایان روز دوم از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، تیم‌ملی ایران موفق به کسب یک طلا، چهار نقره و دو برنز شده است. ناهید کیانی یک طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت‌زاده و نسترن ولی‌زاده چهار مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز دو مدال برنز برای کشورمان کسب کرده‌اند.

کد خبر 584049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.