پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه بزرگراه شمالی کرج

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه بزرگراه شمالی این شهر، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد رفع ترافیک، کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر غفاری امروز _شنبه، چهارم تیرماه_ در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه بزرگراه شمالی کرج، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی این پروژه نشان از عزم جدی برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ای است که ابعاد ملی دارد.

وی با بیان اینکه این دوره از مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارد، ادامه داد: با تزریق اعتبار مناسب، بخشی از مشکلات این پروژه از تأمین مطالبات پیمانکار تا خرید تجهیزات باقی‌مانده رفع می‌شود و چند قدم به بهره‌برداری از آن نزدیک می‌شویم. رفع مشکلات ترافیکی، کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف سوخت بخشی از نتایج بهره‌برداری از این بزرگراه است.

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به اینکه اقدامات مؤثری در گذشته جهت تکمیل این بزرگراه انجام شده است، تاکید کرد: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری و اعضای هیئت دولت به استان البرز بر سهم ۵۰ درصدی وزارت راه برای تکمیل این پروژه تاکید شده است.

وی با در خصوص ضرورت برگزاری جلسات مستمر برای بررسی وضعیت به‌روز این پروژه، خاطرنشان کرد: بدون شک با تعامل و همکاری، موانع از میان برداشته می‌شود و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آزادراه کنارگذر شمالی کرج دومین بزرگراه درون‌شهری کرج و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری کرج است. این بزرگراه از ادامه آزادراه شهدای البرز در تقاطع با ابتدای جاده چالوس، شروع و در خیابان خوارزمی حصارک به پایان می‌رسد. البته در آینده قرار است به آزادراه کرج-قزوین وصل شود.

این پروژه در دست احداث ۱۱ تقاطع و ۱۹ پل دارد و دومین پل بلند کشور به‌شمار می‌رود که ارتفاعی حدود ۱۳۲ متر دارد.

پروژه بزرگراه شمالی کرج در سال ۱۳۹۵ با اعتبار یک هزار میلیارد تومان آغاز شد و فاز اول آن به طول ۱۷.۵ کیلومتر در حال احداث است.

کد خبر 583925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.