عصرانه خبری علم‌وفناوری ۳ تیر

در این بسته خبری در مورد دروغ بزرگ سامسونگ درباره‌ ضد آب بودن هفت گوشی خود، پوکو F4 و پوکو X۴4 GT معرفی شدند و هواوی نوا Y90 با تراشه اسنپ‌دراگون ۶۸۰ و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

کنسول‌های گیمینگ Xbox Series X/S و Xbox One بزودی به فناوری FSR 2.0 مجهز می‌شوند

فناوری FSR 2.0 بالاخره قرار است از انحصار سیستم‌های خانگی خارج و در کنسول‌های گیمینگ این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. این فناوری بزودی در کنسول‌های نسل جدید و قدیمی ایکس باکس به کار گرفته می‌شود.

بخش گیمینگ و کنسول‌های ایکس باکس مایکروسافت امروز تأیید کرد که پس از انتشار کد منبع فناوری FSR 2.0 توسط AMD به آن دسترسی پیدا کرده است و هم اکنون مشغول تست و ارزیابی عملکرد آن به منظور پیاده‌سازی بر روی بازی‌های نسل جدید است. بنا به گفته این شرکت کنسول‌های ایکس باکس در آینده نزدیک پشتیبانی از فناوری FSR 2.0 را دریافت می‌کنند و این فناوری بر روی کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S و همچنین کنسول نسل قبل Xbox One قابل دسترس خواهد بود.

به این ترتیب پس از اضافه شدن فناوری Fidelity FX Super Resolution 2 به کنسول گیمینگ Steam Deck، اکنون شاهد حضور آن در کنسول‌های ایکس باکس هستیم. این دو اتفاق را باید نخستین تلاش به منظور خارج کردن این فناوری از انحصار سیستم‌های خانگی تلقی کنیم. باید دید فناوری FSR 2.0 تا چه حد موجب ارتقا و بهبود بازی‌های کنسول ایکس باکس خواهد شد.

پوکو F4 و پوکو X4 GT معرفی شدند

پوکو X4 GT یک گوشی گیمینگ محسوب می‌شود و پوکو F4 هم برای اولین بار در بین گوشی‌های این خانواده از لرزشگیر اپتیکال برای دوربین اصلی استفاده می‌کند.

شیائومی از دو گوشی جدید سری پوکو رونمایی کرد. پوکو X4 GT یک گوشی گیمینگ قدرتمند محسوب می‌شود و پوکو F4 هم برای اولین بار در بین گوشی‌های این خانواده از لرزش‌گیر اپتیکال برای دوربین اصلی استفاده می‌کند.

این گوشی از چیپست میان‌رده دایمنسیتی ۸۱۰۰ بهره می‌برد که یکی از تراشه‌های قدرتمند مدیاتک محسوب می‌شود. بر اساس بنچمارک‌های منتشر شده، این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۸۷۰ عملکرد بهتری دارد و همچنین رقیب قدرتمندی برای اسنپدراگون ۸۸۸ به حساب می‌آید.

تراشه +Dimensity 9000 در گیک‌بنچ قوی‌تر از Snapdragon 8+ Gen 1 ظاهر شد

نتایج اولیه +Dimensity 9000 در گیک‌بنچ نشان می‌دهد این تراشه پرچم‌دار توانسته در هر دو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیاز بالاتری از Snapdragon 8+ Gen 1 کسب کند.

مدیاتک به‌تازگی +Dimensity 9000 را برای رقابت با Snapdragon 8+ Gen 1 معرفی کرد؛ تراشه‌ای که همچون پرچم‌دار کوالکام از لیتوگرافی چهار نانومتری TSMC استفاده می‌کند. هر دوی این تراشه‌ها مجهز به هسته‌ی اصلی X2 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز هستند.

تراشه‌ی +Dimensity 9000 مدیاتک به‌تازگی در دیتابیس بنچمارک GeekBench 5 رؤیت شده و توانسته است امتیاز تک هسته‌ای ۱۳۲۲ و امتیاز چند هسته‌ای ۴۳۳۱ را کسب کند.

