استفاده از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در اولویت مدیریت شهری اهواز

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر اهواز از برگزاری نشست سه جانبه بین جهاد دانشگاهی، شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر خبر داد.

امین شحیطاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اولین بار نشست سه جانبه با محوریت چالش‌های معماری، عمران و شهرسازی میان جهاد دانشگاهی، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان شهردار برگزار شد، در این نشست به بررسی ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات شهری پرداخته شد.

وی افزود: توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، فنی و شهرسازی در کنار داشتن یک مرکز تحقیقاتی بسیار قوی در جهاد دانشگاهی که در حوزه‌های عمران، نانو و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: مقرر شد جهاد دانشگاهی در قالب طرح‌های پیشنهادی در حوزه‌های شهرسازی، معماری، حوزه بازیافت و آزمایش‌های مختلف در زمینه بتن، زلزله و مقاوم‌سازی سازه‌های ساختمانی ورود کند و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان نظام مهندسی و شهرداری اهواز امضا خواهد شد.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه بین شهرداری، شورای اسلامی شهر و جهاد دانشگاهی در مراحل پایانی خود است و در صورت امضای آن شاهد همکاری‌های علمی و پژوهشی بیشتری خواهیم بود.

شحیطاوی با اشاره به لزوم استفاده از فناوری نوین در ساختمان‌سازی، تصریح کرد: در فرایند تکمیل پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری باید از فرد محوری به برنامه محوری تغییر رویکرد دهیم، بدین صورت که با همکاری دانشگاه‌ها و نخبگان برنامه‌ها و طرح‌هایی تدوین شود تا چشم‌اندازهای ۲۰ ساله شهر اهواز محقق شود.

وی تاکید کرد: لازم است این نوع نشست‌ها تداوم داشته باشد، با انجام تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های بیشتر خروجی کار سبب اجرای سریع‌تر پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی خواهد شد و در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از آنها بهره‌مند می‌شویم.

کد خبر 583696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.