از برادرکشی دلخراش تا شلیک به افسر ارشد کلانتری

برادرکشی دلخراش، مشاجره خونین یک زوج، قتل فامیلی در کارون، فروش گوسفند زنده با طعم روغن موتور، شلیک به افسر ارشد کلانتری و شلیک به قلب فرمانده یگان حفاظت منابع آبی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی مسعودجو فرمانده انتظامی شهرستان باشت، اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در حوزه خان احمد بخش بوستان از شهرستان باشت، مرد ۲۵ ساله تبعه خارجی (افغان) بر اثر اصابت ضربات سلاح سرد (چاقو) به قتل رسید.

وی با بیان اینکه مأموران به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی‌های لازم و صورت جلسه، مراحل شناسایی و جست‌وجوی قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: قاتل مردی ۲۷ ساله تبعه خارجی (افغان) که از صحنه حادثه فرار کرده بود و قصد خروج از کشور را داشت درکوه‌های مجاور دستگیر شد و به قتل برادر خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان باشت خاطرنشان کرد: این دو برادر به عنوان کارگر در روستاهای حوزه خان احمد باشت مشغول به کارگری بودند که این حادثه اتفاق افتاده است. در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شد و متهم جهت رسیدگی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

مشاجره خونین یک زوج

محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز، اظهار کرد: روز سی‌ویکم خرداد سال جاری خبر وقوع یک فقره قتل خانوادگی به مرکز پیام پلیس آگاهی اعلام و بلافاصله عوامل اداره مبارزه با جرایم جنایی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که شخصی ۳۵ ساله در یک مشاجره خانوادگی به وسیله ضربه چاقو همسر ۲۷ ساله خود را به قتل رسانده و دختر ۱۴ ساله خود را مجروح کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد، ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی به صراحت به انجام قتل اقرار کرده است.

وی با اشاره به تکمیل پرونده و ارسال آن به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: بسیاری از جنایات این چنین که صورت می‌گیرد، با اندکی صبر و سعه صدر قابل پیشگیری است.

قتل فامیلی در کارون

سرهنگ رئیس علی عبدولی فرمانده انتظامی شهرستان کارون، اظهار کرد: به دنبال وقوع درگیری منجر به قتل بین دو جوان در یکی از نقاط شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس با بررسی صحنه جرم و انجام کارهای فنی و تخصصی، قاتل را کمتر از هفت ساعت شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، طی یک عملیات پلیسی موفق به دستگیر متهم و کشف سلاح به کار رفته در قتل شدند.

فرمانده انتظامی کارون با بیان اینکه علت قتل اختلافات خانوادگی بوده، خاطرنشان کرد: قاتل پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.

فروش گوسفند زنده با طعم روغن موتور

علی سلیمانی رئیس شبکه دام پزشکی نیشابور، اظهار کرد: با شکایت فردی مبنی بر اینکه گوشت و جگر پخته شده یک رأس گوسفند ذبح شده در منزل مسکونی‌اش بو و طعم بدی داشته و غیرمصرفی بوده، آزمایش‌های اولیه انجام شد. در بررسی‌ها مشخص شد گوشت و جگر، آلوده به مواد شیمیایی بوده است.

وی افزود: با پیگیری کارشناسان دام پزشکی مشخص شد این فرد گوسفند را که به صورت زنده از یک تعویض روغنی که در وبگاه دیوار تبلیغ می‌کند، خریداری کرده و متصدی تعویض روغن، محلی را به صورت غیرمجاز در انتهای مغازه تعبیه کرده و اقدام به فروش و کشتار غیرمجاز دام می کرده است. متهم همچنین گوسفندان را ضمن تحویل در منزل، همانجا ذبح می‌کرده است.

رئیس شبکه دام پزشکی نیشابور ادامه داد: در تحقیقات بعدی مشخص شد دام ذبح شده به علت تشنگی از مایعی شیمیایی در تعویض روغنی آشامیده و این مایع در داخل بافت گوشت و جگر حیوان نفوذ کرده است.

وی با بیان اینکه مصرف گوشت این حیوان می‌توانست موجب مسمومیت مصرف کنندگان شود، خاطرنشان کرد: کارشناسان پس از جمع‌آوری لاشه دام آلوده، فرد متخلف را با دستور قضائی بازداشت کردند و مغازه وی که محل نگهداری و قصابی دام بود را در حضور رئیس اماکن نیروی انتظامی مهر و موم کردند.

شلیک به افسر ارشد کلانتری

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، اظهار کرد: روز جاری خانمی با همراه داشتن حکم جلب همسر خود به کلانتری ۱۰۸ نواب مراجعه و درخواست اجرای حکم را داشته که در این رابطه یکی از عوامل کلانتری سرگرد محمد یاسمی برای انجام این مأموریت با راهنمایی شاکی به آدرس مورد نظر اعزام می‌شود.

وی افزود: در مراجعه مأمور به درب منزل متهم برای تفهیم حکم و انجام دستور مقام قضائی، متهم با اسلحه کمری به محض بیرون آمدن مأمور را از ناحیه سینه هدف گلوله قرار داده و بی درنگ به سمت شاکی که همسر خود بوده تیراندازی و وی را مجروح کرده و پس از آن با همان سلاح اقدام به خودکشی می‌کند. سرگرد محمد یاسمی مأمور پلیس تهران، به علت شلیک مستقیم گلوله به قلب وی به درجه رفیع شهادت نائل شد. وی متولد ۱۳۶۳، متأهل و دارای دو فرزند دختر است.

شلیک به قلب فرمانده یگان حفاظت منابع آبی

صفرعلی محمد زاده جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان رضوی، اظهار کرد: مهندس جواد غلامی فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران، امروز برای اجرای حکم قضائی (رفع تصرف) به روستای میریژگان چناران در بخش رادکان رفته بود که پس از اجرای حکم مورد حمله متصرف غیرقانونی قرار گرفت.

وی افزود: فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چناران با شلیک گلوله مستقیم به قلبش توسط متخلف در دم جان باخت و ضارب بلافاصله توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی درپی این حادثه با صدور اطلاعیه‌ای این ضایعه تأسف بار را به خانواده منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ویژه خانواده این مرحوم و همکاران تسلیت گفته است.

کد خبر 583730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.