عصرانه خبری علم‌وفناوری ۴ تیر

در این بسته خبری در مورد زمان عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل، صفحه نمایش گوشی پیکسل هفت پرو و اینکه یک میلیارد نفر تا سال ۲۰۳۰ در متاورس خواهند بود، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

اگر تعرفه پست را گران نکنیم، ورشکست می‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش تعرفه پستی و اخلال جدی در برخی مشاغل خرد که در بستر فضای مجازی فعال هستند، گفت: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد همین الان شرکت پست زیان‌ده است و ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دارد ضرر می‌دهد و اگر با این روند جلو برود ورشکسته می‌شود و پستی باقی نخواهد ماند که خدمت‌رسانی کند.

عیسی زارع‌پور گفت: تعرفه‌های پست از سال ۹۸ تا امسال افزایش پیدا نکرده بود و شما به من بگویید در کشور ما چه چیزی از سال ۹۸ افزایش پیدا نکرده و چند درصد افزایش داشتند؟ طبق آمار بانک مرکزی تورم در این سه سال بیش از ۱۲۰ درصد بوده و پست هم یک شرکت درآمد- هزینه‌ای است و تمام هزینه‌های آن اعم از حقوق پرسنل، زیرساخت‌ها و کامیون‌هایش از محل درآمدی است که از مردم دریافت می‌کند و دولت هیچ کمکی نمی‌کند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پست زیان‌ده است و ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دارد ضرر می‌دهد و اگر با این روند پیش برود ورشکسته می‌شود و پستی باقی نخواهد ماند که بخواهد خدمت‌رسانی کند.

زمان عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل مشخص شد

انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی اپل در ژوئن سال ۲۰۲۳ عرضه شود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل به احتمال زیاد در ژوئن سال آینده عرضه خواهد شد. «کو» تحلیلگر دستگاه‌های فناوری اعلام کرده که «متا» جدی‌ترین رقیب این شرکت فناوری است.

کو معتقد است که هدست واقعیت افزوده و مجازی اپل پیچیده‌ترین محصول این شرکت خواهد بود که تا به حال طراحی شده است. این تحلیل‌گر پیش بینی کرده هدست واقعیت ترکیبی اپل یک دستگاه مستقل است که تمام پردازش‌ها را خودش انجام می‌دهد و نیازی به آیفون ندارد. گفته شده این هدست دارای تراشه M1 با پردازش بالا است که می‌تواند با قیمت ۳۰۰۰ دلار به فروش برسد و بر روی سیستم عامل جدید «reality» اجرا شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا باتری تغذیه کننده هدست توسط کاربر باید تهیه شود یا در دستگاه تعبیه شده است.

زاکربرگ: یک میلیارد نفر تا سال ۲۰۳۰ در متاورس خواهند بود

شرکت متا به عنوان پیشتاز اصلی اعتقاد دارد که تا سال ۲۰۳۰ و در دهه آینده یک میلیارد نفر در آن حضور خواهند داشت.

در حالی که مفهوم متاورس همچنان برای بسیاری از افراد مبهم است شرکت متا به عنوان پیشتاز اصلی، اعتقاد دارد که تا سال ۲۰۳۰ و در دهه آینده یک میلیارد نفر در آن حضور خواهند داشت.

مارک زاکربرگ درباره متاورس در دهه آینده گفت: امیدواریم که به حدود یک میلیارد کاربر در دنیای متاورس دست پیدا کنیم که خریدهای صدها دلاری انجام می‌دهند و کالاهای دیجیتال و محتوای دیجیتال مورد نیاز آواتار خود یا کالاهای دیجیتال متفاوتی برای خانه مجازی یا اتاق کنفرانس مجازی خود بخرند.

ایسوس راگ‌فون شش با تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک در گیک‌بنچ رویت شد

اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک مهم‌ترین پیشرفت گوشی ایسوس راگ‌فون شش نسبت به مدل نسل قبلی آن محسوب می‌شود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که ایسوس راگ‌فون پنج با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ پلاس طی سال گذشته روانه بازار شد. اکنون گوشی گیمینگ جدید در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده و فهرست امتیازات کسب شده توسط آن نیز منتشر شده است.

نتایج تست بنچمارک تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک پیش‌تر منتشر شده است. با این‌حال دستگاه راگ‌فون تست شده یک نمونه مهندسی و نه ورژن مخصوص خرده فروشی به‌شمار می‌رفت. این موضوع واقعیت داشته و امتیازات پیش‌تر کسب شده در مقایسه با نتایج کنونی کمی بالاتر هستند.

تصاویر گوشی Nova 10Pro هواوی پیش از رونمایی رسمی فاش شد

انتشار تصاویر بازاریابی گوشی هوشمند Nova 10Pro هواوی پیش از مراسم رونمایی این محصول که قرار است ۱۳ تیر برگزار شود؛ برخی ویژگی‌های آن ازجمله دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین سلفی دوگانه و مشخصات ظاهر آن را فاش کرد.

هواویی خود را برای معرفی Nova 10 Pro آماده می‌کند؛ گوشی هوشمندی که انتظار می‌رود از نمایشگر ۶.۷ اینچی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره ببرد. گفته می‌شود این دستگاه درمجموع به پنج دوربین مجهز خواهد بود که سه دوربین در بخش پشتی و دوتای دیگر در جلوی آن تعبیه خواهد شد. طبق گزارش‌های قبلی، هواوی در تاریخ چهارم جولای (۱۳ تیر ۱۴۰۱) از این گوشی رونمایی خواهد کرد.

با گذشت ۹ ماه از معرفی سری Nova 9، اکنون جزئیات مربوط به جانشین این دستگاه دردسترس قرار گرفته است. اگرچه زمان زیادی از معرفی Nova 9 SE و Nova 9 SE 5G نمی‌گذرد و درحال‌حاضر همه‌ مشخصات Nova 10 Pro فاش نشده، اما رندرهای بازاریابی و برخی ویژگی‌های آن دردسترس قرار گرفته است.

پیکسل هفت پرو احتمالاً صفحه‌نمایش بسیار روشن‌تری نسبت به پیکسل شش پرو خواهد داشت

گزارش جدیدی نشان می‌دهد صفحه‌نمایش پیکسل هفت پرو احتمالاً بسیار روشن‌تر از نسل قبلی خواهد بود که شاید به‌دلیل استفاده احتمالی گوشی از صفحه‌نمایش 4S6E3HC4 سامسونگ باشد.

گوگل سری گوشی‌های هوشمند پیکسل هفت را در کنفرانس توسعه‌دهندگانش در اردیبهشت‌ماه به‌نمایش گذاشت و قصد دارد آن‌ها را در سال جاری میلادی رسماً رونمایی و عرضه کند.

کد خبر 584016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.