تشکیل اولین نشست کمیته راهبری تحقق‌پذیری طرح ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: بعد از ابلاغ طرح اراضی کشاورزی ناژوان توسط شورای عالی معماری و شهرسازی اولین جلسه کمیته راهبری تحقق‌پذیری ناژوان برگزار شد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در کمیته راهبری تحقق‌پذیری ناژوان که به میزبانی مدیریت طرح ساماندهی این محدوده برگزار شد، معاون عمرانی استاندار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار اصفهان و مدیران کل اداره راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل توسعه شهری استانداری و معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان حضور داشتند.

وی ادامه داد: با نظر مساعد اعضای این نشست رئیس و اعضای کارگروه‌های تخصصی کمیته راهبری با نگاه به طرح ابلاغی مشخص شدند و مقرر شد تا نشست‌های این کمیته به صورت مستمر و فصلی تشکیل شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: بنا به پیشنهاد شهردار اصفهان مقرر شد در بعضی از کارگروه‌های تخصصی بنا به موضوع‌های قابل بحث از ظرفیت حضور معتمدان و موثران مردمی (اجتماعی) نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه امید است گره‌گشایی از موانع و مشکلات زیرساختی ناژوان در این کمیته شکل گیرد، افزود: عمده تمرکز این نشست بر رفع مشکل شهروندان ساکن در محدوده ناژوان و محله جلالان بود که سال‌ها است علی‌رغم فرسوده بودن ساخت منازل، با محدودیت تعمیرات و بازسازی منازل خود روبه‌رو هستند.

قائلی با بیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ واحد مسکونی در محدوده طرح ناژوان قرار دارد، که به دلیل کاربری تعریف شده در طرح ابلاغی اراضی کشاورزی اعلام شده است و امکان بهره‌برداری مسکونی از آنها میسر نیست، تصریح کرد: در این نشست مقرر شد تا طی یک هفته ضمن تشکیل جلسه‌ای با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و با حضور نمایندگانی از استانداری و شهرداری نسبت به ارائه راه حل برون‌رفت این بخش در قالب بسته پیشنهادی طرح جامع اقتصادی و اجتماعی مربوطه اقدام و جهت طرح در نشست آتی کمیته راهبری ارائه شود.

وی گفت: در این نشست مقرر شد با محوریت معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان، نقشه مکان‌مندی از کل محدوده ناژوان تهیه شود تا در مسیر تحول محدوده ناژوان و اجرای طرح‌های مد نظر در عرصه از آن استفاده شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان خاطرنشان کرد: فارغ از جمع‌بندی خوب مصوبات این نشست، ماهیت تشکیل این جلسه که بعد از گذشت مدت‌ها از ایجاد مدیریت طرح ناژوان و در تراز مدیران کل استانی و شهری تشکیل شده است، نشان از عزم مدیریت شهری و استان برای رفع معضلات زیرساختی ناژوان دارد که امید است به همت مسئولان و همکاری مردم اجرایی شود و در آینده شاهد خبرهای خوب و افزایش رضایتمندی حاصل از این حرکت باشیم.

کد خبر 583656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.