افزایش ۵۵ درصدی بارش باران در مشهد / فعالیت مستمر ۶ ایستگاه باران‌سنج

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از افزایش ۵۵ درصدی میزان بارش باران در این کلان‌شهر، طی سال آبی جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دسترسی به اطلاعات هواشناسی در سطح شهر و نقاط مختلف آن نقش بسیار مهمی در شناخت اقلیم شهری و برنامه‌ریزی‌های مرتبط دارد.

وی افزود: مدیریت شهری مشهد تلاش کرده است تا با نصب شش دستگاه باران‌سنج در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، نسبت به جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مرتبط با نزولات جوی اقدام کند.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه بررسی و تحلیل اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های باران‌سنجی در سال آبی پیش‌رو (مهرماه ۱۴۰۰ تا شهریورماه ۱۴۰۱) نشان می‌دهد در شهر مشهد تاکنون ۱۹۸ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است، ادامه داد: این عدد در سال آبی گذشته ۸۹ میلی‌متر بوده است و مقایسه آنها حاکی از افزایش ۵۵ درصدی بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین بارش در روز بیست‌ویکم خردادماه سال جاری با ثبت مقدار ۱۲ میلی‌متر بارش در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ثبت رسیده است به‌طوری که ایستگاه خیام شمالی با ۱۲.۹ میلی‌متر بارش در ۳۰ دقیقه بالاترین عدد را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 583601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.