تیم هندبال ساحلی نوجوانان جاودانه خواهد شد!

"یک جمله معروف است که می‌گوید به دست آوردن قهرمانی سخت، اما حفظ آن سخت‌تر از آن است. با توجه به اینکه تیم نوجوانان یک برند بین اللملی شده و همه دنیا به این تیم احترام می‌گذارند"

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی هندبال‌ساحلی نوجوانان ایران در مرحله‌گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان هندبال ساحلی با دو پیروزی مقابل تیم‌های آمریکا و قطر و یک شکست مقابل سوئد راهی مرحله دوم مسابقات شد و در جمع ۱۲ تیم برتر قرار گرفت. در ادامه ملی‌پوشان نوجوانان ایران با پیروزی مقابل برزیل و فرانسه و شکست مقابل کرواسی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند. در مرحله یک‌چهارم نهایی شاگردان قشقایی راد با پیروزی برابر آرژانتین تاریخ ساز شد و به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها رسید. در مرحله نیمه‌نهایی نیز ملی‌پوشان ایران با بدشانسی نتیجه را به برزیل واگذار کرد، اما در دیدار رده‌بندی با ارائه یک نمایش زیبا موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شد. مدال برنز مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان اولین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران به شمار می‌رود.

خبرنگار ایمنا گفت و گویی با مهدی قشقایی راد سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران داشته که در ادامه می‌خوانید:

تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان حدود دو سال در اردو بود، ابتدا در خصوص تمرینات این تیم توضیحاتی را ارائه دهید

قبل از شیوع کرونا قرار بود مسابقات آسیایی برگزار شود که پنج مرتبه این رقابت‌ها به تعویق افتاد و در نهایت بعد از بهتر شدن شرایط مسابقات آسیایی هندبال ساحلی نوجوانان ایران به میزبانی کشورمان، در تهران برگزار شد و بازیکنان مقام قهرمانی را به دست آوردند. به دلیل اینکه مسابقات چند بار به تعویق افتاد، درگیر تمرین بودیم و این شانس برای نوجوانان به وجود آمد که یک نسل جدید ایجاد شود. حق این تیم در مسابقات جهانی قهرمانی بود، اما در ضربات پنالتی مرحله نیمه نهایی بازی را واگذار کردیم و به دیدار رده بندی نرسیدیم، به نظر کارشناسان تیم ما لایق قهرمانی بود.

سطح مسابقات چطور بود؟

مسابقات قهرمانی جهان را شاهد بودیم، منتخب کشورهای هر قاره که اول، دوم یا سوم شده بودند حضور داشتند و شما اینجا می‌توانستید بهترین‌های دنیا را در رده نوجوانان ببینید که به دلیل شرایط کرونا سن این بازیکنان رده جوانان می‌باشد. خوشبختانه تیم ملی ایران با صعود به دیدار رده بندی شگفتی ایجاد و توجه‌ها را به خود جلب کرد.

تیم هندبال ساحلی نوجوانان جاودانه خواهد شد!

برای اولین بار مقام سومی مسابقات جهانی را به دست آوردید، آیا فدراسیون هندبال پیش زمینه‌ای برای این تیم آماده کرده بود؟

از زمانی که تمرینات‌مان شروع شد، ۲۵ اردو برگزار کردیم. این نشان دهنده جدیت فدراسیون هندبال است که هیچ وقت کوتاهی نکرد و با وجود شرایط خاص کرونایی، از بازیکنان نوجوان حمایت کرد زیرا اعتقاد داشتند نسل خوبی هستند. من هم از این تیم حمایت کردم، در دو سال گذشته همیشه گفتم این تیم باید قهرمان آسیا شود و جز چهار تیم منتخب جام جهانی باشد که خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد و اولین مدال جهانی رشته هندبال ساحلی به دست آمد. این تیم جاودانه خواهد شد زیرا کمتر از سه ماه یک مقام قهرمانی در آسیا و یک مدال برنز جهانی به دست آورد.

فکر می‌کنید برای آنکه این شرایط پایدار بماند چه چیزهایی نیاز است؟

یک جمله معروفی است که می‌گوید به دست آوردن قهرمانی سخت، اما حفظ قهرمانی سخت‌تر از آن است. با توجه به اینکه تیم نوجوانان یک برند بین اللملی شده و همه دنیا به این تیم احترام می‌گذارند، انتظار می‌رود در سال‌های بعد در رده جوانان و بزرگسالان نیز مدعی قهرمانی دنیا باشند، تیم حفظ شود، اردوها ادامه داشته باشد و به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند.

تیم هندبال ساحلی بزرگسالان هم در جام جهانی یونان به جمع ۱۲ تیم برتر راه پیدا کرد، راجع به این بازی‌ها هم برای ما می‌گوئید؟

تیم نوجوانان پشتوانه‌ای برای تیم بزرگسالان است. امیدوارم جرقه‌ای که تیم نوجوانان روشن کرده را تیم بزرگسالان کامل کند و اتفاقات خوبی برای هندبال ما رخ دهد.

تیم هندبال ساحلی نوجوانان جاودانه خواهد شد!

در رابطه با مسابقات بزرگسالان و سطح تیم ملی کشورمان برای ما بگویید

تیم ملی بزرگسالان هندبال ساحلی ایران دوماه است که در اردو قرار دارد، سه دوره در مسابقات جهانی حضور داشته که دو دوره آن به صورت متوالی بوده است. آنتونیو، مربی تیم ملی بزرگسالان جز پرافتخارترین مربیان دنیا است که امید داریم با استفاده از تجربه و دانش او نتایج خوبی کسب کنیم. بازیکنان از یک گروه سخت صعود کردند که به آنها تبریک می‌گویم.

تیم هندبال ساحلی نوجوانان جاودانه خواهد شد!

کد خبر 583603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.