هواوی نوا Y90 با تراشه اسنپ‌دراگون ۶۸۰ و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد

شرکت هواوی در وبسایت خود از یک اسمارت‌فون میان‌رده جدید با نام نوا Y90 رونمایی کرد. این هندست مجهز به یک نمایشگر بزرگ، باتری با ظرفیت کافی و قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و ورژن LTE تراشه اسنپ‌دراگون ۶۸۰ کوالکام است.

پنل جلویی دستگاه از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۷۰ هرتزی میزبانی می‌کند. حفره کروی‌شکل تعبیه شده در مرکز قسمت فوقانی نمایشگر از یک سنسور منفرد هشت مگاپیکسلی در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 میزبانی می‌کند.

پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی هندست از ماژول اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، لنز ماکرو دو مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق دو مگاپیکسلی تشکیل شده است. این مولفه‌ها در کنار یک فلاش LED منفرد همگی روی ماژول جزیره‌ای بیضی‌شکل مستقر شده است.

گوگل کروم در iOS برای رقابت بهتر با سافاری میزبان شش قابلیت جدید شد

جدیدترین به‌روزرسانی کروم در iOS امنیت این مرورگر را افزایش می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی اضافه می‌کند. به‌لطف یکی از قابلیت‌ها می‌توانید ازطریق نوار آدرس به گزینه‌های مختلف منوی تنظیمات دسترسی داشته باشید.

اپل اعلام کرد در سیستم‌عامل iOS 16 سیستم‌های حفاظت از حریم خصوصی سافاری را بهبود می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی به این مرورگر اضافه می‌کند. گوگل از همین حالا برای جدی‌تر کردن رقابت با سافاری، مرورگر کروم را در آیفون‌های اپل با شش قابلیت جدید به‌روزرسانی کرده است. شماری از این قابلیت‌ها در نسخه‌ی اندروید کروم هم ارائه شده‌اند و بقیه‌ی آن‌ها بعداً برای اندروید منتشر می‌شوند.

به‌روزرسانی جدید کروم سیستم‌های امنیتی نسخه‌ی iOS این مرورگر را تقویت می‌کند. مرورگر کروم در صورت افشای دیتابیس‌های حاوی رمز عبور به شما هشدار می‌دهد و دربرابر حملات فیشینگ و بدافزار از شما مراقبت می‌کند. کروم همچنین به هنگام ورود به سایت‌هایی که احتمالاً بدافزار در خود دارند، به شما هشدار خواهد داد.

دروغ بزرگ سامسونگ درباره ضد آب بودن هفت گوشی خود

دروغ بزرگ سامسونگ درباره ضد آب بودن هفت گوشی خودطبق اطلاعات منتشر شده از سوی شورای رقابت استرالیا (ACCC)، ظاهراً سامسونگ اعتراف کرده که در رابطه با ضد آب بودن هفت گوشی خود، تبلیغات نادرستی منتشر کرده است. این گوشی‌ها شامل گلکسی S7، گلکسی S7 اج، گلکسی A5 2017، گلکسی A7 2017، گلکسی S8، گلکسی S8 پلاس و نوت هشت می‌شوند.

ظاهراً سامسونگ ۹ تبلیغ اشتباه و گمراه‌کننده بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ منتشر کرده و مدعی شده این چند گوشی برای استفاده در استخر و آب دریا مناسب هستند و مشکلی برایشان پیش نمی‌آید. این تبلیغات در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و وب‌سایت خود شرکت و حتی فروشگاه آن هم منتشر شد.

اما حالا شعبه استرالیای سامسونگ به کاربران خود اعلام کرده در صورتی که این گوشی‌ها را در استخر یا آب دریا استفاده کنند، پورت شارژر آن‌ها دچار مشکل می‌شود و از کار می‌افتد. اتفاق عجیبی که با توجه به استاندارد ضد آبی که این محصولات دارند، اصلاً نباید رخ می‌داد.

کد خبر 583826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.