نبود موارد ابتلا به آبله‌میمون و وبا در اصفهان/سیر نزولی کرونا در استان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مورد ابتلا به آبله‌میمون نه تنها در استان اصفهان بلکه در کشور نیز گزارش نشده است و گزارش ثبت شده مبنی بر ابتلا به بیماری وبا در استان وجود ندارد، گفت: همچنان بیماری کرونا در استان روند کاهشی دارد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مورد ابتلاء به آبله میمون نه تنها در استان اصفهان بلکه در کشور نیز گزارش نشده است، اظهار کرد: گزارش ثبت شده مبنی بر ابتلاء به بیماری وبا در استان اصفهان وجود ندارد اما احتمال می‌رود با بالا رفتن تعداد زائران عتبات، این بیماری به کشور منتقل شود؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد موارد بهداشتی اعم از شستن دست‌ها و توجه به بهداشتی بودن مواد غذایی و شست‌وشوی میوه و سبزیجات را فراموش نکنند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان، افزود: همچنان بیماری کرونا در استان اصفهان روند کاهشی دارد و خوشبختانه در رنگ‌بندی اعلام شده جدید نیز تنها پنج شهرستان استان اصفهان در وضعیت زرد به سر می‌برند و ۱۷ شهرستان استان وضعیت آبی دارند و این بهترین حالت رنگ‌بندی استان اصفهان در طی یک سال گذشته است.

اهمیت تزریق دوز یادآور و تکمیل مراحل واکسیناسیون

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: تزریق دوز یادآور برای کادر درمانی، افراد با سن بالاتر از ۷۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، در گذشته مصوب شده بود. همچنین کارایی واکسن افرادی که دوز دوم خود را تزریق کرده‌اند و مدت زمان بیش از شش ماه از آن می‌گذرد، کاهش یافته و ممکن است اثربخش نباشد و به همین علت زمزمه‌هایی برای مهیا کردن شرایط جهت تزریق دوز یادآور، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی این است که تنها ۳۹ درصد افراد دوز سوم واکسن کرونای خود را تزریق کرده‌اند، تصریح کرد: اگر بنا بر تزریق دوز یادآور نیز باشد، تنها همین ۳۹ درصد باید نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

عقدک با بیان اینکه در هفته گذشته ۴۱ کشور پیک کرونا داشتند و باید به شرایط وجود این ویروس عادت کرد، خاطرنشان کرد: امید است افراد در جمع‌بندی به این نقطه برسند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون را در دستور کار خود قرار دهند. تکمیل واکسیناسیون می‌تواند برای سلامت خود، خانواده و جامعه کمک کننده باشد.

کد خبر 584042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.