خدمات الکترونیک قضایی رضایتمندی را افزایش داده است

رئیس دادگستری تیران و کرون گفت: خدمات الکترونیک قضایی رضایتمندی را برای مراجعان دادگستری و محاکم افزایش و هزینه‌ها را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا عباسی به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست با مدیران دستگاه‌های اداری تیران و کرون با اشاره به تحول در دستگاه قضائی کشور، اظهار کرد: ارائه خدمات الکترونیک یکی از مهمترین جلوه‌های خدمت‌رسانی به مردم و شاخصه‌های تحول در دستگاه قضائی است.

وی افزود: خدمات الکترونیک قضائی رضایتمندی مردم برای مراجعه به دادگستری به دلیل مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه‌های ناشی از انجام ابلاغ رأی و دعوت به جلسات را داشته است.

رئیس دادگستری تیران و کرون ادامه داد: حفظ آبروی افراد با انجام ابلاغ الکترونیکی به جای اعزام نیرو برای ابلاغ از دستاوردهای این تحول در نظام رسیدگی بوده است که مردم تیران و کرون نیز از این منفعت با فعال‌سازی سامانه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی مراجعات مردمی به دادگستری با راه‌اندازی دفتر پیشخوان قضائی کاهش یافته، خاطرنشان کرد: این اقدام نیز در راستای رضایتمندی و کاهش مراجعات غیرضروری مؤثر بوده است.

عباسی تاکید کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد از فرآیند رسیدگی و ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

عدالت در جامعه نارضایتی‌ها را کاهش می‌دهد

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر کاظمی، امام جمعه موقت تیران گفت: عدالت در جامعه نارضایتی‌ها را کاهش و میزان مراجعات به محاکم و تشکیل پرونده‌ها را کمتر می‌کند.

وی اظهار کرد: بی‌عدالتی موجب نارضایتی و بروز ناهنجاری‌ها و شکایت از همدیگر می‌شود که این موضوع آسیب جدی برای کشور محسوب می‌شود.

امام جمعه تیران و کرون شلوغی دادگاه‌ها را ناشی از بی‌عدالتی در جامعه برشمرد و گفت: کم‌کاری و ترک فعل برخی نهادهای دولتی موجب بروز آسیب و ناهنجاری‌ها در جامعه شده است.

وی خاطرنشان کرد: نابرابری در دسترسی به اطلاعات و شفافیت در این خصوص نمونه‌ای از بی‌عدالتی است که منجر به تضییع حقوق بسیاری در برابر اقلیت جمعیت می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمی گفت: تمرکزگرایی و اختصاص اعتبارات در مرکز کشور را نوعی دیگر از بی‌عدالتی و عامل نارضایتی و محرومیت در مناطق دور از مرکز اعلام کرد.

کد خبر 583686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.